Ghișeul Unic face minuni la Cluj! Consiliul Județean Cluj stabilește un nou record: Cereri soluționate în doar 12 zile, majoritatea de URBANISM
Digitalizare de succes la Consiliul Județean Cluj: Numărul cererilor depuse online și soluționate prin Ghișeul Unic a crescut cu 270% în 2024
Consiliul Județean Cluj înregistrează progrese semnificative în procesul de digitalizare, iar cifrele din 2024 demonstrează succesul aplicației „Ghișeul Unic” în gestionarea cererilor cetățenilor. Conform unei analize realizate de președintele instituției, Alin Tișe, numărul cererilor depuse și soluționate online a crescut spectaculos cu 270% față de anul precedent.
În cursul anului 2024, au fost soluționate nu mai puțin de 2.222 de cereri prin intermediul platformei Ghișeul Unic (https://public.cluj.archi/), comparativ cu doar 819 cereri în 2023. Această creștere semnificativă reflectă interesul tot mai mare al cetățenilor de a utiliza platforma pentru a rezolva diverse proceduri administrative într-un mod mai eficient și rapid.
„Am o mare satisfacție văzând că procesul de digitalizare a instituției, inițiat în anul 2022, își arată din plin efectele benefice. Cifrele arată clar faptul că cetățenii au înțeles pe deplin avantajele unei administrații digitalizate, debirocratizate, care simplifică procedurile administrative și reduce considerabil timpul alocat rezolvării unei probleme. În continuare, lucrăm la dezvoltarea acestei platforme, prin operaționalizarea a noi tipuri de cereri, atât pentru serviciile oferite de Consiliul Județean, cât și de alte instituții avizatoare”, a declarat Alin Tișe.
Un alt aspect pozitiv al digitalizării este reducerea timpului mediu de soluționare a cererilor depuse online. În 2024, acest timp a scăzut cu 25%, ajungând la doar 12 zile, sub obiectivul stabilit de Consiliul Județean de maximum 14 zile.
În ceea ce privește tipologia cererilor, cele mai multe dintre ele (83,44%) au vizat domeniul urbanismului, incluzând autorizații de construire și certificate de urbanism. De asemenea, în 2024, au fost digitalizate și operaționalizate noi categorii de cereri, atât pentru Consiliul Județean, cât și pentru diverse instituții avizatoare sau subordonate, printre care:
- Cereri de închiriere spații în cadrul Cluj Arena
- Cereri de avize de la Compania de Apă Arieșul Turda SA
- Cereri pentru materiale de promovare turistică
- Cereri pentru ghidaj turistic
- Cereri pentru verificarea eligibilității GUEE
- Cereri pentru avize de la operatorul de salubritate Supercom
Aceste noi categorii se adaugă celor deja digitalizate, cum ar fi cererile pentru autorizații de construire, certificate de urbanism, solicitările pentru derularea unor lucrări în apropierea drumurilor județene și cererile pentru obținerea finanțărilor nerambursabile de la Consiliul Județean Cluj.
Digitalizarea continuă la Consiliul Județean Cluj promite să îmbunătățească și mai mult accesul cetățenilor la serviciile administrației publice, reducând birocrația și accelerând procesele administrative.
2 Comentarii
Aha, acum înțeleg de ce unii obțin așa repede un act oficial cerut, deci nu PCR -ul contează?