Duminica 8 Septembrie

Hârtia suportă orice, Boc a pregătit o nouă broșură electorală! Clujean: „La fiecare mandat câștigat se mai face o centură a Clujului, IMAGINARĂ”


La fiecare tură de alegeri, administrația Boc promite aceleași mari proiecte de infrastructură. De minim 8 ani, clujenii au de exemplu centură metropolitană, desigur una imaginară, pentru că marea „prioritate națională” promisă din anul 2016 a rămas doar pe hârtie. Pe noua broșură electorală al PNL nici nu mai apare anul în care se vor finaliza lucrările pentru centură, doar faptul că lucrările pentru primul tronson ar începe în perioada mai-iunie 2024. 

În același timp, proiectul Centurii Metropolitane Cluj suferă și e chiar periclitat, după ce licitația pentru tronsonul 2 a fost anulată. Mare parte din proiect se face cu bani europeni, așa că întârzierile pot duce la pierderea unor fonduri importante.

„La fiecare mandat câștigat, se mai face o centura a Clujului. Păcat ca e doar imaginara. Mulțumim!”, transmite un clujean pentru „Clujul civic”.

brosura.jpeg

Într-un material video electoral din 2020, primarul Emil Boc îi îndemna pe clujeni să îl voteze și să voteze PNL pentru funcțiile de consilieri locali sau județeni, în acest fel contribuind la realizarea a patru proiecte de infrastructură menite să decongestioneze traficul din zona metropolitană: centură metropolitană, tren metropolitan, metrou și conectarea la Autostrada Transilvania.

„Pentru a realiza aceste proiecte avem nevoie de sprijinul dumneavoastră. Sprijinul dumneavoastră constă în aceea ca în 27 septembrie să mergeți la vot. Vă invităm să susțineți echipele Partidului Național Liberal pentru funcțiile de primari de consilieri locali, de consilieri județeni și pe Alin Tișe la funcția de președinte al Consiliului Județean Cluj. Cu acest sprijin politic, împreună cu Guvernul României putem realiza aceste proiecte. Nu sunt povești, ele sunt în derulare. Dovada că se poate stă că nu de mult am reușit scoaterea traficului greu din Cluj-Napoca. Amintiți-vă de autostrada transilvania, cei 52 de km, amintiți-vă de centura Vâlcele-Apahida, cei 28 de kilometri. Trebuie să trecem la nivelul următor pentru a dezvolta Clujul metropolitan. Puteți să ne ajutați ca aceste lucruri care sunt în derulare să fie terminate cât mai repede. De aceea pe 27 septembrie votați PNL”, declara Boc în 2020.

Cu toate că reprezenta o „prioritate națională” în 2016, la 8 ani distanță, soarta centurii metropolitane a Clujului este incertă

Licitația pentru proiectarea și execuția Centurii Metropolitane Cluj Napoca rămâne anulată, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor respingând, pe fond contestația constructorului CON-A. Decizia CNSC poate fi atacată cu apel în Instanță, dar în peste 90 % din cazuri, decizia administrativă a CNSC se păstrează și la apel. Pentru primul lot al Centurii, segmentul de 2 kilometri, Primăria Cluj a început lucrările, dar cu Autorizație de Construire doar pentru relocările de utilități.

Amintim că, Primăria Cluj-Napoca a anulat pe 24 aprilie 2024 și a doua licitație pentru Centura Metropolitană, lotul 2, cu o lungime de 24 kilometri și un cost estimat de 3,5 miliarde lei. Este a doua ratare a contractului, singura ofertă depusă, cea a asocierii CON-A Operations, Dimex 2000, Hydrostroy AD, Concelex si Automagistral-Pivden (România, Bulgaria-Ucraina) fiind declarată neconformă.

În contestația depusă de CON-A se remarcă explicațiile privind ,,tastarea eronată” a ofertei financiare și nu o singură dată dintr-o eroare materială, ci de mai multe ori, astfel că, suma totală din ofertă a ajuns la 4,6 miliarde lei, valoarea totală a contractului cu rezerve de implementare fiind de 4 miliarde.

Centura Metropolitană Cluj-Napoca este o investiție estimată la 920 de milioane de euro care va fi realizată în 2 etape. Centura Metropolitană, proiect cu indicativ „Drum TransRegio Feleac T 35” va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă).

Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover respectiv galerie cu forare subterană. Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură. Fără această centură, Clujul, care e oricum unul dintre cele mai aglomerate orașe din Europa de Est, va continua să fie sufocat de trafic, iar lucrurile s-ar putea chiar înrăutăți. 

 24 mai - ,,inaugurarea electorală” a Centurii Metropolitane Cluj

Vineri, 24 mai 2024, ar fi fost demarate lucrările din cadrul proiectului "Drum TransRegio Feleac TR 35 – Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură, Faza I – Centura Metropolitană TR 35 şi Drumuri de legătură Tronson 1 – Drum B4.1- Modernizare DN1 de la km la 481+500 km 483+655".

Autorizația de Construire este incompletă, acoperă lucrări de doar 2 milioane de lei din contractul total de 92 milioane și se referă la relocări de utilități (țevi, cabluri). Este o situație asemănătoare inaugurării șantierului Centurii Comarnic, în toamna anului 2023 când, demn de o scenetă desprinsă din Caragiale, avizul era emis pentru 480 de metri din cei 6 kilometri ai centurii. Situația reală e mult mai tragică, primarul Clujului a tăiat panglica pentru mutarea a 370 de metri de țevi și cabluri în Florești. Adică 1% din proiectul de lărgire la 6 benzi a drumului Cluj – Florești, care trebuia să intre în șantier în luna aprilie, dar cu exproprieri întârziate. Centura Metropolitană a Clujului nici măcar nu are constructor. 

Comentarii Facebook