Duminica 22 Decembrie

Fost secretar de stat: ”Comedia lui Boc: după 5 ani de studii de fezabilitate, centura Cluj începe cu lărgirea unei străzi pe 2 km”


Horațiu Cosma, specialist în infrastructură rutieră, fost membru al echipei Pro Infrastructura și fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor pe vremea lui Cătălin Drulă, desființează centura lui Emil Boc.

Studiul de fezabilitate pentru centura Cluj este gestionat de Primăria Cluj din 2017 și ar fi trebuit să fie gata în 12 luni. Abia în toamna anului trecut studiul a fost finalizat. 

Centura ar urma să aibă 42 km lungime, la care se adaugă 32 km de drumuri de legătură și ar trebui să coste 1,4 miliarde de euro.

Însă, în mod surprinzător, edilul Clujului a decis să prioritizeze lărgirea de la 4 la 6 benzi a drumului Cluj - Florești pe o lungime de 2 km, în loc să liciteze cu celeritate sectoarele de centură care să scoată cu adevărat traficul din Cluj și din zona metropolitană”, acuză Cosma.

Acesta trage un semnal de alarmă că traficul spre Florești, pe durata lucrărilor, se va face pe o bandă.

Ce e și mai grav e faptul că, pe perioada lucrărilor estimată a dura 14 luni, traficul infernal dintre Cluj și Florești va circula restricționat pe O BANDĂ PE SENS. Dacă astăzi se circulă bară la bară pe 4 benzi în cea mai mare parte a timpului, o astfel de restricție va bloca complet conexiunea Cluj - Florești. Era absolut necesară asigurarea a 4 benzi de circulație pe toată perioada lucrărilor pentru limitarea deranjului în trafic.

Caietul de sarcini are 223 de pagini și este un ”copy-paste” de la Compania de Drumuri, cu nenumărate referințe la lucrări specifice autostrăzilor. Pe anumite sectoare grosimea straturilor de asfalt nu este specificată, iar termenele de verificare și aprobare a documentelor de proiectare sunt nerealiste, mai exact 15 zile în total pentru inginer, primăria Cluj și CNAIR”, a mai acuzat fostul secretar de stat din Ministerul Transporturilor.

Horațiu Cosma atrage atenția că Emil Boc a dat dovadă de amatorism în lucrările de mare anvergură.

În cazuri similare de documentații neprofesioniste la Compania de Drumuri constructorii serioși nu au participat la licitații, iar pe perioada contractului problemele, blocajele și litigiile în instanță au fost la ordinea zilei.

Emil Boc nu a fost în stare în toți acești ani să ofere clujenilor decât amânări, amăgiri și mult amatorism în cazul marilor proiecte de infrastructură. Iar perspectivele sunt la fel de sumbre în lipsa unor profesioniști care să gestioneze aceste investiții transformaționale”, a încheiat fostul secretar de stat.

De menționat că primarul Emil Boc este în funcție din 2004, iar în acest interval singurele 2 mari proiecte de anvergură au fost podul Porțelanului și Podul Traian. 

Comentarii Facebook