De ce Serviciul Circulație nu este de acord ca în intersecția Borhanci - Brâncuși să fie amplasat un sens giratoriu provizoriu
Drumul de la intersecția Borhanci cu strada Constantin Brâncuși s-a lărgit puțin, iar șoferii cer, euforici, amplasarea unui sens giratoriu provizoriu.
”Nu și-au dat acordul cei de la Serviciul Circulație pentru că nu prezintă siguranță, pentru o intersecție atât de importantă și vitală, cum este aceea. Este o intersecție nu la două străzi, care sunt în cruce. Acolo ni se aprobă numai cu o lucrare majoră de lărgire și extindere, conform proiectului care ține de centura metropolitană”, a declarat primarul Emil Boc.
Acesta a spus că se va rediscuta în prima ședință a Comisiei de Circulație din care fac parte specialiștii Primăriei Cluj-Napoca și cei de la Poliție și alte instituții publice.
Istoria acestui sens giratoriu și a solicitările făcute de șoferi este lungă
În februarie 2020, Camera Deputaților a aprobat proiectul susținut de toți parlamentarii clujeni, prin care s-a transferat o suprafață de teren de la fosta Stațiune de Cercetare și producție Pomicolă Cluj, acum administrată de USAMV Cluj, în proprietatea publică a Primăriei Cluj-Napoca.
Este vorba despre trei parcele de 8.888 de mp, cu ajutorul cărora să se poată lărgi străzile Constantin Brâncuși și Borhanciului, dar și să fie construit un sens giratoriu.
Alocarea terenului vine ca o rezolare pentru acuzațiile din octombrie 2018, când viceprimarul Dan Tarcea se plângea că nu s-a primit terenul de la USAMV și că nu se va putea face sensul giratoriu nici în 10 ani, la intersecția străzilor Constantin Brâncuși, Romul Ladea, Borhanci și Fagului.
”Problema este terenul. Am avut discuții cu Universitatea Agricolă pentru că o parte din teren este în proprietatea lor. Acest teren este încadrat ca stațiune pomicolă și nu poate nici măcar expropriat, nici cedată Primăriei pentru a putea fi făcută investiția. Căutăm o soluție pentru a putea face și drumul pe terenul lor. Discutăm de un hectare de teren, pe care cei de la Universitate l-au dezmembrat, dar avem nevoie de o hotărâre de guvern. Pentru Parcul Feroviarilor am așteptat 5 ani să fie dată hotărîrea de Guvern. Dacă mai trebuie și un vot în Parlament va mai dura 5 ani. Căutăm soluții alternative: să facă investiția USAMV, pentru că și ei au interese în zonă, sau să ne dea un drept USAMV -ul și să facem noi această investiție”, a explicat viceprimarul Dan Tarcea, la o emisiune radio.
Acest sens giratoriu este deja o poveste fără sfârșit, la fel ca și demolarea garajelor. Nu este emisiune la care Primăria să nu fie întrebată, iar de fiecare dată se află alte lucruri care împiedică investiția.
Primăria Cluj-Napoca a fost întrebată, în 2015, despre acest sens giratoriu, iar răspunsul a fost că nu dețin teren.
”Intersecția ridică mari probleme și odată cu începerea anului școlar va deveni un calvar pentru șoferi, deoarece deja de pe acum cozile la mașini se întind pe sute de metri, mai ales dimineața și seara. Dezvoltarea accelerată a zonelor Borhanci și Bună Ziua a dus la intensificarea traficului, iar ignorarea blocajelor din intersecția menționată poate crea pe viitor mari neplăceri conducătorilor auto, motiv pentru care solicit rezolvarea rapidă a problemei”, reclama atunci fostul consilier local Ioan Bîldea.
Boc spune acum că lărgirea se va face numai când va fi făcute centura metropolitană, adică peste cel puțin 6 ani.
20 Comentarii
bine ca se poate construi fara aprobare pe brancusi, dar un drum nu pot sa faca
nu sta nimeni de la primarie acolo, simplu
Numa întreb și eu: aceste terenuri ale USAMV nu au fost ale statului,Primăriei Cluj pana acum 2-3 ani când prin hotărâre de guvern peste noapte au fost date spre cercetate aproape 200 ha, terenuri ce erau in procese de revendicare de către oameni. Ce afacere va urma și ce parteneriate publice private cu “dedicatie “ va ieși la iveală in curând. Dar,… Citeste mai departe
@Dan Manastur: Intreaba-ti Primarul si Bontideanul. O sa afli de ce s-a renuntat la prioritatea Fagului Brancusi, de ce e agloimerat Cipariu, de ce nu merge bine pe Buna Ziua cu toti copacii plantati si replantati. Da, toate converg acolo.
@Chechereche:
Primarul e al nostru, majoritatea clujenilor normali. Vorbesc doar in numele meu, asta- părerea proprie după ce el a fost alesul a 75% dintre alegători. Restul e ca camaca, cancan ieftin.
@Dan Manastur: tot timpul au fost ale statului. Poveste e lunga, in orice caz cine nu a primit teren acolo este pentru ca nu au avut! Palocsay a donat livada statului! USAMV are terenul in folosinta, atribut al guvernului. Proprietatea este a statului, proprietate publica inalienabila, de aceea a fost necesara lege de trecere in proprietatea mun. Cluj… Citeste mai departe
In zona exista 2 parcari gratis pentru angajatii care pazesc cladirea. Directia RTV sau ce naiba o fi acolo si asa zisul capat 32, o curte mare in care parcheaza 2 autobuze si vreo 15 masini mici, ale cui or fi? Oare acolo va rasari un bloc? Sigur, 100%
Baga-mi-as pu.la in gura ma-tii moarta de mocan din Rachitele!!! Cinci ani te-ai cantat ca nu esti proprietar, acum esti proprietar de 8 luni si vrei sa msi astepti 6 ani pana visezi centura??? Sa te f.u.t in gura cu toate interesele penticostalilor care fac blocuri in alte zone si cu toate neamurile mortilor ma-tii angajate in primarie la urbanism!!!
@TotEu: corect :))
Daca tot ai bantuit prin Europa sau Bucuresti nu ai vazut ca se mai poarta pasaje aero sau subterane? Care este soarta acelui spatiu, teren plin de maracine si mizerie? Nodul N, pasaj Vlaicu Mihaly, si la Cluj sunt. Exista lege care permite trecera in spatiu public al terenurilor de interes national, cu despagubire corecta. In loc sa vopsesti strazi… Citeste mai departe
Oare de ce nu gandeste Primaria si strazi alternative, pentru a disipa traficul, nu pentru a-l concentra acolo ?!?!
O bretea care sa iasa la capatul lui 33 si una catre Selgros si ai diminuat valorile de trafic din zona substantial !
@?!: Pentru ca a dat autorizatii de constructie asa cum a dat si la functionarii din primarie li se rupe de orice nu are legatura directa cu salariile si sporurile.
E plin Clujul de trotuare de 0.5m cu stalp in mijloc, de sensuri giratorii in care nu poti intoarce cu duba, de semafoare reglate parca inadins sa le prinzi pe toate rosii, samd.
Si… Citeste mai departe
Pai nu de-aia am votat PNL si USRPLUS la Parlamentare, ca ni se ****ra ca daca ajung la guvernare o sa fie o colaborare care merge ceas intre Guvern si Primarie?
Unde-i colaborarea promisa? De ce inca auzim de chestii blocate de Guvern? ca fix PNL si USRLUS sunt la guvernare.
Daca in loc de infrastructura, in urmatorii 4 ani o sa… Citeste mai departe
Foarte bine ca nu aproba sensuri giratorii ca cele aprobate prin Grigorescu. Un rahat de punct pe asfalt in jurul caruia nu te poti invarti nici cu bicicleta, ce sa vorbim de masina.
Sensurile giratorii "punct" sau "bota infipta in asfalt" sunt o aberatie debitata functionar tampit platit pe bani multi.
@ : De altfel normativul AND600 privind amenajarea drumurilor publice prevede ca raza inrerioara minima a unui sens giratoriu este 6m, recomanda 9m. Unele sensuri giratorii facute de Boc si ai lui au raza de 30cm. E normal avand in vedere ca majoritatea bugetarilor sunt tampiti angajati cu pile.
@ : cam de cand este normativul respectiv? Anul I dupa Hristos? No vezi ca grecii au existat inaintea lui Isus si daca mergi spre exemplu in Lefkafa sensurile giratorii sunt capace de canalizare cu raza de 1m, semnalizate ca sens girator si si respectate ca atare! Cetatenii democrati de acolo sunt cumva mai tampiti? Iti spun sigur ca natia asta de rumani… Citeste mai departe
@TotEu: esti prost rau bah nene !