CTP Cluj va cumpăra IARĂȘI autobuze second-hand. S-a terminat MINUNEA autobuzelor noi, nepoluante
Compania de Transport Public (CTP) Cluj a lansat o nouă licitație și intenționează să cumpere autobuze second-hand.
Până acum au fost cumpărate 40 de autobuze noi, Solaris, de către Primăria Cluj-Napoca și încă 10 autobuze de același tip de către CTP Cluj, achizițultimele urmând să fie livrate în luna iulie 2015.
Se pare că dezvoltarea transportului metropolitan pune probleme CTP Cluj, care nu poate cumpăra autobuze noi pentru a face față extinderii. Astfel, că s-a optat pentru această achiziție de autobuze articulate second-hand, licitația fiind publicată pe SEAP.
CTP Cluj dorește să cumpere 10 autobuze la mâna a doua din Occident, valoarea estimată fiind de 300.000 de euro fără TVA. ”Frecventa si valoarea contractelor ce vor fi atribuite: In perioada de valabilitate a acordului-cadru se pot incheia maxim 3 contracte subsecvente, valoarea estimata a celui mai mare contract subsecvent este de 150.000 euro (...) Achizitia a maxim 10 buc. autobuze articulate second hand pentru transportul urban de calatori in municipiul Cluj-Napoca si in zona metropolitana - conform caiet de sarcini”, conform anunțului de licitație.
Ofertele cele mai avantajoase vor fi selectate în funcție de preț (75%) și nivelul emisiilor de noxe provenit din gazele de evacuare (25 %).
Directorul CTP Cluj, Liviu Neag, a declarat că până la cumpărarea acestor autobuze articulate second-hand vor veni alte 10 autobuze noi. ”Avem o extindere a capacităților și trebuie înlocuite autobuzele foarte vechi. Am lansat și această licitație pentru autobuze la mâna a doua pentru a face față rutelor”, a explicat Liviu Neag.
Dacă facem o comparație, un autobuz nou Solaris a costat 280.000 de euro, iar alte 10 autobuze second vor costa tot atât.
De asemenea, CTP Cluj a anulat licitația pentru cumpărarea troleibuzelor noi ”din cauza unor probleme”. Această licitație ar urma totuși să fie reluată, dar nu se știe când. Probabil în 2016, pe noul buget.
27 Comentarii
Cum justifică Neag prețurile mari de la bilete și abonamente când trei sferturi din parcul auto al CTP e format din tomberoane din astea vechi de peste 20 de ani? Acum o jumătate de an se lăuda la TV că va înnoi parcul auto cu autobuze, tramvaie și trolee noi și că vor face proiecte pe fonduri europene. Minciuni. De fapt ia aceleași tomberoane expirate… Citeste mai departe
MERETI MA POSTACILOR IN JELE DE GANDESTI CA VOI TATI AVETI MOTORE NOI DIN FABRICA 90% DINTRE VOI AVETI MASINI SECOND HAND SI VRETI SA VA CUMPERE NEAG MASINI NOI SA VA PLIMBATI CU ELE ?
@ii pista- pista dragă n-ai decat sa circuli tu cu tablele alea second si sa platesti pentru servicii de care nu beneficiezi. Iarna sa-ti inghete curul si vara sa faci sauna in panaramele alea de autobuze. De ce crezi ca le arunca strainezii? Cumva de noi si bune ce sunt sau pt ca sint niste rable de fier vechi?
@pista, esti mai prost decat permite legea. Pai din banii tai si ai mei gac astia manarelile, ai impresia ca dau din buzunarul lor ? Si nu mai scrie ma, cu majuscule, ca asta inseamna ca urli pe net. Si tu nu esti animal si nu te cheama nici Neag, nu ? Ca aia urla...
rable, preturi mari si conditii sub orice critica. Asta e RATUC zis si CTP. Si mai au tupeu borfasii sa puna preturi mari la bilete
Pare-se ca si astea noi sunt de o calitate indoielnica si nu vor tine cat rablele alea frantuzesti second hand. Si sunt si de 10 ori mai piperate, dar au si comisionul aferent bagat in pret.
Gata cu CTP, de acuma imi scot de la naftalina mercedesul cobrat din '78. Sa vedeti ce euro 5 am :)
Iarasi second? Da mai opriti-va nesimtitilor ca la buget are Clujul si la cati bani se aduna din biletele si abonamentele noastre puteati schimba toata flota de autobuze si sa luati ultimul racnet de Volvo sau Mercedes. O sa murim intoxicati de plumb daca veti continua sa luati toate molozurile de autobuze date la o parte de occidentali. Domnule Boc,… Citeste mai departe
nu se mai foloseste carburant cu plumb de mult
@hdjnm - ai fi surprins sa afli ce combustibil foloseste ctp la tractoarele alea. Carburant mai toxic nu exista. Ctp nu prea respecta legea, ii cam doare undeva de legi
Eu unul nu o sa mai folosesc veci pururi CTP. Nu mai cotizez ca sa mor de cald vara in autobuzele lor si iarna sa ma congelez. Si asa aveau sute de rable astia de la CTP si vad ca in loc sa scape de ele le inmultesc. O sa ajunga sa circule cu rablele lor penale numai pensionarii, elevii si studentii care au gratis. In loc sa caseze toate rablele penale… Citeste mai departe
Mocan prost si sticla ruginita ,a0ti vazut ??? No banditul de mocan o supt toti primari si inca sta in picioare . punct si de la capat !!! cate neamuri si-a adus in ,,,ratuc ctp ,,,,
Va dati seama ce rebuturi o sa aduca iara astia. Daca unul nou costa 280000 de euroi si 10 vechi costa tot atata. De 10 ori mai ieftin. Ca si cand iti iei un Logan cu 7000 de euro si il dai cu 700. Ati vazut Logan la mana a doua asa de ieftin si sa mai si poti sa circuli cu el? Poate peste 15-20 de ani. Asta ii bataie de joc ce face RATUCUL si tot noi… Citeste mai departe
dar tu cam ce vechime o sa aiba? 2,3 ani? francezii dupa 10 ani le scot din uz(cele verzi) si ajung la noi
Autobuzele care le luam acuma de la francezi au intre 15 si 20 de ani. Din ce stim nu mai circula demult la ei. Francezii au vrut sa le caseze la prin 2000 dupa care au vrut sa le doneze la Skopje si am aparut noi cu oferta. In prezent mai avem asemenea autobuze franceze fabricate intre 1975 si 2000
credeam ca is si mai vechi de atata. alea mici verzi ma gandeam ca is din anii 60 la cum arata. oricum is sub orice critica sa aduca vechituri de pe vremea lui pazvante cand au asa preturi mari la bilete si abonamente. in alte orase au autobuse noi noute si preturile la bilete is jumate cat la noi
Chiar ca o fost o minune ca au cumparat alea 40 de autobuze noi. Dar alea is doar o picatura. Parcul auto al CTP cuprinde peste 300 de autobuze, iar aproape 200 din alea is luate de la fier vechi de afara. Niste jafuri care polueaza si care pun in pericol circulatia. Acuma astia mai vor inca sa aduca rebuturile altora nu le-o ajuns ca au numa rable.… Citeste mai departe
Trebuie sa se orienteze catre autobuze electrice. Nu mai e normal sa supoarte lumea atata zgomot, vibratii si fum.
Istenem :o
Cand trec autobuzele si am geamu' deschis...nu se aude la televizor/radio/calculator.
Vara la 0ra 5 cand pornesc cu GUNOAIELE zgomotoase pe drumuri...vibreaza tot cartierul.
Nu poti deschide un geam fara sa auzi vacarmul creat de secondurile de 2 lei ce le au astia.
Sa nu uitam ca azi-maine o sa fie 1 euro biletul.
Interesant cum fentează CTP Cluj legea. La sfârșitul anului trecut a apărut o normă care prevede că de la 1 ianuarie 2015 nu se mai pot înscrie în circulaţie pentru transportul în comun decât autobuze Euro 6. Sunt curios ce portiță de scăpare a mai găsit Neag și cum o va da la întors. Sau legea e făcută ca să fie încălcată de cutre bătrâne comuniste… Citeste mai departe
mai bine asa. noi sau second oricum tot jafuri cumpara, asa ca mai bine second ca dam mai putini bani din impozite, totusi ma mir, la second e comisionul mai mic, ma asteptam sa pluseze cu inca cateva noi.
sa le trimita la floresti si apahida
jenant. De parca nu erau destule rable din alea verzi pe strazi ca mai aduc si altele acuma. Asa au transformat Neag si Boc orasul asta in cimitirul autobuzelor casate in Occident. Bine ca avem cele mai mari preturi din tara la bilete si cele mai proaste autobuze dintre toate companiile. Asta inseamna Neag manager
Pai fireste ca unul nou e 280 000 ca doar licitatia a fost cum a fost. Alo, autoritatile competente, trezirea! Iar isi bat astia joc!
Atunci cum ramane cu transportul ecologic nepoluant, tovarase Neag? V-ati laudat ca CTP Cluj investeste in transportul ecologic, nepoluant, iar pe de alta parte luati autobuze aruncate la fier vechi de francezi. Sau acum ati dat-o la intors si nu va pasa ca rablele alea vechi vor polua? Se stie ca vor fi aduse si astea tot pe filiera franceza, ce au… Citeste mai departe