Consultare publică: Calea Mănăștur și Moților vor fi lărgite la 4 și 5 benzi de circulație
Primăria a lansat în consultare publică proiectul de Hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal – modernizare și dezvoltare circulație Calea Moților – Calea Mănăștur – str. Uzinei Electrice – str. Mărginașă.
”Prin cererea nr. 248279/433/2021 Municipiul Cluj-Napoca solicită aprobarea în Consiliul Local a documentaţiei Planul Urbanistic Zonal - modernizare şi dezvoltare circulaţie, Calea Moţilor - Calea Mănăştur - str. Uzinei Electrice - str. Mărginaşă.
Teritoriul reglementat prin PUZ cuprinde Calea Mănăştur (tronsonul de la nr. 1 până la intersecţia cu str. Câmpului) , Calea Moţilor (tronsonul de la nr.86 până la nr-. 147), str. Mărginaşă (tronsonul de la nr. 1 până la intersecţia cu str. B.P. Haşdeu), arteră de legătură între Calea Moţilor şi str. Uzinei Electrice, precum şi parcelele adiacente acestor străzi.
Prin P.U.Z se propune modernizarea şi dezvoltarea circulaţiei pe direcţia est-vest, Calea Mănăştur - Calea Moţilor (până la intersecţia cu str. Clinicilor) şi pe direcţia nord-sud, podul Garibaldi - strada Mărginaşă, în vederea devierii unei părţi a fluxului rutier în afara zone centrale a municipiului Cluj-Napoca, cât şi realizarea de alternative la utilizarea autovehicului personal, prin realizarea de piste de biciclete şi benzi dedicate pentru transportul public, sprijinind astfel reducerea congestiei traficului în zonă şi tranziţia către o economie cu emisii scăzute de dioxid de carbon”, se arată în documentație.
Ce se propune efectiv pe Calea Mănăștur, Calea Moților, Mărginașă
Prin P.U.Z se propune modernizarea şi dezvoltarea circulaţiei pe direcţia est-vest, Calea Mănăştur - Calea Moţilor (până la intersecţia cu str. Clinicilor) şi pe direcţia nord- sud, podul Garibaldi - strada Mărginaşă, în vederea devierii unei părţi a fluxului rutier în afara zonei centrale a municipiului Cluj-Napoca, cât şi realizarea de alternative la utilizarea autovehiculul personal, prin realizarea de piste de biciclete şi benzi dedicate pentru transportul public, sprijinind astfel reducerea congestiei traficului în zonă şi tranziţia către o economie cu emisii scăzute de dioxid de carbon.
Reglementări propuse:
Calea Mănăştur
tronsonul str. Câmpului - str. Govora - se menţine ampriza existentă; tronsonul str. Govora - Calea Mănăştur nr.5: 4 benzi auto, 2 benzi de biciclete la nivelul carosabilului, trotuare cu lăţime variabilă şi spaţii verzi plantate.
În zona campusului USAMV se propune realizarea unei staţii de transport public, retrase faţă de circulaţie;
Tronsonul Calea Mănăştur nr.5 - Calea Mănăştur nr.1: 5 benzi auto, 2 benzi de biciclete la nivelul carosabilului, trotuare cu lăţime variabilă.
Calea Moţilor
- tronsonul Calea Moţilor nr. 118 - Calea Moţilor nr. 124: 5 benzi auto, o bandă de biciclete la nivelul carosabilului, trotuare cu lăţime variabilă, spaţii verzi plantate;
- tronsonul Calea Moţilor nr. 100 - Calea Moţilor nr. 118: 4 benzi auto, o bandă de biciclete la nivelul carosabilului, trotuare cu lăţime variabilă, spaţii verzi plantate şi alveolă staţie de transport public pe latura nordică (în dreptul nr. 104-108);
- tronsonul Calea Moţilor nr. 94 - Calea Moţilor nr. 98: 4 benzi auto, o bandă de biciclete la nivelul carosabilului, trotuare cu lăţime variabilă, spaţii verzi plantate;
- tronsonul Calea Moţilor nr.86 - Calea Moţilor nr. 92: 4 benzi auto, trotuare cu lăţime variabilă;
Str. Mărginaşă
- tronsonul str. Mărginaşă nr. 1 - nr.3: 3 benzi auto, trotuare cu lăţime variabilă;
- tronsonul str. Mărginaşă nr. 5 - nr.17: 2 benzi auto, trotuare cu lăţime variabilă;
Artera de legătură între Calea Moţilor şi str. Uzinei Electrice: 4 benzi auto, 2 benzi de biciclete la nivelul carosabilului, trotuare cu lăţime variabilă şi spaţii verzi plantate. Spre intersecţia cu Calea Moţilor sunt prevăzute 5 benzi auto, iar pe latura estică a arterei este propusă o piaţetă publică.
Strada Uzinei Electrice se menţine ampriza existentă;
În vederea realizării legăturii cu str. Uzinei Electrice, este propusă o străpungere, ”cu afectarea fondului construit de pe str. Ilie Măcelariu nr. 37 şi 39A, iar pentru realizarea piaţetei de pe latura estică a arterei de legătură Calea Moţilor - str. Uzinei Electrice, este afectat fondul construit de pe Calea Moţilor nr. 120-124 şi parţial fondul construit de pe Calea Moţilor nr. 118”, se mai arată în proiect.
Practic vor trebui făcute exproprieri pentru a se realiza o piațetă la Platinia, de unde să se facă legătura cu strada Uzinei Electrice.
31 Comentarii
cea mai buna ideea era sa scoata traficul de pe centru,dar speranta false,un pasaj subteran de la podul din marasti pana la celalalt pod din manastur cu profile prefabricate ne scapa de trafic si poluare si erau si gata mai repede .eu vreau o petitie prin care sa le cerem sa tina cont de cetateni ,ori sa nu mai plateasca oamenii taxe daca tot nu-i intereseaza… Citeste mai departe
VREM PISTE PENTRU BICICLETE, NU MAI MULTE MASINI ! Era vorba ca faci centura ocolitoare, mai , Emil Bloc ! Nu era vorba ca bagi si mai multe masini direct in Centru ! Mai lasa-ne in pace cu noile tale blocuri in Centru, una peste alta, blocuri de 6-7 etaje printre case familiale, ba, eji nebun ? Pune la loc toti copacii pe care i-ati taiat, mai, ecologistilor… Citeste mai departe
@Lehel György Luka: Exact asta propune proiectul. Piste de biciclete, 4 benzi din care 2 de bus, etc. Ideea e ca mai putine masini. Uitati-va pe PUZ.
Vrem metroul promis de atata timp, el va rezolva tot traficul.
@eu: pai nu stiu ce ai visat tu, dar de la inceput s-a zis ca este mult pana la metrou ...
@rwer: să înțeleg că era vorba despre o altă viață?
Aventurile unui mocan in Cluj
Eu cred ca Boc va face pana la urma tot patru piste de bicicleta, patru de trotinete si un singur fir auto care sa duca in afara orasului, cat mai in afara. Si e corect, in definitiv metroul va cara clujenii din Gilau pana la Apahida cu viteza luminii, ce nevoie va mai fi de masini ? Supusii marelui primar vor constata ca masina e o fitza inutila, vor… Citeste mai departe
@make: Ai vrut sa zici Genital, sigur.
Acu niste saptamani, piticu trambita ca vrea centru pietonal. Amu zice ca adauga benzi extra pe Motilor. Ce ai baut mocane?
@Bloc Poc: da despre centura cand sula calului mai zice ceva? sau palansele alea desenate au fost bune doar in campanie si le mai scoate peste 3 ani sa i incante pe retarzii amnezici care nu se mai opresc din votat
Hai cu blocurile domnule Boc, unde sunt blocurile ?
Încă nu s-a uscat betonul de când au lărgit-o data trecuta. Piatra care e pe trotuar cred ca nu va mai fi buna și va cumpăra domnu primar alta noua.
@Andrei : nu la fel a facut cu piatra pusa anul trecut la intersectia card hosu cu isac? am ridicat toata piatra ca sa puna mai putina din asta noua .. ce ne mai place sa aruncam banii pe fereastra direct in buzunurul baietilor destepti ca doar este de unde ca nu e ca si cum s ar investii banii in proiecte adevarate de infrstructura .. doar rebordurari… Citeste mai departe
@Costel: Daca ar stii lumea multe chestii interesante. De exemplu cine importa bordurile, dalele pentru trotuare din PRC? Cine le transporta, monteaza, cine face studii, puz, geo, planuri si rasplanuri...Te mai miri ca vile rasar prin toate colturile Clujului?
@Kiat al Diferitului: pt prosti e dstul sa vopseasca o strada de cativa zeci de metrii inainte de alegeri .. din bani europeni .. ca retardatii nu se intreaba ce s a facut cu banii de impozite .. sa nu mai vb de marele viteaz cum se lupta el cu investitotrii astia hapsani si i obliga sa faca sensuri si gradinite si parcuri .. dar el ce pla face cu banii… Citeste mai departe
trebuie demolate toate maghernitele de pe strada aia
Te apropii DE ZONA ——— 5 etaje / 12 zile. Acolo nu ai avut nevoie de benzi speciale ( ).
Ne vedem in curand la SURPRIZE SURPRIZE vere primar. Via BUCURESTI.
SA NU FACI INFARCT CAND TE CAUTA si vor bate la usa dimineata.
abia a fost refacuta zona aia si acum iar se sparge....vai de ***** voastra, unde se duc banii boborului, in asfalt, borduri....
@andi: banii vin de la creditori, nu de la bobor
O IDEEA GENIALA!!!!!!
DARAMATE CASE MIZERABILE,FACUT BLOCURI DE 30 ETAJE SI BULEVARDE DE 6 BENZI!!!!
PROGRESSUL!!!
De ce în tot orașul s au tăiat benzi iar aici mai face în plus??
@Mihai: pt ca gunoiul acuma ascunde planul centurii dar tot trebuie multumite firmele de casa cu banii publici
Podul de la CARBOCHIM ?
Degeaba largesti pe mata ca iar revii la 2 benzi.
Decat sa tot bata campii cu retrocedari, primaru ar face mai bine sa se concentreze pe proiecte cu adevarat importante, cum ar fi centura.. ca ne trezim curand ca si tirurile vor traversa tot pe Calea Manastur si el tot cu pistele de autobus fredoneaza.
In orasu asta daca ai casa la strada te trezesti ca te dau afara de pe proprietatea ta ca tre largit drumu etc. Daca nu te afecteaza ce mai conteaza?!? Poate ar trebui nea Boc sa mai daramE niste blocuri prin manastur sa mai faca strazi/bulevarde, poate asa se mai trezeste lumea dupa untold…
Tot ce se face in aceasta Jungla se face cu scopuri obscure si pentru amici, firme de casa, invarteli si spaga. Daca pe 21 Dec se ingusteaza si se renunta la o banda de circulatie de dragul dracului, trei copaci cu wifi incorporat si bancute din fir forjat sa stea babele sa inhaleze noxe, pe dincolo e gardul cu leopardul lacom. Re-re amenajarile bianuale… Citeste mai departe
Nu văd necesitatea
Se pregatesc sa faca loc boierilor ce isi vor cumpara apartamente in noul bloc de pe plopilor. Vor veni cu multe masini ce vor avea iesirea prin platinia si dupa pe motilor. Boc e un pitic si mereu va compensa prin a f ute linistea altora, de aia a facut untoldu in mijlocul orasului. Sper sa mori inecat Emil Bloc.
Boc si clanul lui au ghetto-izat Cluj-Napoca.
@european: scris intr o propozitie , concret ! adevarul !!!