Dezbatere publică pentru refacerea ”feței” cartierului Mărăști. Unde e propus un nou parking - FOTO
Cartierul Mărăști își va schimba aspectul într-un proiect amplu care vizează toată Piața Mărăști și Aleea Bibliotecii. Primăria Cluj-Napoca anunță o dezbatere publică în care vor fi discutate toate aceste modificări.
Bulevardul 21 Decembrie 1989 (pe tronsonul Piața Mărăști - strada. Buftea)
- se păstrează sensurile de circulație existente;
- se elimină o bandă de circulație în direcția vest-est (în prezent utilizată ca parcare) și se introduc benzi dedicate transportului public și circulației velo;
- se reorganizează parcajele din profilul bulevardului (cu bretea dedicată), cu includerea stațiilor de încărcare pentru vehicule electrice;
- se reorganizează și modernizează stațiile de transport public, atât la nivelul alveolelor de oprire, cât și la cel al construcțiilor aferente (copertine, chioșcuri, ticketing etc.);
- se reorganizează sensul giratoriu, inclusiv prin asigurarea accesului și evacuării unui parcaj subteran public propus în zona Aleii Bibliotecii;
- se organizează standuri taxi (10 locuri);
- se extind plantațiile de aliniament, cu păstrarea arborilor valoroși;
- se accesibilizeaza și amenajează zona verde adiacentă bisericii Sf. Petru;
- se reamenajează trotuarele, prin introducerea de plantații, mobilier urban, pavaje, iluminat public, diferite dotări;
- se desființează construcții cu caracter comercial/parazitar.
Strada Aurel Vlaicu (pe tronsonul Piața Mărăști - str. Aurel Maieu nr. 5)
- se păstrează sensurile de circulație existente;
- se introduc benzi dedicate transportului public și circulației velo;
- se reorganizează parcajele din profilul străzii (cu bretea dedicată), cu includerea stațiilor de încărcare pentru vehicule electrice;
- se reorganizează și modernizează stațiile de transport public, atât la nivelul alveolelor de oprire, cât și la cel al construcțiilor aferente (copertine, chioșcuri, ticketing etc);
- se schimbă poziția stației Arte Plastice (spre vest), pentru fluidizarea circulației pe acest tronson;
- se organizează standuri taxi (7 locuri);
- se extind plantațiile de aliniament, cu păstrarea arborilor valoroși;
- se lărgesc și reamenajează trotuarele, prin introducerea de plantații, mobilier urban, pavaje, iluminat public, diferite dotări;
- se reamplasează stația de monitorizare a calității aerului;
- se desființează construcții cu caracter comercial/parazitar.
Strada Fabricii (pe tronsonul Piața Mărăști - strada București)
- se păstrează sensurile de circulație existente;
- se introduc piste pentru biciclete, pe ambele laturi;
- se reorganizează parcajele de pe latura de vest (prin dispunere paralel cu axul străzii);
- se lărgesc și reamenajează trotuarele, prin introducerea de plantații, mobilier urban, pavaje, iluminat public, diferite dotări.
Aleea Bibliotecii
- se păstrează sensurile de circulație existente, cu eliminarea unei benzi carosabile în direcția nord-sud;
- se grupează benzile carosabile, în vederea îmbunătățirii accesului pietonal pe suprafața pieței;
- se elimină locurile de parcare de pe latura vest;
- se introduc piste pentru biciclete, în ambele sensuri de circulație;
- se introduc plantații de aliniament pe ambele laturi ale zonei carosabile;
- se propune realizarea unui parcaj subteran public cu o capacitate de cca. 280 locuri, cu acces și evacuare din sensul giratoriu;
- se reamenajează scuarul verde, cu suplimentarea arborilor, introducerea de mobilier urban, zone de recreere și joacă;
- se grupează cele trei puncte de acces în parkingul subteran într-un pavilion urban, care include o cafenea și pergole, oferind astfel umbră și adăpost la intemperii.
Strada Crinului
- se organizează circulația cu sens unic în direcția sud-nord pe străzile Crinului și lazului (între Bd. 21 Decembrie 1989 - str. București, în tandem cu străzile Buftea și Gorunului, organizate în sens invers);
- se introduc piste pentru biciclete în ambele sensuri de circulație;
- se reorganizează parcajul la sol din apropierea intersecției cu Bulevardul 21 Decembrie 1989.
Strada Ciocârliei
- se păstrează sensurile de circulație existente (sens unic est-vest, dublu sens în zona intersecției cu str. Fabricii);
- se introduce o pistă pentru biciclete în direcția opusă circulației motorizate (vest/est);
- se introduc locuri de parcare (paralel cu axul străzii).
Calea Dorobanților (pe tronsonul adiacent nr. 98 - 106)
- se păstrează sensurile de circulație existente, cu eliminarea unei benzi carosabile în direcția est-vest (zona Bibliotecii Județene);
- sc realizează o stație de transport public, retrasă față de circulație (în dreptul Consiliului Județean Cluj) și sc amenajează locuri de parcare pentru persoane cu dizabilități;
- se reamenajează trotuarele, prin introducerea de plantații, mobilier urban, pavaje, iluminat public, diferite dotări;
- se amenajează piste pentru biciclete, în ambele sensuri.
Reglementări privind parcajul și scuarul Aleii Bibliotecii
- se propune realizarea unui parcaj subteran, pe două niveluri și reamenajarea spațiului public de la
- partea superioară a parcajului;
- circulații și accese: accesul și evacuarea mașinilor sunt prevăzute prin intermediul unor rampe și a unor bretele dedicate, care fac legătura cu sensul giratoriu din Piața Mărăști. Accesul pietonal este prevăzut prin intermediul a trei nuclee de circulație (scări), dintre care unul dotat cu lift. Nucleele sunt orientate spre Piața Mărăști (nucleu nord), str. Dorobanților/ Biblioteca Județeană/ Consiliul Județean (nucleu sud), scuarul pietonal (nucleu centru);
- scuarul Aleii Bibliotecii rezultă din extinderea zonei exclusiv pietonale spre vest și conectarea acesteia la rețeaua de spații publice din zonă. Scuarul include zone verzi plantate dens cu arbori și suprafețe multifuncționale, toate dotate cu mobilier și iluminat public LED. Punctele de acces pietonal sunt integrate architectural în amenajarea spațiului public, sub forma unui pavilion urban.
Reglementări privind incinta Calea Dorobanților nr. 105
- se propune eliberarea curții de garaje și parcări și realizarea unui parcaj subteran, conectat la garajul subteran existent la subsolul blocului aflat la est, cu acces comun din Calea Dorobanților;
- înălțimea maximă a parcajului: (1 -2) S;
- se reorganizează incinta, în vederea creșterii calității locuirii, prin extinderea zonei dedicate pietonilor și prin introducerea spațiilor de joacă și de relaxare;
- se amenajează la sol, 12 locuri de staționare de scurtă durată pentru vizitatori.
21 Comentarii
Numai eu observ ca DISPARE PROFI SI OMV. Profi era singurul loc unde mai cumpara omul o paine daca pleca la tura 3...
Ma apuca o greata hepatica de icter negru, cand aud ce-i mai scorneste bibilica neputiciosului asta . Desigur, toate astea au aprobarea CL pe care El marele pitic atomic le va pune in practica. La o adica va spune ca asa au votat reprezentatii clujenilor, el trebuie conform prerogativelor sa le aplice. Doar ca se uita ca majoritari sunt PDNL, ex PD,… Citeste mai departe
dezbateti fraierilor oricum totul se face dupa placul meu Muahahahahaha
Oare poate face aceasta administratie si ceva ce sa fie corect functional ? Sau in continuare doar sugrumare a traficului, desfiintarea parcarilor de orice fel, mai ramane sa ne faca si cantine de bloc, si comunistii chinezi ar fi invidiosi pe omologii lor de la Cluj ...
Va saluta Aurel Maieu, frate cu Ion Chilot si Vasile Ciorap
Manasturul este de departe cel mai fain si aspectuos cartier din Cluj. După aia Mărăști. Restul zero. Nu mai trebe îmbunătățit nimic, doar conservate și propuse la patrimoniul Unesco.
Nutret pentru cretini, nu-s in stare sa faca un metrou usor pe infrastructura existenta CFR, un pasaj cum e la Oradea sau macar un pasaj pietonal. Hipstereala de doi lei, ne fac viata imposibila ce alternativa mai avem, bicicleta sau la comun cu *****ii in busurile CTP.
Ordin de zi pe unitate de la Kiati si Diferiti, spre firmele de garsoniera care mai sifoneaza cateva milioane proiecte ante studi de pre ante feza si morfo geo de supfata si de aerospatiale. Apoi prin 2024 :o sa, se va, dar lucruri cu adevarat necesare Centura, indele , pasaje, pasarele, T Turcului, pasaj cale ferata Fabricii de Zahar, astea nu conteaza.… Citeste mai departe
Cand si unde are loc dezbaterea?
Ce-a mai importanta informatie lipseste din acest articol. Nota 5 jurnalistule!!!
@CT: Nici nu e important unde au loc dezbaterile, oricum deciziile sunt luate deja. Boc a votat proiectul si va fi implementat. Bineinteles fara niciun studiu de trafic.
Pe plansa arata fain. Io is curios cati din copacii aia o sa fie plantati ca e plina plansa de ei.
Iar miliarde pe niște poze cu copaci? Ba da ăștia la cloojjj 5 steli duc prostia la next level
Sa-ti vina un vecin in casa care nu are ce manca , s-a lasat el flamand sa-i poata oferi copilului mancare ... !!!
TRIST !
This is Romania si Clujul Penticostal .
Eu sunt exceptia care intareste Regula ... cumpar si flori .
Nu am destula "putere" financiara sa va pot ajuta dar Bunul Dumnezeu POATE .
Nutretz pentru analfabetii functionali cu drept de vot
De 3 ani au refacut aleea bibliotecii .. iar tre sifonati banii pe projected inutile gen parcul clujenilor, malurile somesului etc
Așa, așa, dezbateți! VA face tov boc tot, doar să termine cu metroul.
De ce nu desfiinteaza toate parcarile ca in centru sa isi ridice in cap cetatenii sa nu mai fie masini in Cluj doar a lui si garajele doin zoriolor gunoiul dreq
Vor sa mai faca o cladire gigantica in Marastiul ultra-aglomerat sa mai ia niste MITA grasa cei de la primaria lui Boc... iar oamenilor le spun ca e MODERNIZARE :))))))
@Clujean: s-a strigat BINGO!!!
@stat esuat masuri esuate:
666 ultimul numar ESIT sau Exit .
Poza asta am mai vazut-o acum 3 ani. Chiar nu se poate face o plansa noua pentru cei 67k euro cat a costat noul studiu?