Criza gunoaielor cuprinde comuna Baciu. Primarul face REVOLUȚIE și propune plata diferențiată a deșeurilor
Firma de salubritate din comuna Baciu nu mai face față să ridice deșeurile din cauza costurilor mari de depozitare. Primarul Ioan Florin Mureșan susține că trebuie impusă plata diferențiată a deșeurilor.
”Creșterea uriașă a costurilor cu serviciul de salubrizare în comuna Baciu, obligă Primăria să ia măsuri urgente pentru ca cetățenii să nu fie nevoiți să se confrunte cu o ”criză a gunoaielor”, similară celei produsă în urmă cu câteva luni în comuna Florești.
În calitate de primar sunt obligat să vă informez că firma de salubritate ECOCOMUNAL Baciu -la care comuna noastră este acționar majoritar (deține 60% din acțiuni, restul de 40% fiind deținute de Aghireșu) - întâmpină probleme financiare din cauza creșterii explozive a costurilor de depozitare în rampă. Dacă în 2016 plăteam depozitarea cu 217 lei/tonă, din acest an costul a urcat la 300 de lei, ca urmare a impunerii unei taxe ecologice de 80 lei/tonă și a unei penalizări de 15% la fiecare tonă de deșeuri. Această penalizare mare - care mă supără foarte tare, fiindcă este inechitabilă și incorectă - ni se calculează pentru că nu reușim să scădem volumul de deșeuri colectate din comună, ba dimpotrivă acest volum crește. De ce crește volumul de deșeuri colectate în Baciu? Din două motive. Pentru că crește masiv populația comunei și doi pentru că cetățenii ei refuză să facă o colectare selectivă a deșeiurilor. Așa că trebuie să plătim mai mult pentru curățenia noastră”, a explicat primarul Mureșan.
Acesta susține că singura soluție pentru a ieși din criză este plata diferențiată a deșeurilor.
”Vă informez că în fiecare lună, din comuna noastră, se adună cca. 300 de tone de deșeuri. Un calcul aritmetic simplu ne arată că plătim pentru depozitarea acestora aproape 1 miliard de lei vechi pe lună. Din păcate, acești bani nu se colectează din taxa de salubritate de 9 lei/lună pentru fiecare cetățean. Doar o treime din această sumă se colectează de la cetățeni, restul banilor sunt plătiți din bugetul Primăriei. Așadar, în loc să folosim acești bani pentru investiții în apă și canalizare sau pentru drumuri, îi cheltuim pentru gunoi.
Drept consecință, trebuie schimbat de urgență sistemul de taxare la cetățean, în sensul că taxa de salubritate trebuie să fie calculată și plătită în funcție de cantitatea de deșeuri produsă de fiecare. Corect este să plătești pentru cât gunoi produci în gospodăria ta. Nu este corect ca aceeași taxă de 9 lei să fie plătită de un cetățean care produce lunar două tomberoane de gunoi, în timp ce altul produce doar o jumătate de tomberon. În același timp, se va respecta clauza contractuală încheiată de fiecare gospodărie cu firma de salubritate, care stipulează că se ridică 0,2 metri cubi de deșeuri/săptămână de la o persoană.
Din păcate nu avem alte soluții la îndemână, în absența spiritului civic, care ar trebui să ne determine pe fiecare să colectăm selectiv și să reducem povara financiară de pe bugetul comunei Baciu. Acestea sunt cifrele și aceasta-i realitatea. Orice altceva sunt povești, iar eu v-am promis fapte și corectitudine la Primărie și în administrarea intereselor publice”, a mai spus primarul.
”1. La o populatie de 12000 de locuitori *9 ron = 108.000 ron (1 miliard lei vechi) Despre ce vorbim ? 2) Dupa ce am stat de trei ori in timpul programului de colectare cu sacul de deseuri plastice selectate la poarta si nu l-a luat nimeni, ce sens are sa ma chinui sa il selectez. Probabil ar trebui regandit managementul deseurilor la nivelul comunei, cu tot respectul”, i-a replicat un locuitor al comunei.
Depozitarea celor 300 de tone produse în comuna Baciu costă 90.000 de lei, conform datelor primarului. Se pare că suma colectată în acest moment de la populație acoperă aceste cheltuieli.
1 Comentariu
EPIC, SPECTACULOS, INCREDIBIL, BMW, DE NECREZUT, IMPOSIBIL, VINITURI, COD ROSU, BREAKING NEWS si tot felul de titluri tip clickbait scrise de jurnalistii analfabeti de la stiridekkt. Mergeti la munca ba ratatilor ca numa jurnalisti nu sunteti voi!