Dilema clujeanului: ”De ce alegi să scoți mașina în locul transportului în comun” / Unde sunt punctele fierbinți ale Clujului
Clujul are cel mai performant sistem de transport public din România, dar ar trebui mai multe benzi dedicate și unele intersecții ar trebui recalibrate și zone ar trebui deservite mai bine de autobuze.
O dezbatere online a ridicat câteva teme de dezbatere foarte valide.
”Nu vreau să judec pe nimeni, și eu o fac deseori în măsura în care pe unele dintre rutele pe care le am de parcurs săptămânal cu busul aș fac 50 de minute, pe jos o oră, iar cu mașina 10, chiar dacă e aglomerat. Nu am timp, sincer, pentru asta!
Dar mă întreb dacă și la voi e la fel? Ce vă determină să stai în mașina mai degrabă decât în CTP de exemplu? Aveți variante CTP alternative pe rutele voste? Cât durează dacă e de preferat să stați în trafic la volan? Sau e altceva la voi? Din nou, nu judec, e curiozitate autentică”, a scris un clujean pe o rețea de socializare.
Clujenii spun că din unele zone e mai greu să ajungă cu autobuzul, pentru că durează prea mult.
”O problemă sunt sărăciile ca mine din Florești. Aș lua Bus, ținând cont că mă costă 800 de lei să fac ”naveta” în Cluj cu mașina (2.0 diesel power), însă în loc sa fac maxim 50 de minute dimineața, as face minim 1 ora și 30 de minute, și tot aș întârzia. Ca degeaba avem autobuze electrice și vineri verzi dacă liniile sunt învechite ca și locații, și trebuie sa schimbi 3 bus-uri sa ajungi măcar aproape de unde ai nevoie (în cazul meu Andrei Mureșanu). Plus ca e o aglomerație în autobuze la amiază ca mi se taie tot cheful sa încerc sa merg cu ele”.
”Și mie mi se pare ca oriunde ai fi, dacă îți ia mai mult de 10 min de mers pe jos ca să ajungi la stație, transportul în comun nu mai e un beneficiu de care să te bucuri”.
”Folosesc des transportul în comun, ca nu îmi place sa mă enervez conducand. masina se mișca doar la sfarsit de saptamana, DAR, sunt unele rute care nu sunt acoperite de transportul în comun. dacă ai o singura ruta pe care o faci în fiecare zi (în special dacă e est-vest) și iti e ok, lumea are impresia ca totul merge ca uns, problema e dacă vrei N-S sau invers, dar uite cateva probleme:
- dacă mergi din Mănăștur spre centru, stai în față la Primărie 15 minute în bus, fiindcă banda de bus e plina de masini si intersectia e plina de masini si nu este prost poliție locală în intersecție.
- tramvaiul sta în intersecție în centru pe pod și pe Barițiu câte 15 minute la semafor cu mașinile
- dacă vrei sa mergi de oriunde dintre Memorandumului și Platinia spre Zorilor, mai bine urci pe jos, nu este bun decât de la Teatru sau pe Frunzisului
- du-te din Gruia până spre Mărăști, mai bine o iei pe jos până în centru vreo 15 minute și după aia iei bus
- de pe strada București, dacă vrei sa o iei spre Mănăștur (sau Zorilor), aștepți câte 20 de minute după autobuz, care, stă în același trafic ca și mașinile
- sambata mergi cu 36B la piața de vechituri? doamne ferește ce specimene găsești pe bus.
- și sunt convins ca mai sunt și alte probleme”.
”Mi se pare ca toată partea aceea de Zorilor, Europa și Bună Ziua parte de transport în comun e o glumă proastă. Zone întregi neacoperite de transport, cu cea mai aproape stație la mama naibii, cu programe complet idioate la busurile care sunt, și apoi, în consecință, aglomerație de nedescris. Și încă o chestie, ca să schimbi de pe axa E-V pe cea N-V ai de mers de la Regională la Opera de îți vine greață”.
12 Comentarii
Cu excepția câtorva masochiști, majoritatea ar lua autobuzul îl locul mașinii personale, dacă autobuzul ar satisface nevoile lor.
Dacă primăria vrea sa lăsăm mașinile acasă, o facem cu mare drag, dar sa ne arate ca autobuzele merg bine. Și nu doar pe câteva linii ci peste tot.
În loc de Vinerea Verde, care e un mare fâs, pot cumpara mai multe… Citeste mai departe
@Adrian :
Vinerea verde nu e un fâs. Poate tu.
În ce țară ați văzut voi stație de autobuz la fiecare bloc, destepților?
@Nic: Vinerea verde e o porcarie. Sta lumea sa astepte autobuzul si daca merge doar o statie, doar pentru ca e gratis. Si asa se aglomereaza cu oameni care in mod normal mergeau pe jos sau cu bicicleta. Ar fi mult mai util sa se cumpere 15% mai multe autobuze/motorina/soferi cu banii aia. Astfel ar avea mai multa lume loc pe scaun, inclusiv vineri.
@Nic: Iar CTP are lipsa de autobuze sau soferi, astfel mai scoate cate o cursa de 24B seara. Care desi apare in program si afisul din statie arata ca trebuie sa vina, nu vine. Astfel astepti uneori si 20+ minute 24B-ul la 7 seara.
Pai sa merg eu cu busu sa imi miroasa mana a bara de autobuz si hainele a sarac? Nu multumesc, stau in trafic da macar stau comod in masina mea, cu aer conditionat, muzica si fara sa iau paduchi de la cei din jur.
@Șoferul: Nu iti merge vrajeala, sarantocule. :))
Verificati kilometrajul autobuzelor care vin din Floresti. Sa vedeti ce performant e Ctp-ul. Nu ati lua masina cu kilometrajul ala nici gratis.
@.:
@.: E plin de cazane pe care nici la fier vechi nu le accepta. Tu traiesti la Dubai?
@Tu nu vezi ce rable cricula?!?!: Vezi kilometrajul la autobuzele din Floresti si comenteaza dupa. Sau ai masina cu 1 milion de km?