Cum justifică Horea Uioreanu faptul că RATUC nu preaia transportul în zona METROPOLITANĂ
Președintele Consiliului Județean Cluj, Horea Uioreanu, a explicat, joi, 5 decembrie, că a fost forțat de instanță să anuleze hotărârea privind scoaterea de la licitație a 14 trasee din zona Metropolitană a Clujului.
Firmele de transport au atacat în instanță hotărârea 354/2013 și au obținut câștig de cauză.
”Această hotărâre a fost contestată în instanţă de către firmele care aveau licenţe pe aceste trasee şi care doreau să participe la licitaţia pentru obţinerea licenţelor pe aceste trasee începând din 01.01.2014. Prin sentinţa civilă nr. 15634/25.11.2013 Tribunalul Cluj, Secţia Mixtă de Contencios Administrativ şi Fiscal, de Conflicte de Muncă şi Asigurări Sociale a dispus suspendarea executării Hotărâri Consiliului Judeţean Cluj nr. 328/17.10.2013, până la pronunţarea instanţei de fond. Potrivit prevederilor articolului 14, alineat 4 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, hotărârile instanţei de judecată, privind suspendarea actului administrativ, sunt executorii de drept. În acest context, Consiliul Judeţean Cluj a fost OBLIGAT să transmit la Bucureşti lista traseelor intrajudeţene de transport de persoane întrucât hotărârea judecătorească pronunţată în cauză, chiar nedefinitivă, are caracter EXECUTORIU, adică impune punerea sa în aplicare DE ÎNDATĂ, în caz contrar persoanele vinovate făcându-se vinovate de comiterea unei infracţiuni”, precizează președintele CJ Cluj, Horea Uioreanu.
De asemenea, ”având în vedere faptul că termenul limită până la care mai puteau fi operate modificări în Sistemul informatic pentru atribuirea electronică a autorizaţiilor de transport internaţional rutier de marfă şi pentru atribuirea electronică a traseelor naţionale din programele de transport prin serviciile regulate judeţene şi interjudeţene, era data de 26.11.2013, pentru a proteja interesul general al comunităţilor locale implicate care este prioritar în organizarea, funcţionarea şi dezvoltarea serviciului de transport public, conform prevederilor Legii nr. 92/2007, Consiliul Judeţean Cluj nu putea amâna introducerea traseelor care au făcut obiectul actului administrativ contestat în sistemul informatic. Neintroducerea acestor trasee în sistemul electronic până la data limită ar fi făcut imposibilă atribuirea acestora, atât prin intermediul Consiliului Judeţean Cluj, cât şi prin intermediul Asociaţiei Metropolitane de Transport Public Cluj. Neatribuirea acestor trasee, ar priva de acest serviciu locuitorii comunelor limitrofe municipiului Cluj-Napoca. Având în vedere acestea Consiliul Judeţean Cluj a introdus traseele eliminate din programul judeţean de transport, prin această hotărâre la licitaţia care se desfăşoară începând din 25.11.2013 la nivel naţional, urmând ca, în cazul în care vom avea câştig în acest proces, să se retragă licenţele eliberate operatorilor de transport desemnaţi câştigători pe aceste trasee, acestea revenind Asociaţiei Metropolitane de Transport Public Cluj”, mai precizează Uioreanu.
Forul județean evidențiază faptul că, din evidenţele Oficiului Registrului Comerţului Cluj rezultă că reorganizarea RATUC în societate comercială nu a avut loc nici măcar până la această dată. ”Adoptarea unei hotărâri de consiliu local nu echivalează cu transformarea efectivă a regiei în societate comercială. Credem că, în acest moment, reprezentanții PDL ascund sub acuze o mare nerealizare: transformarea RATUC în societate comercială pentru a putea presta serviciile de transport în comun în zona metropolitană.
Faptele şi documentele anterior menţionate sunt mai mult decât grăitoare, motiv pentru care avem convingerea fermă că locuitorii judeţului vor avea capacitatea de a discerne de partea cui e adevărul şi vor acţiona în consecinţă. Şi, nu în ultimul rând, nu vor uita cine sunt cei care au plecat urechea la doleanţele floreştenilor şi nu numai în materie de transport public, după ani întregi în care apelurile lor disperate şi repetate au fost ignorate, din motive devenite ulterior evidente, de precedenta conducere a Consiliului Judeţean aparţinând, culmea, exact celor care astăzi acuză – PDL”, a mai spus Uioreanu.
16 Comentarii
CARE MAI SCRIETI COMENTARII INFORMATIVA PRIMA DATA. TOTUL IN TARA ASTA INDIFERENT DE CE ESTE VORBA SE REZUMA DOAR LA POLITICA SI LA INTERESE. SE FAC LEGI SA LE RESPECTAM NOI NU EI. NICIODATA EI NU NE VOR RESPECTA DREPTURILE.
Pentru o luna sau doua sa circule concomitent Fany si Ratuc ,dupa care sa se decida care va ramine ,cu ratuc mai merge si pe blat dar cu fany cred,cred ca nu .
nu inteleg de trebuie sa fie doar cateva firme, sau doar una in anumite cazuri, pe aceste trasee. De ce nu sunt lasate la "liber", in felul asta s-ar ajunge la o concurenta reala pe piata si de aici si bilete mai ieftine si alte cele.
Comentariul dvs Nebunule de Uioreanu, da locuitorii afectati din aceste localitati vor avea capacitatea de a discerne de partea cui e adevarul (nici intr un caz nu e da partea ta, minti de ingheata apele), da, si vor actiona in consecinta in data de 8 decembrie in loc Floresti cu un miting organizat (unde, daca ai curajul Uiorene esti invitat cu drag)… Citeste mai departe
legea trebuie respectata.......pentru mizerabili...legea nu exista...de exemplu pt. Boc cate hotarari ale justitiei nu le-a pus in aplicare...le-a amanat...
si cine sunt acei mizerabili, domnule rici....eu, tu si cei care vreau un transport mai bun si mai ieftin, sau unul care minte si repet si sustin ca minte si minte incontinuare, pentru ca detin un fluturas cu numele de Uioreanu care " spunea " ca sustine acest transport integrat cu RATUC ul, eu nu implic pe cei din primarie si pe Boc, pentru ca acum… Citeste mai departe
Acel fluturas...a fost pus de Sulea in numele lui Uioreanu...a profitat...sa va agite degeaba
"Deşi există o Hotărâre de Consiliu Local de transformare în socitate comercială a RATUC, votată în 14 noiembrie, un document obţinut de Horea Uioreanu arată că acest lucru nu s-a întâmplat deocamdată.
Potrivit unui certificat constatator al Oficiului… Citeste mai departe
daca se vroia cu adevarat se putea !! si Uioreanu si MT. tot de la pnl sunt , se dadea o OG . si cu asta basta...........de peste 1 an de zile Usl e la putere in jud Cluj, si nu au facut nimica cu transportul Metropolitan , puteau sa faca un proiect verde , din fonduti UE ne rambursabile , si Florestiul isi facea linie de troleu....
PS intrebatil… Citeste mai departe
Ce treaba are Bucurestiul cu licitatiile pe traseele din judet. Vrem descentralizare? ....pai lasati sa decida cetateanul ce e mai bine ...nu clientela politica. DAca Fany duce calatorii in conditii civilizate, ieftin promt si la orar clar..sunt sigur ca RATUC-ul daca ar intra in paralel s-ar exclude prin lipsa de calatori. Cum de la Turda la Cluj exista… Citeste mai departe
CITITI LEGILE SI SA LE INTELEGETI NU NUMAI CE VA SPUN MOCANII CARE NU LE STIU BOC BOBOC SI ALTII.
Ce inteleapta si desteapta esti tu, "mary", ai un mesaj de doi bani, invata sa scrii "draga mea", cred esti de la Fany ?!
era treaz muioreanu?
Dormea cu Crin !
Nu dormea ,il poseda crin anal
SOTIA DOMNULUI UIOREANU ESTE ACTIONARR MAJORITAR LA FANY. DECI DESPRE CE LEGI VORBIM ?