Clujul va avea sistem de transport pe bicicletă. Proiectul pilot începe în iulie
Clujul va avea din această vară un sistem de transport pe bicicletă, paralel cu cel de transport în comun.
Pe baza unui card eliberat de Primăria Cluj-Napoca oricine se va putea deplasa prin oraș cu bicicletele, gratuit în prima oră. Cu toate acestea, încă nu a fost pus la punct acest lucru, după cum declara și Emil Boc.
”În proiectul ”Bike sharing” vom începe cu minim 15 stații funcționale. Proiectul pilot va fi cu 15 stații, iar apoi va fi dat în folosință tot proiectul.
Până în 20 iulie se va lucra la pistele noi construite de 7,4 kilometri, iar marcajul la cei 9,3 kilometri de piste stradale se va finaliza în luna iulie
Începând cu luna iulie începem cu proiectul pilot de testare. Am avut întârzieri legate de selectarea operatorului care va administra proiectul. Acum totul s-a încheiat și urmează să trecem la implementarea proiectului”, a explicat primarul Emil Boc.
Comisia municipală de sistematizare a circulaţiei a avizat în şedinţa din lua martie 2015 planurile de marcaj pentru realizarea a 9,3 km de piste dedicate pentru biciclete, din care 8,3 km pe carosabil.
Realizarea acestor piste va începe în perioada următoare pe străzile: Calea Floreşti, Bucium, B-dul 1 Decembrie 1918, Corneliu Coposu, Fabricii de Chibrituri, Fabricii de Zahăr, Giordano Bruno, Maramureşului, Henri Barbusse, Ialomiţei, Parcul Feroviarilor, Patriciu Barbu, Zorilor, Observatorului, Viilor, Mureşului, Oltului.
Pentru evitarea incidentelor în trafic, aceste piste sunt delimitate de partea carosabilă prin stâlpişori.
La finalizarea proiectului “Reţea de self service de închiriere de biciclete” la Cluj-Napoca vom avea 43,65 de km de piste pentru biciclişti.
Proiectul de Bike Sharing ar fi trebuit să fie finalizat în 16 august 2013, fiind finanțat din fonduri europene cu 2,6 milioane de euro. Au fost cumpărate cele 540 de biciclete pentru acest proiect, dar acestea stau de aproape 2 ani într-un depozit al RADP.
Lucrările au fost amânate de două ori, o dată în august 2014 și acum în august 2015. Problemele au apărut după ce RAGP, regia Primăriei Cluj-Napoca, a câștigat licitația de administrare a viitorului sistem (va muta și întreține bicicletele, dar se va ocupa și de pisetele de bicicliști). Licitația a fost contestată și blocată.
Termenul de finalizare din contractul de finanțare este august 2015, după această dată urmând să apară probleme cu Uniunea Europeană.
Proiectul va fi funcțional numai dacă va fi interconectat între Cluj-Napoca, Florești și Apahida.
Până când vor finaliza pistele cei din Florești și Apahida, la Cluj-Napoca sistemul va funcționa. ”Tu ai o oră dreptul să o folosești gratuit. Nu mergi cu bicicleta la cârciumă și ieși peste 7 ore pe trei cărări. După acea oră va fi un tarif anunțat.
Dacă ai folosit-o o oră și o predai la următorul rastel, nu plătești nimic. Dar dacă ai luat-o și ai mers la cârciumă și ai pus-o acolo, atunci e normal că vei plăti”, a spus Emil Boc, la emisiunea Știri de Cluj LIVE din 17 mai 2014.
Sistemul de plată va fi prin card, care va fi gratuit. ”Probabil că va fi o oră sau o oră și jumătate gratuit. Abia ulterior va fi o penalitate. Considerăm că în acest interval poți parcurge o distanță în oraș. Dacă vrei mai mult poți să îți cumperi bicicletă. Noi vrem să încurajăm mobilitatea”, a mai spus Emil Boc.
6 Comentarii
Si daca indoaie bicicletele in stalpul din mijlocul pistei de la Sora? Ce se intampla.
Pistele sunt trase strambe de parca ori individual era beat ori avea liniar de 15cm. De cate ori le vad ma pufneste rasul. Realizarea a doi ani de munca: piste vopsite pe trei sferturi, cu linii strambe si care trec prin stalpi si copaci.
prima oara cand am citit am crezut ca o sa bage ricse, boc ar fi bun pentru asa ceva are deja comportamentul si fizicul pentru o asemenea meserie.
Io zic ca si beshina de shoica are acelasi talent. Cred ca se pot trage unu' pe altu'. Ma rog, si-o pot chiar "trage". Trist, ma shoica, trist ii site-u' asta al tau. Unde pu.la mea gasesti ziaristii astia? Is chiar aia ultimii, de au terminat facultatea cu 5 si cu 6 ???
Deci 2 ani de intarziere si la proiectul asta! Le-a luat vreo 3 ani sa traga niste linii strambe in oras printre stalpi si statiile de autobuz si taximetre :)))) In China se faceau 5 autostrazi in timpul asta, dar oamenii piticului Boc n-au fost in stare sa traseze niste piste de biciclete. DNA scrie pe voi banditilor
Nu ii iau apararea lui Boc dar in momentul cand se face contestatie la ceva practic totul se blocheaza iar solutionarea unei contestatii dureaza extrem de mult la noi. Desigur daca cel care pierde contestatia ar primi un fel de amenda de 10-20% din tot proiectul sigur nu s-ar mai face atatea contestatii. IAr apoi justitia la noi ar trebuie sa puna prioritate… Citeste mai departe
Pt asdf: contestatiile s-au rezolvat rapid. A durat de 5 ori mai mult decat stabilisera chiar ei pentru ca sunt incompetenti. Pestele de la cap se impute, primarul incompetent s-a incojurat de oameni incompetenti. Aia stiu sa linga mai bine si lui ii place ca se regaseste pe el in relatia cu Baselu