Daniel Buda: Autostrăzile din România, o "Fata Morgana” a unei guvernări incompetente
Europarlamentarul Daniel Buda susține că ”ministrul transporturilor, Felix Stroe, este rupt de realitățile din teren”, când vorbește despre autostrăzile din România.
”Din păcate, cei 150 de km de autostradă promiși în 2018, sunt departe de a deveni o realitate. În momentul de față, România are în prezent mai puțin de 750 de km de autostrăzi, ceea ce o plasează la coada clasamentului european în ceea ce privește numărul de kilometri de autostradă raportat la populație și la suprafață. Angajamentul luat de Ministrul Transporturilor de a da în folosință cel puțin 150 de km de autostradă în anul 2018 este contrazis de situația de pe șantierele din România.
Din cei 156 de km promiși de autostradă, se pot finaliza doar 83 de kilometri dintre care 21 de km au fost terminați în cursul anului anterior. Deci, este vorba de aproximativ 62 de km care ar putea fi efectiv utilizați în cursul acestui an. Există o serie de probleme la ora actuală care îngreunează demararea sau finalizarea lucrărilor. Aruncarea unor resurse financiare importante în satisfacerea clientelei politice, a generat o alocare bugetară insuficientă pentru construcția de autostrăzi, aceasta fiind și cauza nefinalizării Autostrăzii A3 între Șos. Petricani și DNCB. Problemele de natură tehnică, cum ar fi lipsa deschiderii către un nod esențial, împiedică finalizarea Lotului 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, între nod Margina și limita cu secțiunea E. Deși ar putea fi terminați 4,03 km în prima parte a anului, acest tronson va fi doar un alt muzeu pentru că nu poate fi deschis circulației din cauză că nu are un nod în Est”, a precizat europarlamentarul Daniel Buda.
O problemă este și cu podul care ar trebui să lege tronsonul din Autostrada A3 Gilău-Câmpia Turzii de Gilău-Nădășelu. ”Este generată de dificultățile de construcție a rușinosului și uitatului pod care face legătura între cele două. Astfel, deși acesta are o lungime de doar 0,766 km, riscă să nu fie terminat la timp ca urmare a neîntelegerilor pe care constructorul le are cu statul român. Este foarte probabil să fie solicitate resurse financiare și de timp suplimentare din partea constructorului pentru că nu i-a fost permisă execuția pilelor, pas esențial pentru finalizarea podului în termenul stabilit.
În anul Centenarului Marii Uniri, România a ajuns la “performanța” de a nu avea nici măcar autostrăzi care să lege regiunile istorice ale țării. Minciunile sfruntate ale Ministrului Transporturilor, Felix Stroe, sunt doar niște iluzii anesteziante pe care le vinde românilor în speranța acumulării unui capital de imagine. Însă, efectul este unul opus, iar imaginea care va fi cea mai afectată este cea a României în relația cu investitorii străini. Dificultățile de a atrage investitori străini iau amploare din cauza incompetenței Guvernului PSD-ALDE de a atrage fonduri europene pentru infrastructură și de a finaliza lucrările la autostrăzi”, a mai acuzat Buda.
Europarlamentarul susține că ”Guvernarea PSD-ALDE, în frunte cu ministrul Felix Stroe, ne arată cum autostrăzile din România pot fi ușor asimilate unor muzee iar, ca în orice muzeu, exponatele vor putea fi privite în forma lor perfectibilă, dar niciodată nu vor putea fi atinse”.
22 Comentarii
Autostrada contractata si proiectata prost de psd, sabotata prin nefinantare de PDL, inchisa tot de psd cu un cost suplimentar de. 270 mil euro.
Rezultat: 52 km realizati din 500 km si lucrari imprastiaie pe toata distanta contractata cu valoarea carora s-ar fi facut 1/3 sau 1/4 din totalul de km planificati.
Daca intr- adevar esti comentacul antiboc SILE , parerea ta nu are nicio valoare , deoarece esti subiectiv , un infect mercenar , vocabular de interlop , te cunoastem de prea de demult pe toate ziarele online ale orasului .
Buda, la cat ati furat voi cei din PDL si PNL, putea avea Romania cate autostrazi vroia. Nu ti-e rusine sa vorbesti?!
Buda trebuie vidanjata , pe unde trece se impute atmosfera . Din hotii pedelisti doar apostu a ajuns unde trebuie
Observ ca oamenii incep sa realizeze, tarziu ce-i drept, de unde provine puroiul, cancerul, metastaza. Da , de la noi, de la fiecare din noi, votantii care trimitem in Parlament, in Cons. Jud, in CL, Primar, Pres CJ asemena ipochimeni murdari de coruptie. Atata vreme cat acestia vor fi pe liste si vor ajunge in fuctii unde decid soarta a mii, zeci de… Citeste mai departe
SUJI ***** SILE
bine bine dar si aialalti fura pina la urma tot boc are cele mai bune sanse asta de ce nu ' observi ' ?
Ce "analiza" e asta, pai tu esti Postacul Sile....ce gust are balega de vaca, maaa...?
Asa e, ca doar constructia autostrazilor a inceput anul asta, nu e asa?
Domnule Buda, aveti noroc ca e plin de prosti in tara asta, care odata la 4 ani cred toate prostiile care le spun politicienii pe la televizor, sau mai nou pe Facebook.
Totul a inceput foarte bine cu Adrian Nastase si Bechtel, desi pretul era foarte mare pentru din… Citeste mai departe
Nu le aveai finalizate, chiar daca erau facute cu bechtel. AI uitat cum lucrau 24 ore din 24 sa termine gilau-turda? si asa cu intarziere... La cum plateste statul celor care fac autostrazile, nici in 2150 nu terminam cu bechtelul
Nu avea finantare pentru ca punea bete in roate PDL ul, nepredand amplasamentele la timp, nerezolvand autorizatiile si nefinantand lucrarile.
Neavand bani si front de lucru, constructorii stateau si primeau bani din penalizari.
Ba buda ai citit Ciocoi...de N Filimon prindetiva de mana toti trei Boc si Tise si jucati hora pe spatele clujenilor
Din categoria "Penibilii Romaniei", acest Daniel WC, care uita cu nerusinare ca e politician de foarte multi ani, perioada in care a fost destul de mult la guvernare.
Toti sunt aceeasi mizerie...
Uita de Domeniul regilor din Savadisla, de casele de pe Brancusi .. etc, etc ... sa mori in chinuri d-nu europarlamentar!
Da tu ce ai facut bă, in cativa ani de cand esti europarlamentar? Criticile ar trebui sa vina de la cineva care a realizat ceva.
A facut... pentru el, domeniul regilor la savadisla si vreo trei case in Gheorghieni. In rest...vorbeste ca sa nu taca.