Emil Boc, dezamăgit din cauza anulării licitației pentru autobuzele autonome: „Nu a venit nimeni”
Licitația pentru autobuzele autonome, fără șofer, la care visează edilul Clujului de aproape doi ani, a fost anulată. Potrivit primarului, Emil Boc, nu a fost depusă nicio ofertă.
Prima licitație organizată în vara anului 2021 a fost și atunci anulată din pricina a unor firme franceze care au depus oferte în cadrul licitației, dar au fost descalificate în etapa evaluării ofertelor, întrucât nu îndeplineau anumite condiții. De asemenea, la începutul lui 2022, chiar în luna februarie, primarul Emil Boc a anunțat relansarea licitației, fiind apoi anulată din cauza lipsei depunerilor de oferte.
„S-a anulat licitația pentru că nu a venit nimeni. Acum refacem licitația (...) Vom continua acest demers așa cum continuăm și cu autobuzele electrice, cu autobuzele cu hidrogen pentru că sunt parte din strategia noastră de mobilitate”, a declarat edilul municipiului Cluj-Napoca.
Visul edilului ar marca o premieră în România: Cluj-Napoca, primul oraș cu autobuze autonome
Autobuzele fără șofer aduse la Cluj-Napoca ar reprezenta o premieră pentru țara noastră.
La începutul anului 2020, primăria a semnat un contract cu Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN) pentru servicii de consultanță. Valoarea totală a contractului a fost de 135.000 de lei, iar UTCN va furniza consultanță pentru achiziționarea unor autobuze autonome electrice.
Reprezentanții Primăriei au anunțat atunci că autobuzele fără șoferi ar urma să fie pe străzile Clujului în cel mult doi ani, însă termenul aproximat de ei ajunge ușor ușor la un final, iar demersurile stau pe loc.
Costul unui autobuz de acest fel este de aproximativ 350.000 de euro
Autobuzele au o capacitate de aproximativ 12 locuri, iar acestea vor circula în zonele centrale, unde nu ajung alte mijloace de transport. Autobuzele ar urma să fie testate timp de un an, iar apoi proiectul ar putea fi extins cu fonduri europene. Costul unui autobuz de acest fel este de aproximativ 350.000 de euro. Dacă acest proiect se va implementa, Cluj-Napoca va fi primul oraș din România care va avea astfel de autobuze, care sunt deja existente în Paris, Lyon sau Viena.
10 Comentarii
Vezi sa nu cumperi si autobuse cum ai luat si ultimele tramvaie care merg ca niste carute cu 10-15km/h si cred ca din Manastur pina la Gara se dezmembreaza. Bocule pe masura ce trece timpul parca esti tot mai prostalau sau e alceva...$...???
@Clujan: Cat de prost trebuie sa fii ca sa cheltuiesti o caruta de bani pentru studii de fezabilitate si la licitatie sa nu vina nimeni! Ce studiu este acela care nu a putut sa-i spuna prostului ca intr-un oras in care nu poti aoca o banda doar transportului special si care are o intersectie sau curba la fiecare 50 de metri, asa ceva e aproape imposibil… Citeste mai departe
@Clujan: Mai grav e altceva! I s-a spus piticului ca po****tia Clujului va fi peste 15 an de peste 1 milion de locuitori si in loc sa se ocupe de pregatirea orasului pentru aceasta po****tie nu stie cum sa faca sa incurce mai mult lucrurile cu proiecte fanteziste! Clujul in cativa ani va arata ca Rio de Janeiro! Nu ca centrul orasului ci ca favelele… Citeste mai departe
Cred ca si aia care construiesc asa ceva, au onbservat ca intr-un Cluj cu problemele grave si recurente, o asemena investitie e o mare porcarie. Sincer nu cred ca cineva in CL crede in prostiile astea. Si totusi voteaza.
Sunt curios daca primarii din Lyon și Paris au ales vehicule autonome înainte de racorda străzile la rețeaua de gaze, apa si canal, de a le asfalta, de a face centuri etc?? Nu prea cred pentru că ar fi fost sancționați la primele alegeri
ma piticule, de banii aia mai bine ai face un sens giratoriu la capat de brancusi, ai latii borhanciul, eventual si centura clujului l-ai putea largi cu inca o banda.....dar na, alea nu se vad ca si bordurile din sentru orasului....noroc cu ciorile ca fac un pic de curatenie, ca altfel am fi plini de sobolani...
@andi: acolo era vorba acum 2 ani ca se va inalta spre cer un spital pentru copii. Inainte de votare se va inalta din nou. Din nou niste studii de feza si altele. Mai apar niste viloaie si spitalul nicaieri.
Hinerele acestui individ ne costă nu doar bani, ci însăși calitatea vieții, scăzută datorită ineptitudinii sale. În loc să degajeze traficul din oraș prin construcția unei centuri metropolitane și a unor pasaje, îl sufocă și mai mult cu mizerii scumpe care se tîrăsc cu 15-20 km/h, firește nu sunt autonome ci necesită un șofer și în general avem nevoie… Citeste mai departe
banii de studiu fezabilitate s au luat, ce mai conteaza
@georghe: și nu numai ,auzi la el "consultanta in vederea achiziționării" ,cine verifica cum sunt risipiți acești bani.Cand se va înființa și la Cluj DNA probabil .