Consilierul local Alexandra Oană îl critică pe Boc, pentru că grăbește aprobarea studiului de fezabilitate pentru Metrou și Trenul Metropolitan
Consilierul local Alexandra Oană susține că este anormală graba pentru aprobarea studiului de fezabilitate pentru Metrou și Trenul Metropolitan.
”Luni, 22 noiembrie, am fost convocați de domnul Primar în ședință extraordinară a Consiliului Local Cluj-Napoca.
Principalul subiect pe ordinea de zi:
Aprobarea Studiului de Fezabilitate (documentația tehnică și indicatorii tehnico-economici) pentru obiectivul de investiții „Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții” – componenta investițională Magistrala I de Metrou.
Nu pot sublinia îndeajuns importanța acestui subiect pentru orașul nostru. Reverberațiile unui asemenea proiect sunt ample, pe termen lung, cu impact major asupra vieții clujenilor, în toate palierele ei.
Cel mai important proiect al Clujului intră însă la vot în Consiliul Local fără a fi avut o dezbatere dedicată, cu excepția discuției legată de obținerea avizului de mediu”, a spus Alexandra Oană.
Emil Boc a spus că nu e nicio grabă și că proiectul metroului s-a discutat de mai multe ori, dar singura discuție aplicată a fost la obținerea avizului de mediu, de la care primarul a lipsit. La acea dezbatere s-a spus că metroul a rămas din cele 19 stații numai cu 9, pentru că nu sunt bani.
Clujul va avea în primă fază un ”mini-metrou”
Pentru că sunt prea mari costurile, Clujului va avea în primă fază un mini metrou, pe 9 kilometri, care va costa 800 de milioane de euro.
În mod normal, metroul promis avea 21 de km, dar în prima fază, din lipsă de bani (care nu existau nici la început, dar nu s-a spus acest lucru clar), metroul va avea 9,16 km. Va porni din Mănăștur, de pe Calea Mănăștur, și va ajunge numai până în Piața Mărăști, unde se va bifurca spre Iulius Mall, cu destinația Sopor.
Lucrările ar trebui să înceapă la mijlocul anului 2023. Toată investiția va costa 800 de milioane de euro, în timp ce toti cei 21 de km ar costa 1,7 miliarde de euro. Desigur, totul este relativ, pentru că prețurile pot crește foarte mult.
Prima secțiune de 9 km ar putea fi gata în decembrie 2026, iar celelalte stații în decembrie 2030.
26 Comentarii
Am infiintat Ministerul Familiei sau FamiGliei !? .
Ministerul LGBTQ+ ... cand il infiintati ? .
@andi astia is maghiarii tai care iti vor Binele .
Ministerul Pensionarilor cand il infiintati dar pe cel al Copiilor dar ...
Este O Toamna Nebun de Frumoasa la Cluj .
Cu groapa cum mai stai ?
Avelo ...
Cine a propus-o pe doamna sa isi dea cu parerea?
@Penet:
dac timpul pana la finalizare e atata de limitat, ce vrei sa faca?
Sa fii iubit si sper ca ai simtul Umorului .
Sanatate .
Luam in calcul sa votez usr in viitor, din cauză că Boc și PNL s-au aliat cu PSD. D-apai având membri politicieni din ăștia care se plâng că lucrurile se mișcă prea repede nu am cum s-o fac.
Înțeleg, așa îi in politică, îți ataci adversarul cu orice ocazie, dar să nu uiți că nu pt asta ești ales acolo, ci ca să servești interesele cetățenilor.… Citeste mai departe
@Hank Rearden :
Vand maidanezi , Te Bagi ? , sunt multi pe aceste Stiri !!!
Sanatate
@Hank Rearden : Il ataca doar nefericitii. Partea faina e ca va iesi fara probleme si la urmatoarele alegeri.
@Hank Rearden : apai dupa esecul de la ministerul sanatatii, numa tampitii mai voteaza usr la urmatoarele alegeri, toata vara somn. Desi ei stiau cel mai bine ca vine valul 4, i-au luat prin surprindere. Au dovedit inca o data ca numa gura si ciolanul e de ei. Imi pare rau ca i-am stampilat de 2 ori.
Multumim clujenilor care au fost atat de ocosi incat au ales pe flanc Boc si PDNL sa ne conduca destinele 4 ani grei si plini de tromboane de aruncat banii in buda Kiat si Difertite pre ante feza si alte studii morfo lito mediu smart de implementarea rahatului pe bat. Iar astia din asa zisa opozitie din CLU in loc sa iasa in presa, sa afle si clujenii… Citeste mai departe
@USR+UDMR+PSD:
Iubesc oamenii care traiesc in aceasta tara numita Romania
DAR
PNL + PSD = HATE
Bine a spus Nimurugul de Ceausescu - Romania ii tara tutu L or posibilitatilor
@USR+UDMR+PSD: Traiasca alianta USR - AUR, alianta anti vaccinare. Cand mai deschideti botul sa ii injurati pe altii poate ne explicati de ce nu se vaccineaza idolul vostru Dacian Ciolos si idolul bucurestenilor, Plicusor Dan. Sau de ce in orasele unde sunteti la putere i-ati lasat pe oameni in frig peste iarna (Bucuresti, Timisoara, Brasov). Mai fatarnici… Citeste mai departe
@Dar USR + AUR ce e?: si poate ne expicati si de ce zonele cele mai vaccinate cele mai vaccinate au cele mai multe cazuri de covid.
metrou de 9km arata ca cloju nu are nevoie de metrou
@georghe: asa e... tu cu 10 lei iti faci direct palat intr-o luna. Chiar asa greu te duce capu? tot pe 486 esti? desi esti adult? La cat e de limitata perioada de constructie, sa speram ca face macar atata
Bani orasului se arunca pe studii de fezabilitate fara nicio finalitate. Asa cum s-a inceput constructia Podului Portelanului pe baza unui studiu gresit, asa se va incepe si constructia metroului si apoi va fi abandonata.
Traiasca tovarasu Boc, marele hotz al Clujului!
Joaca mocanu pitic in apusul piticului de la Rachitele. Daca CL baga strambe va zice ca din cauza USR nu avem metrou. Singura solutie este o ancheta zdravana al DNA si trimiterea la loc racoros vreo 10 ani.
Parintii te-au Cocolosit !.
@Ce te-as Optimiza pe Tine !: e facut din laba si carat de musca'n piZZda ma-shi nespalata la piriu mortilor mamii lor de cretini
@sculutza de'****u:
Tucu-te chiar si virtual .
Il sustinem pe dl. Primar! E prioritatea nr. 1. Daca pe contract se face in 10 ani iar pe teren se poate face in jumatate timpul atunci e clar ca trebuie optimizat
@Doru:
Normal, se grăbește că sa nu piardă proiectul, adică să nu-l fure Bucureștiul. Ce ar putea face altceva, se schimba puterea, ultimul tren, l-ai pierdut, ghinion, altul nu m-ai vezi.