Clujul va fi legat de Vest pe calea ferată. Vom circula în medie cu 160 km/h, Pasajul de la Tăietura Turcului e bonus pentru Cluj
Ministerul Transporturilor, Lucian Bode, a semnat la Cluj cu primarii din Cluj-Napoca și Oradea un acord pentru a aviza cât mai repede actele pentru demararea lucrărilor la proiectul de electrificare și reabilitare a căii ferate Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihorului.
Proiectul total se ridică la suma de 7,3 miliarde de lei, plus TVA, banii fiind suportați din fonduri europene, air termenele sunt clare: martie 2020 - anunțul licitației, mai 2020 - depunerea ofertelor, septembrie 2020 - semnarea contractului, octombrie 2020 - martie 2021 proiectarea, aprilie - mai 2021, începerea lucrărilor. Lucrările efective vor dura 42 de luni, iar în octombrie 2024 s-ar putea circula spre Ungaria, de la Cluj-Napoca, cu 160 km pe oră.
Proiectul propune realibitarea liniei pe o distanță de 166 km, electrificarea liniei pe 160 km, realizarea a 88 de km de cale ferată dublă, realizarea celei de-a doua Conexiuni feroviare electrificate cu granița de Vest (Ungaria).
De asemenea, vor fi modernizate 11 stații CFR, între care Gara Cluj, Oradea, Aghireș, Huedin și Aleșd. Vor fi realizate 34 de poduri, 10 pasaje (unul superior deosebit de complex la Tăietura Turcului) și 210 podețe.
Pasajul de la Tăietura Turcului are 7 deschideri de 40 m și o lungime totală de 282,5 m. Partea carosabilă va avea o lățime de 7,8 metri, două trotuare de 1,5 metri, lățimea totală fiind de 11,4 metri. Breteaua unu de acces va avea trei deschideri de 36 metri o lungime de 109 metri. Breteaua doi, din celălalt sens de circulație se va realiza cu trei deschideri și olungime de 79,2 metri.
Inițial, pasajul trebuia făcut din fondurile Primăriei Cluj-Napoca, dar a fost pasat Ministerului Transporturilor și va fi făcut din fonduri europene, ca parte a proiectului de modernizare și electrificare a liniei Cluj-Napoca-Oradea-Episcopia Bihorului.
9 Comentarii
Facem(promitem)orice,se apropie alegerile.
Facem orice.. pentru regionalizare.
Taranul asta de bode vrea sa ia banii bucurestenilor si sa le faca ceapistilor sai cale ferata.Bine ca le pica guvernul de ardeleni milogi!
@realitate: daca acolo la tine la buCUResti ai terminat 2 clase, ai fi citit ca toata lucrarea se face din BANI EUROPENI. Asa ca lasa mai pu.la de mitic borat manipu.larea asta ieftina gen antena3. Da, deocamdata doar prin Ardeal se lucreaza la autostrazi. Pe pariu ca eu ma voi duce mai repede de la Cluj la Budapesta pe autostrada, decat vei veni tu… Citeste mai departe
@clujean: Vrajeala cu banii europeni este pentru cei slabi de minte. Banii bucurestenilor conteaza in final pentru puturosii ardelenesti.
@Aiurea!: Bai pu.la, lasa tu povestea cu "banii buCURestenilor'. Astea is povesti pentru privitorii de latrina3. Sigur ca la buCUResti is cei mai multi bani, pentru ca acolo au sediul OMV-Petrom, Lukoil, Rompetrol, toate bancile (mai putin BT), toate lanturile de mari magazine. Dar astea colecteaza bani din toata tara, bai gaina spurcata ! Sa ne ******… Citeste mai departe
Vin alegerile, curg promisiunile si minciunile.
Parkinguri, pasaje, metrouri, centuri si trenuri mai rapide ca avionul.
Singura persoana care prezinta respect si stima din poza e Bolojan. Poate in 5 ani vom vedea ceva. In rest rahat cu apa rece.
@Hai Bolo: Tot de la coada vaci este si el. Un Boc mai inalt.