În Oradea s-a lucrat până în ultima zi din an. Lanț de tuneluri predat cu 8 luni înainte de termen, administrația Boc ar putea lua exemplu!
În timp ce proiectele majore de infrastructură ale Clujului se împiedică de la o licitație la alta, municipiul Oradea se dezvoltă într-un ritm amețitor. Un lanţ de şase pasaje subterane a fost predat circulaţiei, duminică, 31 decembrie 2023, în centrul municipiului Oradea, cu 8 luni înainte de termenul contractual de finalizare a lucrării. Asta în timp ce la Cluj termenii sunt depășiți adesea cu luni de zile sau hârtiile pentru un nou proiect sunt purtate dintr-un birou în altul la infinit.
Devansarea proiectului în cazul Oradei a fost făcută pentru ca municipalitatea orădeană să poată deconta investiția care se apropie de 200 milioane lei, din fonduri europene. Şantierul va continua, însă, din primăvară, pentru terminarea finisajelor şi a amenajărilor peisagistice.
„Ce înseamnă aceste pasaje? Înseamnă că parcurgerea oraşului dintr-un capăt în altul va fi mult mai rapidă, va fi mult mai scurtă, nu va mai fi poluare în această zonă – gândiţi-vă când erau cozi de maşini care stăteau la turbogiraţie, la trecerea de pietoni de la Poliţia Rutieră, plus timpul petrecut în trafic care va fi redus", spune primarul Florin Birta.
Lucrarea ar fi trebuit predată în august 2024, însă termenul a fost devansat pentru că toate lucrările finalizate în acest an se pot deconta din fonduri europene, ca parte eligibilă. Pentru a face posibil acest lucru, peste 100 constructori au lucrat, zi-lumină, în ultima perioadă, profitând şi de vremea caldă, scrie Adevărul.
Centura Metropolitană Cluj-Napoca, un proiect întins pe ani de zile
Despre centura metropolitană a Clujului, administrația Boc vorbește din anul 2015, cu toate acestea 9 ani mai târziu proiectul a ajuns abia la discuțiile despre exproprierea proprietarilor.
Ministerul Transporturilor a anunțat în 2023 că va acorda despăgubiri de un miliard de lei proprietarilor de terenuri care vor fi expropriate pentru realizarea Centurii Metropolitane Cluj-Napoca. Banii, 200 de milioane de euro, vor asigura terenul pe care va fi realizată Centura Clujului. Guvernul, prin Ministerul Transporturilor va plăti un miliard de lei pentru exproprierea a 1600 de terenuri proprietate privată în localitățile Apahida, Baciu, Florești, Feleacu (județul Cluj) respectiv municipiul Cluj-Napoca. Vor fi expropriate terenuri de peste 3 milioane de metri pătrați.
Primăria a reușit să semneze contractul pentru lotul 1, de numai 2 kilometri de la ieșirea din Mănăștur până la unitatea militară din Florești. Pentru restul centurii de 40 de km încă nu s-a stabilit câștigătorul. Oricum a fost numai o ofertă, a Asocierii CON-A OPERATIONS, DIMEX 2000, HYDROSTROY AD, CONCELEX si Automagistral-Pivden, așa că dacă s-au respectat cerințele din caietul de sarcini nu pot fi probleme. Rămâne de văzut ce se va întâmpla cu tot proiectul, dar cert este că nu există fonduri disponibile pentru realizarea centurii de 1,1 miliarde de euro. Cert este că dacă se amână mai mult începerea lucrărilor, costurile vor fi mai mari și mai greu de acoperit.
Pasajul de la Tăietura Turcului, un proiect-dezastru, funcțional doar pe foaie
Lucrările la pasajul de la Tăietura Turcului ar urma să înceapă odată cu debutul șantierului pentru tronsonul de cale ferată Cluj-Napoca - Poieni, din cadrul modernizării și electrificării căii ferate Cluj-Episcopia Bihor. Experții susțin însă că păstrarea unei treceri pentru pietoni la nivel este o aberație în materie de infrastructură, care va pune viața oamenilor în pericol.
În timp ce toată lumea civilizată se străduiește să separe traficul feroviar de cel rutier, pietonal și ciclist, pentru siguranță și încurajarea transportului sustenabil, administrația locală a avizat menținerea trecerii la nivel cu calea ferată.
„Barieră criminală la Tăietura Turcului, feriți linia!
Ministerul Transporturilor va emite în curând Autorizația de Construire (AC) pentru una dintre cele mai mari aberații post-decembriste în materie de infrastructură: păstrarea unei treceri la nivel cu potențial mortal concomitent cu execuția unui pasaj rutier nou în buricul Clujului.
În timp ce toată lumea civilizată se străduiește să separe traficul feroviar de cel rutier, pietonal și ciclist, pentru siguranță și încurajarea transportului sustenabil, administrația marelui oraș de 5* Cluj-Napoca s-a așezat în poziția ghiocel în fața autorităților centrale și a avizat inepția menținerii trecerii la nivel.
Probabil primarul Boc a fost mulțumit că se face un pasaj rutier nou peste calea ferată folosit de șoferii aducători de voturi. La sol, "loserii" care nu au mașină personală, cei care vor merge pe jos sau cu trenul metropolitan, ori "hipsterii" cu biciclete care lucrează în parcul industrial Tetarom sau au drum pe acolo își vor risca viața într-un soi de haltă rurală de secol 19.
În 18 iunie (detalii aici: https://bit.ly/48K0JNz) v-am explicat riscurile mortale pe care le aduce prostia menținerii trecerii la nivel, mai ales în contextul în care acolo este stație/gară în proiectul trenului metropolitan, și beneficiile aduse de soluția salvatoare: SUBtraversarea dedicată pietonilor și cicliștilor și DESFIINȚAREA trecerii la nivel, adică a conflictului de trafic rutier-feroviar-pietonal.
În ciuda eforturilor noastre, publice și din birourile bine ferecate cu chei deținute de "speciali", prostia va fi dusă până la capăt și se va executa un pasaj rutier superior păstrându-se la sol trecerea la nivel.
Așa că acum, în ceasul al 13-lea, ministrul Grindeanu este singurul care mai poate opri această absurditate. În decizia sa politică stă soluția salvatoare: subtraversarea pietonală, un simplu tub de beton pe sub calea ferată. Dar firește că Grindeanu nu va face nimic, fiind prea ocupat să iasă la televizor și să se plângă când administrațiile locale mai atente la nevoile cetățenilor, precum cea din Timișoara, refuză să înghită pe nemestecate proiecte ilogice și periculoase.
Este doar o chestiune de timp până când "soluția" avizată la Tăietura Turcului își va lua tributul de vieți omenești.Și ca să știți de la noi, au mâinile pătate de sânge toți cei care au girat prin semnătură aberația de față: proiectantul DB Engineering & Consulting, constructorul Arcada și liderul de asociere Alstom, avizatorul local Primăria Cluj-Napoca cu al ei primar Boc, păstoriți de beneficiarul lucrării CFR Infrastructură prin directorii săi și, nu în ultimul rând, ministrul nepăsător Grindeanu”, transmit cei de la Asociația Pro Infrastructură.
43 Comentarii
baa sf-ul a fost facut de bidonul secu baicu omul de casa a secu cfr..... asee ca arcada ,firma de facut covrigi ,ajunsa dupa modelul umb mare constructor de infrastructura se pliaza pe marlaniile cfr baicu secu baneasa...ce sa mai vorbim de terenurile particulare ocupate abuziv de catre cfr si arcada prin asa-zisa expropriere semnata de banditul lui… Citeste mai departe
Boc si gasca conduc bine merci cu voia noastra. Punct, in rest vorbe-n vant. Daca vreti bine si macar jumate din cate s-au facut la Oradea pt cetateni iesiti la vot si aratati asta. Daca nu , vom tanjii din nou la 2028, cand probabil va veni si cartita de sapat tuneluri si se va da in lucru Centura. Sau 2032.
Nu vedeți bine! La Cluj e ca la Geneva, ca la Copenhaga .. nu comparați cu Oradea!
Ce muuult se vede influenta civilizatiei.Un imens contrast intre coruptie si ordine. Vise cu Schengen, viseeee. Cine credeti ca e prost sa isi lase vagabonzii in propria curte
@BRAVO Oradea, bravo vestului si orasului de langa granita cu Ungaria.:
Asteapta la tine asta katalin si vikator sa invite la tine la buda si pe urma trece la tine granita gratis la tatic putin.
Da.... acolo loc pt. tine putinist/orbanist/postac obsedat si ...!
@Asteapta: acru strugul la tine, cioben? oiul pastorit de tu e mai ocos ca cum tu?
Din păcate curtea de apel cluj a întrerupt proiectul centurii metropolitane din Oradea, chiar daca era inceput, ... contestând studiul de fezabilitate ... pentru cei câțiva nemulțumiți de sumele primite pt terenul cedat. ... poate în acest mod se va ajunge la fel ca la Cluj... fără străzi și plătind sute de mii cunoștințelor care au pământ pe traseu...
@Rares Retegan: Sa stiti ca proiectul merge inainte... Chiar in ultima zi din 2023,D-l Bolojan a anuntat ca proiectul va fi realizat
Piticul borat, atâta știe sase laude,în rest nimic.gargara ieftina.tutuiedin gura ca un papagal.fapte 0
Fraieri rau Oradenii, investesc in infrastructura in loc sa risipeasca bani si timp pe studii de fezabilitate pentru metrouri, ozn-uri si alte fantezii. #ironie
@Marian G.: Gresit: studii de pre-fezabilitate !
@Marian G.: fura si aia prin metodele enumerate
Administrația bok, de 20 de ani face declarații și prezintă poze. Dobitocii votează și aplauda
Peste alți 20 de ani, o sa fie aceeași dobitoci mandri cu același ***** de oraș unde pute și plesnesc magistralei de apa, fără centura și infrastructura dar mândria și aroganta o sa fie la cote maxime, eh și lacomia
@Emi: o sa stam in case peste 20 de ani sa arate dementul ca aceasta comuna are zero emisii de basini
Atat va *****i pe voi si laudati niste mizerii de realizari. Si totusi totul trage la Cluj, de la investitori la oameni interesati de oportunitati noi. Faceti gargara de 2 lei, in timp ce Cluj numai creste economic.
@Kygo: Multumesc Kygo pentru ca ma pupi in coor. Primesti cei 15 lei solda bonus. Cu toate astea ma vad nevoit sa ma laud si eu si sa zic ca la cluj trag investitorii ca musca la cct deoarece eu impreuna cu Kygo si alti clujeni care ma idolatrizeaza am facut acest mare cct! Cu placere.
Apropo se scrie "nu mai" in acest caz nu impreuna zalauanule
@Kygo: Proasta universului, cu ce te incalzeste pe tine ca in statistici e asa? Economia consumului? Dar preturile, ca ne cancerizam in traficul poluat si blocat din cauza infrastructurii si in mirosurile Pata Rat unde nu au fost in stare sa gasesca o solutie, din cauza coruptiiei? Ca exista cativa ITsti cu salarii babane care isi permit sa se lafaie?… Citeste mai departe
Mare realizare. Puteau face 3 pasaje pietonale supraterana in cateva luni de zile.. asa o bagat drumul sub nicelul pamantului si acum va mirati toti. Daca ati si gandi poate ati intelege ca nu tot ce se face trebuie facut.
Si la Cluj se face, se ridica blocuri in draci, l-ar face gelos si pe Nicu. Cum e Piata Abator, cand dau in folosinta mastodontii aia locuitorii din zona sunt mancati. Si nu ma refer strict la masini, unde bagi atatia oameni. De unde infrastructura. E ca un burtos hipertensiv care baga alcool, tutun si fripturi in sange.
@Alex: acolo sunt doar marhernite, trebuie demolata toata zona
@Comparați degeaba Oradea cu Clujul, Clujul a fost, este și va fi peste Oradea întotdeauna, Oradea are centru, atât, restul orașu:
@Clujwgurile neputincioase,lenese,nu se pot compara cu oradenij : Ba daca ati ramane acolo cu Bolojeana, da veniti toti aici ca acolo muriti de foame. Vo tras la betoane si o v-o tinut 2 ani in santier. pentru 3 poduri ce se puteau face suprateran mai rapid. Da na, suptul de la Bolo va place.
@Todorut: ador sa vad retardați. Deci.. ala a făcut, dar în termen mai lung, când ăstălalt nu face nimic , doar marketing, creste mândria cacacioasa locala. Fără drumuri, fără centuri cu magistrale de apa ce pușcă dar...suntem mândri, dobitoci și mândri. Lăcomia sa crească pana la cer, nu vedem căcatul din ochii noștri dar vedem ca ala a făcut un pod… Citeste mai departe
Sa ma ciuga bolovan și sclavetii lui ca Nepotu!
@George 1000: o iei sus, fatalaule.
@George 1000:
@Scoate limba din kurul lui Boc: mâine avem la zece ședință, vezi ce faci ca ai deja vot de blam.
Sau vorba cuiva: iata ce pot face, 2 maini dibace. Dealtfel Bolo nici nu-l mai baga in seama pe Boc si a fost primul care a denuntat aceea asa zisa Alianta Vestului, cand s-a prins de papagalismele Bocului si totala sa incompetenta crasa dar in acelasi timp marea sa abilitate de-a se pune sluga la ordine venite de la Conducerea PNL cu Supercom si al… Citeste mai departe
@Bolojan nu Bolovan: Sigur, Bolo ii un geniu, si i se trage de la mono spranceana. Ca si idee care ii valoarea produsul brut in Cluj si care ii in Bihor?
@Todorut: ma intereseaza calitatea vietii in Cluj si ma doare-n plua de produsul brut, loaza! banii aia merg la capitalisti, nu la cetatean!
@Todorut: singurul produs brut in cluj este cctul pe care il inghiti cu atata mandrie. Pofta buna. Sa treci pe la primarie cand mai vrei o portie.
"Administratia" fostului oras Cluj-Napoca, nu are alte interese, decat cel imobiliar si atat! Multa gargara ieftina, si ei cred ca ii mai crede cineva!
Scuze am uitat penseonarii sa mearga in oras sa vada preturile si sa sr plimbe !!! Corect?
@Nahus : Pardon , noi circulam cu CTP moca, doar in Cluj se poate asta, de asta il votam in masa pe Boc, ca daca vine altu ne platim abonamentele.
Parerea mea personala este ca la cluj se poate rezolva problema altfel nu dau sfaturi dar sunt solutii nu metrou cine circula cu el spunetimi ????
Vezi de treaba prima data is interesele lor .(boc cu clica) dupa aceea mai fac ceva sa scoata ochii clujenilor
. Primul lucru trebuia rezolvat centura floresti ca e dezastru. Si dupa aceea parcari la intrare in oras sa parcheze masinile sa ia oamenii transportul comun.. acum ce fac parcheaza la peny polus si pe unde apuca… Citeste mai departe
jaba daca nu au metro
Aia lucrează. Piticul mai betoneaza câte un parc, mai
f w te cate-o vopsea pe beton, mai bate din gura, etc.
@...: Se vede ca nu ai fost si numai citesti titluri. Daca ai fost ai vedea ce delir ii acolo cu betoanele. Aici so terminat, acolo ii in crestere.
@Todorut: ai dreptate aici eu primarul lumina impreuna cu clujenii mei mancatori de cct am terminat totul. Terminat in sensul de distrus. Terminatule, te laud.