După 14 ani de promisiuni, Consiliul Județean anunță că pasajul din zona Parcului Tetarom din Jucu va fi construit prin fonduri PNRR
După 14 ani de promisiuni, Consiliul Județean Cluj a aprobat luni, indicatorii tehnico-economici în vederea realizării pasajului de legătură între DN1C și Parcul Industrial Tetarom III, peste calea ferată, în scopul asigurării unui acces facil și sigur.
Despre construirea unui drum rapid care să lege municipiul Cluj-Napoca de localitatea Jucu, precum şi o pasarelă pentru maşini care să traverseze peste calea ferată, se vorbea încă de la proiectarea parcului, în anul 2007. Firmele care sunt prezente în parcul industrial Tetarom III, din comuna Jucu, au cerut, ani la rând, rezolvarea problemelor de infrastructură, amenințând inclusiv cu relocarea producţiei. În jur de 8.000 de persoane lucrează, în prezent, aici.
Potrivit reprezentanţilor firmelor, fluctuaţia salariaţilor a devenit destul de mare, companiile având dificultăţi în a-şi găsi noi angajaţi, din cauza transportului către fabrici. Timpul de aşteptare la bariera de lângă parcul industrial este atât de mare, încât oamenii pierd şi câte două ore pe drum.
Cu o valoare estimată la 78.135.450 lei, investiția urmează a fi asigurată prin fonduri PNRR
Plenul Consiliului Județean a fost de acord și cu punerea la dispoziția Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a Studiului de fezabilitate și a avizelor aferente, în scopul demarării procedurii pentru realizarea obiectivului de investiții „Pasaj de legătură între DN 1C și Parcul Industrial Tetarom”. Cu o valoare estimată la 78.135.450 lei, investiția urmează a fi asigurată prin fonduri PNRR, accesate de C.N.A.I.R.
Consiliul Județean dorește, astfel, atât fluidizarea traficului pe DN 1C, în zona Parcului Industrial Tetarom III, cât și reducerea sau chiar eliminarea accidentelor rutiere soldate cu victime sau/și cu pagube materiale.
În ceea ce privește traficul, valorile înregistrate pe DN1C au crescut constant în ultimii ani, sectorul de drum atingându-și limitele pentru care a fost proiectat, fiind necesară luarea unor măsuri concrete și imediate de decongestionare a traficului, inclusiv prin crearea unei legături continue spre drumul județean 109D, fără a interfera cu circulația feroviară.
„Ne dorim materializarea cât mai rapidă a acestui proiect, motiv pentru care am decis aprobarea indicatorilor și punerea la dispoziția CNAIR a studiului de fezabilitate împreună cu avizele. Scopul investiției este de a rezolva problemele de trafic care se creează la intersecția în cauză și de a fluidiza circulația pe acel sector extrem de circulat.”, a declarat președintele CJ Cluj, Alin Tișe.
8 Comentarii
Alo , domnu "jurnalist" , pentru ca articolul sa aiba un "look" demn de "Rahat"de Cluj, schimba dracului poza si pune o poza care chiar este din Jucu. Emerson e in Tetarom 2 si nu e in Jucu...poate Bosch, De Longhi.... ziceam si eu....
cand or zbura porcii peste pasaju ala
@Pasajul de la Taietura Turcului mai poate astepta .: Nu ai vazut plansa cea smart? Sa vezi suspendate, inelare, aeriene si sub pamantene, elicoptere si .....
Iar povesti cu "o sa" si "vom" si " urmeaza". Cine crede politicienii e un tampit.
Nu e in atributiile lui, dar nu-l lasa pe boc sa se ocupe de el?, ca e maiastru sef la pasaje, poduri si sensuri giratorii
La Tetyarom 1 situatia mai grava, TIR-uri si altele stau sa iasa la jalnica Taietura.