Duminica 22 Decembrie

Guvernul promite că modernizează calea ferată Cluj-Oradea. În 2026 ar trebui să circulăm pe 166 km reabilitați. Credeți că se va face proiectul?


Guvernul a aprobat miercuri marele proiect de refacere a liniei de cale ferată dintre Cluj-Napoca și Episcopia Bihor. Grindeanu: „Executivul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor -Frontieră”.

Potrivit anunțului făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, în ședința de Guvern de miercuri, 19 ianuarie 2022, au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră, cu o lungime de 166,216 km. 

Proiectul de interes național, finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență, are ca termen limită de realizare anul 2026.

În cadrul proiectului se vor realiza 18 km de linie dublă nouă. De asemenea, proiectul presupune și sistematizarea staţiilor, înlocuirea/repararea podurilor, podeţelor, pasajelor denivelate, consolidări, apărări, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea calităţii terasamentelor şi desfiinţarea trecerilor la nivel care nu respectă reglementările şi realizarea pasajelor denivelate.

Potrivit ministrului Transporturilor, pentru lotul 1 Cluj - Aghireş valoarea estimată este de 1,50 miliarde de lei, fără TVA, pentru lotul 2 Aghireş - Poieni - 1,47 miliarde de lei, fără TVA, pentru lotul 3 Poieni - Aleşd - 2,16 miliarde de lei, fără TVA, iar pentru lotul 4 Aleşd - Frontieră - 2,41 miliarde de lei, fără TVA.

calea ferată.jpeg


Beneficiile proiectului la nivel local și național

Ministrul Transporturilor a subliniat că acest proiect va aduce o serie de beneficii pentru România: „noi locuri de muncă, pe perioada implementării proiectului economii la nivelul costurilor de întreţinere a infrastructurii, economii la cheltuielile de operare a infrastructurii şi a trenurilor, economie de timp pentru călători, economie de timp pentru transportul de marfă, câştiguri în eficienţă, scăderea nivelului emisiilor de CO2 şi creşterea gradului de siguranţă şi scăderea numărului accidentelor”. 

Comentarii Facebook