De ce nu poate fi înlocuit metroul din Cluj de un tramvai, mult mai ieftin, care ar trebui doar extins
Ionel Oprea, șeful de proiect al metroului din Cluj, a spus că metroul nu poate fi înlocuit de un tramvai, așa cum sugerează unii. Anunțul a fost făcut în cadrul proiectului de aprobare a studiului de fezabilitate pentru metrou, în Consiliul Local Florești.
Pe axa est - vest, dacă ar fi extins tramvaiul ca să fie înlocuit metroul, acesta ar trebui să circule din 2 în 2 minute.
”O călătorie cu tramvaiul din Florești spre Sopor ar durat 52 de minute, față de 23 de minute cu metroul. Astfel, nu ar mai fi fost interesant pentru oameni să circule cu tramvaiul. De asemenea, tramvaiul este foarte dificil de construit și ar afecta circulația”, a spus Oprea.
Acesta a spus că tramvaiul nu poate satisface nevoile de transport pe axa Florești - Sopor. Pentru anul 2060, acolo se estimează un număr de 8200 de pasageri pe oră și direcție, față de o capacitate limitată de 5.500 de pasageri, în cazul tramvaiului. Pentru a satisface cererea de transport de 8200 va fi necesară operarea tramvaiului din două în două minute, lucru considerat imposibil tehnic și practic. ”Va crea un zid continuu de tramvaie, dat de circulația pe ambele sensuri”, a mai explicat specialistul.
Proiectul metroului prezentat în Consiliul Local Florești a fost aprobat în unanimitate de voturi de consilierii locali.
Primarul din Florești, Bogdan Pivariu, a declarat: ”Sunt fericit că s-a ajuns în acest moment în care există o soluție de infrastructură mare, care rezolvă problema traficului în Zona Metropolitană. Noi cerem și prioritizarea Centurii Metropolitane, dar și a Spitalului Regional de Urgență. Proiectul metroului clujean este istoric pentru România”.
10 Comentarii
Manareli!
pt ca tramvaiul merge prin centru si metroul "ocoleste centrul"
Oamenii occidentului, care vor fi in 2060 si daca vor mai fi, vor face naveta cu nava spatiala intre Marte si Pamant. Insa cei din Sopor, in 2060, inca vor circula cu metroul lui Ionel Oprea. Ce viziune !!
Se vb de tramvai in Sopor . Problema e autobuzul care face si cate o ora din Flocesti pana in Manastur
Dublat de o centura...si banda dedicata...ar fi mers. Sunt prea multi bani pt metrou de cheltuit sa nu inceapa proiectul (cand il termina, si cu cat chin...)
Cum de ce ?! Ca asa spune el, mare specialist =)) .
Cum fabuleaza despre metrou ar putea vorbii si despre traseu dedicat pentru tramvai, nu pe strada printre masini cum merge acum.
Toata treaba este ca extinderea tramvaiului ar fi ceva realizabil si ar trebuii facut pana in 2024 la urmatoarele alegeri, cu metroul e complicat, pana in 2024 abia… Citeste mai departe
Mai bine il intrebati pe domnul Oprea cat castiga in postul de sef proiect pentru metrou. E de inteles ca vrea sa implementeze un proiect care sa dureze foarte mult in timp (probabil nu va fi finalizat pana la moartea lui).
Metroul nu e dificil de construit!
Poate se cere "certificatul verde" cand cobori la metrou si in cazul asta duce 1000 de calatori pe zi :))
@Mihai: Asa o fi ca deaia costa doar 2 miliarde de euro la preturile actuale...!