Cum arată cele 6 noi troleibuze puse în circulație din 8 noiembrie - FOTO
Șase noi troleibuze au fost puse în circulație la Cluj-Napoca de marți, 8 noiembrie.
Cele șase troleibuze fac parte dintr-un proiect care presupune achiziția a 20 de troleibuze noi. La acest moment sunt introduse în circulație un număr de 7 troleibuze de ultimă generație, urmând ca până la finalul anului clujenii să poată circula cu cel puțin 10 dintre aceste mijloace de transport public.
Noile troleibuze au un consum de energie mai mic cu aproximativ 40% față de troleibuzele vechi.
Municipalitatea clujeană și CTP au, totodată, în pregătire un contract de finanțare prin credite garantate de primărie pentru achiziționarea a alte 50 de mijloace de transport în comun (autobuze și tramvaie).
Caracteristicile troleibuzelor noi, articulate, IVECO ASTRA TOWN 118 pentru transportul public de calatori:
- capacitate de transport: 164 calatori din care 42 pe scaune (plus șofer);
- garanție: 3 ani sau 180.000 km; garanție caroserie: 8 ani; garanție motor: 500.000 km;
- lungime: 18m, lățime: 2,5m;
- podea complet coborâtă;
- rampă de acces pentru persoanele cu dizabilități și funcția de "kneeling";
- loc rezervat pentru utilizatori de scaune rulante pentru persoane cu dizabilitati la ușa 2;
- spațiu destinat pentru cărucior copii la ușa 3;
- sistem de încălzire cu aeroterme electrice pentru sezonul rece;
- sistem de ventilație și aer condiționat pentru sezonul cald;
- indicatoare de traseu electronice situate în față, lateral și spate;
- radio CD și microfon; stație de amplificare; sistem informare călători/ difuzare clipuri realizat cu monitoare LCD;
- sistem de numărare călători;
- sistem supraveghere video interioară și exterioară;
- sistem automat de taxare; 4 uși duble; acționare electrică cu motor asincron trifazat alimentat și controlat de invertor; convertizor static pentru servicii auxiliare
- direcție servoasistată hidraulic; sistem electronic de control al frânării ABS/EBS/ASR; computer de bord (OBD) cu afișaj digital;
- sistem informatic de gestiune și diagnosticare electronică (SIDGE) prin CAN; computer de gestionare și management trafic (CGMT);
- suspensie integral pneumatică gestionată electronic;
- sisteme de frânare:
--- frână electrică recuperativă și reostatică;
--- frână de serviciu pneumatică;
--- frână de staționare (de mână) mecanică cu resort;
--- frână de stație activată automat la deschiderea ușilor;
- consum de energie mai mic cu aproximativ 40% față de troleibuzele vechi;
- primul model de troleibuz la Cluj care, pe lângă recuperarea energiei de frânare în linia de contact, este dotat cu o nouă tehnologie de recuperare a energiei, prin folosirea de supercapacitori;
- sistem de coborâre a captatorilor la desprindere accidentală;
- viteză maximă de circulație limitată electronic la 50 km/h;
- prețul unui troleibuz: 2.102.455 lei/ buc + TVA (aproximativ 467.200 Eur + TVA)
14 Comentarii
Vad aici la comentarii fel de fel de opinii despre noile trolee VS cele vechi. Sincer sa fiu, nu stiu cum sunt cele noi, dar stiu bine cum sunt cele vechi. O pacoste pentru platitorul de bilete care ingheata in ele cand e frig afara si se sufoca vara, asa cum vad ca au remarcat si altii inaintea mea. Plus ca arata oribil si nu ofera conditii decente… Citeste mai departe
Până la urmă 6 sau 7 troleibuze? Poate dă Dumnezeu să le schimbe pe toate alea vechi că e plin orașul de rable de troleibuze și autobuze care nu ar avea ce să mai caute pe străzi în 2016. Probabil că în următorii ani o să dispară toate jafurile sinistre de troleibuze în care lumea se congelează iarnă și face saună vara.
O veste buna pentru inceput, acum nu ne ramane decat sa speram ca o sa se retraga din circulatie toate jegurile alea vechi de troleibuze care inca mai circula pe strazi. Alea sunt adevarate bombe cu ceas in trafic din cauza uzurii, oamenii nici nu stiu la ce riscuri se expun cand se urca intr-un troleibuz atat de vechi.
Poate ne faci tu o lista cu toate riscurile la care ne expunem cand mergem cu acele troleibuze vechi!?
Si de rebuturile alea de trolee vechi ca scapam? Ca ii plin in continuare orasul de trolee Dac si Rocar de pe vremea lui bunicu. Plus celebrele autobuze verzi luate de la fier vechi dupa ce au fost aruncate de francezi din cauza ca erau prea vechi si uzate. Cand o sa scoata din trafic troleele si autobuzele antice mai discutam, pana atunci CTP nu face… Citeste mai departe
Troleele DAC si ROCAR functioneaza fara cusur, si nu sunt de pe vremea bunicului tau, sunt din anii '90. Troleibuzul nou care a circulat pe linia 25 s-a defectat de 2 ori in 3 luni... Degeaba sunt noi daca sunt de calitate slaba, si ne-au si costat peste 450.000 de euro bucata!!! De-asta ni s-a distrus noua industria ca sa ne poate vinde toate jafurile.… Citeste mai departe
@ georgian
1. Troleibuzele Dac si Rocar au inceput sa fie fabricate in anii 70
2. Nu circula fara cusur. De sute de ori au ramas blocate in trafic din cauza defectiunilor. Nu credeam sa aud pe cineva zicand ca Dac si Rocar functioneaza fara cusur cand se stie ca sunt la fel de proaste pe cat sunt de urate
3.Zici de troleibuzele… Citeste mai departe
ptr georgian - daca primitivele troleibuzel Dac si Rocar functioneaza fara cusur atunci si Dacia 1100 si Dacia 1300 sunt masinile ideale fara cusur :))) Ca tot pe vremea aia au fost fabricate di tot cu tehnologia comunista a anilor 70-80. Asa ca, Georgian, te rog sa-ti iei o Dacia 1100 si sa o folosesti cu succes daca comediile alea de troleibuze vechi… Citeste mai departe
Faceti o stire si peste un an sau doi ca sa vedem cum vor arata atunci
Pai 6 sau 7? Oare nu s-ar putea sa avem alegeri anual? Poate asa s-ar misca treburile si pe la noi...
Unul e bonus, e la oferta ca vine Niculasul.
sunt 6 bucati dar deocamdata numai unul circula restul sunt la depou fiindca nu au avut incalzire la sofer :)) acum fac improvizatii la ele :))
Bravo...foarte frumoase si utile....spersm sa scapam de cele roanesti ca sunt de pe vremea dacilor...