Emil Boc propune un parteneriat cu șoferii clujeni. Despre ce este vorba!

 

Primarul Emil Boc propune, în premieră, un parteneriat cu șoferii clujeni pentru decongestionarea traficului.

 

În anul 2000, Cluj-Napoca aveam 56.000 de mașini, iar acum avem 200.000 de mașini. Populația nu a crescut de 4 - 5 ori, ci a rămas la fel. Pe lângă ceea ce noi facem, și subliniez încă o dată că nu am alte priorități decât decongestionarea traficului și mobilitate prin soluțiile pe care le putem face, este nevoie și de un răspuns din partea clujenilor, care trebuie să își schimbe comportamentul, să avem un parteneriat, pentru că fără acest parteneriat nu vom reuși să o ducem puțin mai bine”, a afirmat primarul EMil Boc la o emisiune de radio. Această schimbare de comportament vizează folosirea mai mult a mijloacelor alternative de transport.

 

Între timp, Primăria Cluj-Napoca a devansat proiectul metroului, care nu va mai fi realizat peste 30 de ani, ci în 10 - 20 de ani. 

 

Ce face Primăria: Centura Metropolitană, care reprezintă cel mai important obiectiv de infrastructură al anului. E un obiectiv pe care trebuia să îl facă Guvernul, dar Primăria s-a angajat să facă în locul Guvernului studiile de specialitate, planul urbanistic zonal, planurile de execuție pentru acest proiect, astfel încât în 2020 să îi punem pe masă Guvernului toată documentația, pentru ca, în 2020 - 2023, Guvernul, care are în buzunar banii necesari, 150 de milioane de euro pentru cei 38 de km de centură metropolitană, să îl realizeze.

 

Această centură metropolitană vine pe malul Someșului de la Gilău trece peste DN 1, după aceea centura de sud a Clujului, Făget, Calea Turzii, Selgros, se înțeapă în Bulevardul Muncii și se lărgește acel bulevard la 4 benzi și merge până la centura Vâlcele - Apahida. Vor fi 7 intrări și ieșiri din oraș spre centură, adică exact soluții de decongestionare a traficului. Am făcut consultanța pentru caietul de sarcini, am făcut licitația pentru studiul de fezabilitate și se lucrează în acest moment, pentru realizarea studiului de fezabilitate cu termen de finalizare în decembrie 2019. Acest studiu trebuie să stabilească pe lângă coridorul de expropriere, exact locația pe unde se face centura, avizele de mediu, avize de la alte autorități. Aprobarea în Ministerul Transporturilor și în Consiliul Județean. Am convingerea că se va face”, a precizat Emil Boc. În realitate, Primăria nu face această centură, ci face numai studiile preliminare, care vor fi folosite sau nu. Licitația pentru centură trebuie făcută de Guvern.

 

În plus, Emil Boc mai menționează și metroul și trenul metropolitan. ”Urmează proiectele mari, care durează mai mulți ani, metroul, pentru studiul de prefezabilitate, care pregătește Clujul pentru intervalul 10 - 20 de ani. Mai este trenul metropolitan, care va asigura conectivitatea cu zona Jucu și chiar Gherla”, a mai spus Emil Boc. 

Comentarii Facebook