Contractul pentru supervizarea lucrărilor la Metroul Clujului, contestat în instanță. În iunie, Boc punea prima lopată de pământ, deschidea șantierul
Contractul pentru supervizarea lucrărilor la metroul din Cluj, atribuit la a patra licitație organizată de municipalitate, a fost contestat în instanță. Este vorba despre un contract de peste 200 de milioane lei, fiind cel mai mare contract de consultanță din sectorul transporturilor.
În mai 2023, contractul a fost atribuit către aceeași asociere care a făcut studiile de fezabilitate și anume Systra Mettrans. Contractul pentru supervizare este finanțat prin PNRR, dar borna din PNRR stabilește semnarea tuturor contractelor cel mai târziu la 31 decembrie 2023, ceea ce nu s-a realizat în cazul acestui contract.
La licitație s-au depus șase oferte:
- Asociere: VENTURO INVESTMENT (Leader),Liv Engineering & Consulting Ltd. Co.,Tecnosistem S.P.A.,
- Asociere: HILL INTERNATIONAL (BUCHAREST) (Leader),Proiect Consulting,
- Asociere: TPF INGINERIE SRL (Leader),TPF GETINSA EUROESTUDIOS SL.,
- Asociere: TECNIC Consulting Engineering Romania (Leader),TUMAS Turk Muhendislik Musavirlik ve Müteahhitlik
- Asociere: SYSTRA (Leader),METRANS ENGINEERING,
- Asociere: MODERN POWER SYSTEMS (Leader),Altinok Consulting Engineering Inc.
Doi dintre participanți au contestat rezultatul la CNSC și ulterior în instanță. Vorbim despre SC MODERN POWER SYSTEMS SRL – Altinok Consulting Engineering Inc. și Tecnic Consulting Engineering Romania SRL – TÜMAŞ TÜRK MÜHENDİSLİK MÜŞAVİRLİK VE MÜTEAHHİTLİK A.Ş.
Săptămâna trecută, premierul Marcel Ciolacu, spunea că sunt probleme cu alocarea banilor din PNRR. Același lucru era susținut și de ministrul Transporturilor, dar Emil Boc a venit cu o nouă serie de declarații.
„Primăria are contract de finanțare semnat și își produce efectele. Primăria a parcurs toate procedurile legale licitației, validate de autoritățile statului român, contractul este în derulare și în toamnă sosesc cârtițele, așa cum este anunțat de multă vreme. Programul este în grafic de implementare, conform celui comunicat Ministerului Transporturilor. Finanțarea este asigurată, așa cum am spus, prin contractul existent. Lucrurile se întâmplă în fiecare zi.
Se lucrează la devierea utilităților pentru metrou, pe tronsonul Cluj-Florești, la conducte mari de gaz, de la rețele electrice, Transelectrica, de la pregătirea infrastructurii, pentru ca, pe de-o parte, TBM-ul acesta care intră să lucreze în subteran, aceste cârtițe trebuie să aibă traseul asigurat. Trebuie eliberate niște amplasamente. Descoperirile s-au făcut, dar trebuie eliberate niște amplasamente în Florești, pentru ca lucrurile să se întâmple când sosesc cârtițele și sunt în grafic din perspectiva aceasta lucrările”, a declarat Boc.
Amintim că în luna iunie, Boc chiar punea prima lopată de pământ la metrou, alături de alți oficiali. După alegeri însă, mai multe surse au anunțat că proiectul metroului clujean nu ar fi unul fezabil, autoritățile locale nefiind capabile să atragă investițiile în timp util.
1 Comentariu
Asa este. Atunci si-a turnat la propriu prima lopata de pamant in cap. Din pacate pamantul a ramas in cap iar creierul s-a scurs