”De ce nu se desființează parcările de pe Calea Florești?” - Așa ar mai apărea două benzi de circulație - FOTO
Un clujean a ajuns să propună pe o rețea de socializare desființarea parcărilor de pe Calea Florești și redarea lor traficului. Propunerea va irita pe mulți șoferi, mai ales că Mănășturul are probleme la capitolul parcări. În esență, dacă ar apărea benzi de bus ar fi un lucru bun, dar fără conectarea acestora cu benzile de pe Memorandumului ar fi un proiect inutil.
”Știm cu toții că e cel mai aglomerat drum din Cluj și printre cele mai aglomerate din țară, cu toate acestea 2 benzi sunt ocupate cu mașini parcate… mult mai eficient ar fi să se transforme în bandă de bus (pe direcția Florești) + cu redesenarea benzilor, se poate extinde și cu bandă de bicicliști pe ambele se sensuri (pe o direcție există deja bandă de bus dedicată). Banda se poate extinde și pe sub pod cu modificarea insulelor.
Chiar nu înțeleg de ce prioritizăm câteva zeci de mașini parcate față de zeci de mii de oameni care ar beneficia de decongestionarea drumului ăstuia și se cheltuiesc în schimb sute de milioane de euro pe proiecte fantasmagorice gen metrou care va fi gata la Sfântu’ Așteaptă.
Să nu mai zic de cealaltă soluție ideală cum ar fi un tramvai rapid pe toată axa est-vest (stil Cracovia), care iar ar rezolva majoritatea problemelor de trafic cu o investiție mult mai mică față de un metrou + ar fi mai comod de folosit, fiind la suprafață”, a scris clujeanul.
Propunerea s-a lovit de realitate, când alți șoferi i-au explicat că nu are cum să fie pusă în aplicare.
”Dacă ai 4 benzi pe sens în Cluj și în Florești e doar una, gândește-te ce bottleneck se va forma la pod în Mănăștur, unde mai vine trafic de pe încă două benzi care coboară pe sub pod. Acum câțiva ani, pe Calea Florești, parcările erau perpendiculare pe carosabil și ocupau și mai mult loc, atunci s-a modificat și s-a adăugat banda de bus către Cluj. Probabil că în timp se va face și în direcția Florești, o dată ce se va extinde carosabilul și acolo”.
”Mai bine desfiintau parcările de pe eroilor. Ca mereu se blochează circulația din cauza ca vrea cineva sa parcheze. Iar dorobanților sa se reorganizeze.
Pe Calea Florești, degeaba desființezi parcările, căci banda 1 va trebui sa între pe banda 2. Acolo, soluția cea mai buna ar fi fost să se creeze banda de accelerare pe o distanță mult mai lungă, pentru cei ce vin din Grigorescu. Și cumva să te oblige să rămâi pe ea”.
”Eu zic să desființăm toate parcările din oraș. Și de la centrele comerciale”.
”Pentru ca nu ai cum sa continui acele benzi. Degeaba pui acolo 3 benzi pe sens, dacă pe Calea Mănăștur ai 2, și după Nodul N ai tot 2. Nu decongestionezi cu nimic traficul”.
14 Comentarii
Cam 2002 e poza, la cate 1310 sunt pe strada.
Acel clujean ar trebui spânzurat daca e clujean dar e ceva țărănoi care sta în Florești sa moară familia lui cu gândul lui bun de imbecil sau sa se retragă la masa in sat sa o îngrijească poate dă colțul. Idiotul naibii ..
Rezolvarea nu e mărirea căilor de rulare din oraș. Trebuie construite parcări în afara orașului, pentru clujeni și străini. În oraș se poate circula cu transport în comun, taxi, biciclete. În Olanda, Belgia și vestul Germaniei sunt 25 - 30 biciclete la o mașină în oraș, de când s-au introdus parcările din afara orașului. În Haga, Amsterdam, Maastricht… Citeste mai departe
@Laszlo: Boc e doar cu gargara. In realitate nu-ti poti lasa masina in parcare si sa pleci 3 saptamani cu trenul in concediu, ca te trezesti ca ti-o ridica si platesti taxa de stocare de 100 lei pe zi * 21 zile = 2100 lei doar supratax eco ca ai mers cu trenul.
"Încă o bandă și gata, se rezolvă, promit."
numai bine stai tuloza pe cucu tau in flocesti?
Apar tot felul de specialisti . Sa faca inca doua benzi pe cl floresti . Si unde te duci cu ele ????? Pina la podul n si ai facut un cicat si spre oras pina unde ??? . Cit tine cl floresti daca faci doua benzi ceai facut ? Da sa lasam specialisti asyea care isi dau ci presupusu si is f inteligenti!.
Toata lumea stie sa de-a "solutii" in functie de ce interes are DAR , la problema creata de "solutia" lor, nu au solutie... Ca sa eliberezi Calea Floresti de masini, acestea din urma trebuie mutate undeva..gasiti locul unde oamenii sa le mute si pe urma discutati de alte lucruri... Asa s-a mers in acest oras: cu "realizari' date cu toporul fara a oferi… Citeste mai departe
@George: Gustere, "sa dea solutii", nu "sa de-a solutii"! Invata intai cum se scrie si pe urma da-ti cu parerea de urbanistica, idiotu lu peste :)))))
Eu zic sa sapati un sant adanc de-a latul drumui sub podul N. Asa nu se va mai putea trece spre si dinspre Floresti si vor disparea coloanele de masini din acea zona de Manastur.
Poti sa ai si 10 benzi pe sens pe Calea Manastur daca in centrul se ingusteaza toate strazile.
Eu am o idee mult mai buna, taxa de oras, toti ne-rezidentii care vor sa intre cu masina in oras sa fie nevoiti sa achite o taxa.
Incepem usor cu 10-15 lei pe zi si fluctuam in functie de aglomeratie, vara mai putin si toamna cand incepe scoala mai… Citeste mai departe
@Marius G.: Pt. aceasta in primul rand ar trebui construite Parking-uri la fiecare intrare in oras. Asa s-ar mai da ocazia pt. cei care doresc sa lase masina la intrare sa se foloseasca de mijloacele de transport public pt. a-si rezolva problemele/ sau sa deplaseze catre serviciul din oras.
@Marius G.: Subscriu.
Îți dai seama isterie ce ar fi la ăștia? Dar e greu sa faci, in Romania nu e nimeni capabil din cei la conducere să gândească un sistem de asta.
@Marius G.: Cand ai fost ultima data in Floresti cu autobuzul? Autobuzele alea au milioane de km parcursi. Tu mergi cu masina de 1 milion de km? Sunt atat de vechi ca efectiv put. Nu e de mirare ca toata lumea le evita.