De ce nu se pot ieftini biletele de autobuz din Cluj-Napoca
Conducerea Companiei de Transport Public Cluj-Napoca i-a răspuns consilierului local Ioan Bîldea, care a cerut reducerea prețurilor la bilete pe fondul scăderii tarifelor la carburanți.
”Consideram ca scaderea temporara a preturilor la carburanti acopera cresterea preturilor la celelalte bunuri si servicii care compun costurile de exploatare, ca urmare a devalorizarii leului in raport cu euro si dolarul. Ieftinirea preţului la carburanţi face posibilă mentinerea si anul acesta – al treilea an consecutiv - a actualelor tarife stabilite de municipalitate în 2013.
In structura costurilor de exploatare a mijloacelor de transport public nu intra doar cheltuielile privind carburantii - a caror preturi au inregistrat in ultima perioada o scadere, ci si celelalte cheltuieli de exploatare cum ar fi piesele de schimb, anvelopele, reparatiile. Aceste cheltuieli se calculeaza in euro, intrucat mijloacele noastre de transport sunt produse in Uniunea Europeana( in majoritatea cazurilor), ceea ce face ca preturile in lei ale acestora sa se raporteze la cursul de schimb lei/euro sau uneori lei/dolar.
Din pacate, in ultima perioada leul s-a devalorizat acut in raport cu euro si dolarul. Astfel, de la data stabilirii actualelor tarife (martie 2013) si pana la data curenta cursul lei/euro a crescut de la 4,4154 la 4,5362 , iar cursul dolarului a crescut de la 3,4455 la 4,1573. Cotatiile cursului valutar de referinta sunt afisate de Banca Nationala a Romaniei sunt pentru zilele de: 31.03.2013 si 15.01.2016.
In aceeasi perioada indicele preturilor la marfurilor nealimentare a crescut cu 4,45%, iar indicele tarifelor la servicii a crescut cu 7,65%. Datele sunt extrase de pe site-ul Institului National de Statistica pentru perioada martie 2013 – decembrie 2015”, precizează Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A.
30 Comentarii
de ce nu se pot opri din furat motorina cei de la ctp ?
Normal ca nu se pot ieftini doar trebuie sa le dea pensionarilor gratuitate sa se plimbe prin oras. In schimb, noi astia de platim taxe de ni se rupe spatele, nu avem nicio facilitate. Boc, marele populist a avut grija sa distruga tot tineretul din oras, sa ne alunge. Sa ramana cu pensionarii lui borati.
Cand va aud cum repetati obsesiv fraza asta cu pensionarii. Bai omule, si tu muncesti, si eu muncesc dar si pensionarii aia au muncit o viata intreaga. Crezi ca noi nu o sa ajungem batrani si neajutorati ? Deja suntem un oras in care toata lumea calca peste cadavre pentru un loc de parcare sau mai stiu eu ce mizilic. Ai putina empatie fata de batrani… Citeste mai departe
cu pensioanri si cu MOLDOVENI ! ! ! moldovenii astia is ca sirienii ***aiiii soareleee
Tudor, ai dreptate. Am uitat ca abonamentele pensionarilor sunt platite din bugetul local, adica din banii tai si ai mei. Ai dreptate, lasa-i sa circule gratis. Vina lui Boc e ca pompeaza bani in CTP. Si o face cam degeaba ca mentalitatea pe la ei e mai ceva ca in vremea raposatului.
Parcarile si parkingurile unde sunt? Avem o administratie de tot… Citeste mai departe
In Cluj nimic nu se poate ieftini, deoarece asa este programat acest oras: sa fie scump! Incepand de la cartofi si ceapa, totul est emai scump decat in aproape orice alt oras. Si aici nu discut despre chirii. Politica este: E DE UNDE!!!
Oltene, nu ne plac generalizarile. Nu-ti place orasul adoptiv ... poti merge inapoi la radacini!
Poate ca daca nu ar fi atatia blatisti preturile ar fi mai mici
Bravo lor. Transportul in comun trebuie sa fie gratuit. La ce buget are orasul nu e mare smecherie sa umpli rezervorul la cateva autobuse si sa le trimiti pe traseu. Toata treaba plus salariile angajatilor, service ar fi mai putin de 1% din bugetul orasului. Stati calmi ca nu e o noutate. Sunt cateva orase in franta cu un astfel de transport si chiar… Citeste mai departe
Nu mai spune , soarele mat i i , de CTP -ist .
Poate ca s-a apreciat dolarul si euro dar ce nu spune ctp e ca si autobusele noi consuma mult mai putin si au nevoie de mai putine interventii ca alea pe care le-au inlocuit. Daca le dau afara pe vanzatoarele alea de bilete si pe multi altii frecatori de menta si pun automate de bilete din nou se reduce costul. Astea evident ca nu se spun. Se spune… Citeste mai departe
daca mata ar fii vanzatoare de bile ai mai comenta ?
Stai un pic CTP-ule ca automatele de bilete s-au stricat chiar dupa ce au fost inaugurate. Doar pe Boc l-a interesat doar sa vina banu'. Asa ca nenicile alea o sa mai stea mult si bine acolo la casele de bilete. Cam pana o sa apucam si noi sa ne schimbam primaru. Poate peste vreo 20 de ani.
dar ai vazut cat de bine merg automatele?
Zi CTP si trage apa!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dar trage apa bine, ca pute de la atata tzaranie, mafie si minciuni a la CTP
Aveau de gand sa urce pretul...ieftinirea carburantului le a dat planurile peste cap...era prea batator la ochi. Dar la anul nu scapam. Pe mine nu ma afecteaza ca circul fara bilet si buletinul nu il prezint.
Cum se face ca in Bucale pretul biletelor ii cu aproape 50% mai mic decat la noi? Acolo biletul costa 1,3 lei. fata de 2 lei la noi si un abonament pe toate liniile cost acolo 80 de lei fata de 125 la noi. Si Bucurestiul ii doar un exemplu. Asta fara sa comparam autobuzele si troleibuzele noi noute Mercedes din Bucale cu harburile astea verzi de la… Citeste mai departe
Tip abonament Tip card Preţ abonament Preţ card Preţ total
Abonament lunar nominal valabil pe una linie urbana Incarcat pe card Activ nominal 30 lei 0 lei* 30 lei
Incarcat pe card Activ nominal (la a doua emitere a cardului) 30 lei 4,7 lei** 34,7 lei
Abonament lunar nominal valabil pe două linii urbane Incarcat pe card Activ nominal 35… Citeste mai departe
ati vrea sa fie gratis totul, voi sa va urcati doar in autobuz si sa faceti mizerie. daca nu ai nici macar doi lei cat e o calatorie, atunci puteti sa mergeti linistiti sa va apucati de aduat deseuri. Bine ca Robi di piata Uniriii nu se plange de nimic si lucreaza zi si noapte cu ambitia de a fi in rand cu oamenii iar voua va trebuie numai beneficii… Citeste mai departe
In multe orase se practica cu succes transportul public gratuit ca sa scape de traficul rutier.
Si mai precis in ce orase se practica transportul gratuit, mare aluna ?
Si daca in multe orase e gratuit, atunci trebuie sa fie si aici, doar suntem maimute si imitam tampeniile altora. Cand o sa va invatati ca nu se poate compara Clujul cu alte orase? E mult peste chiar si fata de Bucuresti. Viata in Cluj trebuie sa coste un pic. Si sa fim seriosi, doi(!!!!) lei pentru o calatorie e un pret infim. Dar nu va mai dezvatati… Citeste mai departe
Preturile la servicii merg doar in sus. Poate fi motorina gratis, biletu ramane 2 lei. CTP e societate comerciala ce urmareste profitul (adica salarii mai mari pentru sefi).
Si TVA s-a redus.
Transportul public trebuie sa fie gratuit pentru toata lumea!
In Chisinau pretul unui bilet de o calatorie costa aproximativ 50 de bani romanesti, deci se poate.
sincer...ma f.u.t. in el Chisinau...ala nu e termen de comparatie!