Duminica 24 Noiembrie

Gafă la Tăietura Turcului: ”Este inadmisibil să se construiască un pasaj peste calea ferată și, în același timp, trecerea la nivel cu barieră să rămână”


Un fost secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor îl atacă pe Emil Boc și spune că ceea ce se face acum la Tăietura Turcului e o marte gafă. 

Horațiu Cosma, fost Secretar de stat în Ministerul Transporturilor, prezent și el la conferința de presă a spus că: ”La Tăietura Turcului clujenii merită o soluție modernă, de secol 21, care să rezolve toate nevoile de mobilitate, atât pentru mașini, cât și pentru cetățenii care doresc să se deplaseze cu trenul, cu bicicleta sau pe jos. Este inadmisibil să se construiască un pasaj peste calea ferată și, în același timp, trecerea la nivel cu barieră să rămână, practic să perpetueze cozile interminabile de azi din direcția Gruia, Tetarom, sau mai departe pe viitoarea legătură spre Suceag / centura metropolitană Cluj”.

Deputatul Viorel Băltărețu a tras și el un nou semnal de alarmă referitor la pasajul de la Tăietura Turcului. Proiectul, având ca beneficiar CFR, este în faza de avizare la Primăria Cluj-Napoca.

Nu ne dorim blocarea proiectului! Pasajul e extrem de util pentru traficul din zonă, dar nu în forma aceasta! Este o soluție de compromis, care nu rezolvă problema și va pune în pericol viața cetățenilor. Timp de mulți ani, domnul primar Boc a promis că Primăria Cluj-Napoca se va ocupa de acest proiect. Apoi, a găsit o oportunitate să se descotorosească de el, odată cu includerea lui în lucrările de modernizare ale căii ferate Cluj-Oradea, realizate de către CFR, din fonduri europene.

Din păcate, soluția finanțată astfel e simplificată până la punctul în care utilitatea pasajului e redusă la o singură direcție de trafic - Tăietura Turcului - Baciu! Pasajul nu va putea fi folosit de mașinile care vin din Tetarom, Gruia și ocolitoarea Baciu, deci de o bună parte a celor aflați în trafic. Mai grav, soluția de secol XIX reprezintă un pericol pentru pietoni, persoane cu dizabilități și bicicliști, care vor traversa în continuare peste linia ferată!”, a atras atenția Băltărețu.

Deputatul Băltărețu a solicitat Primăriei Cluj-Napoca să-și asume un rol activ în găsirea celei mai bune soluții, auto-velo-pietonal, pentru proiectarea și execuția pasajului, ținând cont de obiectivele de mobilitate pe termen lung.

Am transmis o invitație la o masă rotundă către primărie, CFR, executant, Ministerul Transporturilor, Consiliul Județean, societatea civilă, experți în construcții de infrastructură. În 9 noiembrie, vom analiza nepartizan soluția actuală: este cea mai bună pentru Cluj și pentru clujeni? Deși suntem în al 12-lea ceas, există atât o soluție alternativă, funcțională, aflată la dispoziția primarului, cât și deschidere din partea constructorului. E nevoie să intervenim cu promptitudine, pentru a ne asigura că lucrarea respectă standardele actuale în domeniu”, a precizat Băltărețu.

Solicit primarului Boc să gestioneze mai înțelept acest proiect. Avem deja un oraș sufocat de lucrări care nu se mai termină și proiecte mari, amânate decenii la rând. Vrem să avem și un oraș al proiectelor de mântuială? Îl așteptăm, așadar, la masa dezbaterilor”, a mai spus deputatul clujean.

Comentarii Facebook