Încep lucrările de amenajarea a malului Someșului, în Grigorescu și Mănăștur. Proiectul este faraonic
Săptămâna aceasta au început lucrările la proiectul de amenajare a luncii Someşului Mic, finanţat din fonduri europene. Prima zonă în care se intervine este cuprinsă între străzile Mirăslău și Petuniei.
Tronsonul susține legătura între centrul de cartier (zona comercială și de servicii Mirăslău / Donath), zona de joacă și de agrement de pe malul Someșului (Parc ”Plaja Grigorescu”) și, în continuarea acestora, zona centrală a orașului.
În această zonă vor fi realizate următoarele investiții:
Malul stâng
- introducerea unei piste pentru biciclete adiacent străzii 1 Decembrie 1918, în poziția actualului trotuar. Pista va avea dublu sens și o lățime de 3 metri, fiind separată față de trotuar și față de carosabil prin fâșii plantate;
- realizarea unui nou trotuar, paralel cu pista pentru biciclete și separat față de aceasta printr-o fâșie plantată;
- deplasarea pietonilor, atât pe direcția albiei, cât și perpendicular pe aceasta se va face prin intermediul aleilor propuse, care corespund noii terasări a malului și care asigură accesul la dotările de agrement de pe diferitele ”paliere” ale parcului. Vor fi realizate două alei pietonale paralele cu albia și șase alei perpendiculare, de acces spre Someș și de legătură între aleile principale;
- reabilitarea traseului pietonal de mal, care asigură continuitatea circulației de tranzit și de legătură majoră cu tronsoanele învecinate, refacerea pavajului și a parapetului de protecție spre apă;
- realizarea unui podeț pietonal și ciclistic peste Someș. Capetele podețului se află la intrarea în zona Parcului ”Plaja Grigorescu” dinspre str. 1 Decembrie 1918, respectiv în zona Parcului Rozelor;
- introducerea unei traversări pietonale nesemaforizate în zona sensului giratoriu la intersecția străzilor 1 Decembrie și Mirăslău;
- relocarea traversării pietonale semaforizate pe strada 1 Decembrie 1918 (zona Heinrich Heine), în vederea îmbunătățirii accesului în zona de agrement;
- relocarea traversării pietonale nesemaforizate pe strada 1 Decembrie 1918 (zona Petuniei), în vederea îmbunătățirii accesului în zona de agrement;
- amplasarea de rasteluri pentru parcarea bicicletelor și de stații de încărcare pentru biciclete și trotinete electrice;
- refacerea și completarea plantațiilor de aliniament existente la strada 1 Decembrie 1918;
- modernizarea și reconfigurarea terenurilor de sport existente;
- modernizarea și reconfigurarea locului de joacă existent;
- pregătirea amplasării ulterioare a trei pavilioane/chioșcuri multifuncționale cu funcțiuni de alimentație publică, adiacent aleilor pietonale din zonă, prin realizarea fundației și a racordurilor la utilități;
- pregătirea amplasamentului pentru amplasarea a trei pavilioane/ chioșcuri multifuncționale/ de alimentație publică;
- prelungirea aleilor pietonale spre albia râului, sub forma a două platforme de belvedere, în vederea facilitarea accesului pietonal la apă.
Malul drept
- resistematizarea verticală a zonei cuprinse între Parcul Rozelor și Someș, în vederea eliminării obstacolelor și a asigurării accesului la râu și la zonele verzi aferente pentru toate categoriile de utilizatori;
- amenajarea unui scuar pietonal la capătul pasarelei pietonale propuse;
- desființarea împrejmurii Parcului Rozelor spre Someș;
- asigurarea continuității traseului pietonal prin prelungirea acestuia spre vest, în zona de contact între parc și Someș;
- reabilitarea traseului pietonal de mal, care asigură continuitatea circulației de tranzit și de legătură majoră cu tronsoanele învecinate, refacerea pavajului și a parapetului de protecție spre apă;
De asemenea, pe ambele maluri vor fi introduse aliniamente (liniare și non-lineare) de arbori în lungul noilor alei pietonale și cicliste propuse, vor fi plantați arbuști și vor fi înierbate suprafețele adiacente aleilor pietonale propuse. Investiția presupune și un sistem de iluminat public modern și eficient și un sistem de camere video performante, precum și modernizarea sistemului de mobilier urban aferent infrastructurii pietonale și velo propuse, prin amplasarea de bănci de diferite tipuri.
Pe acest tronson, lucrările se vor desfășura într-o primă etapă pe malul stâng al râului.
În această perioadă, organizarea de șantier va fi extinsă și pe zona de lucrări aferentă tronsonului 3 (Strada Petuniei – Platoul Sălii Sporturilor „Horia Demian”).
Conform graficului asumat de executant, lucrările la acest tronson (Mirăslău – Petuniei, malul stâng) au termen de finalizare data de 30 iunie 2022 (cu excepția podețului pietonal).
Contractul pentru execuția lucrărilor din cadrul obiectivului de investiții „Revitalizarea culoarului de mobilitate nemotorizată aferent Someșului. Modernizarea și extinderea infrastructurii pietonale și ciclistice pe malurile râului – zona I Lunca Someșului Mic” a fost semnat la finalul lunii septembrie a acestui an. Proiectul este finanțat din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional 2014-2020.
Modernizarea malurilor Someșului reprezintă unul dintre cele mai ample proiecte de revitalizare urbană derulate de Primăria municipiului Cluj-Napoca și are la bază conceptul „reîntoarcerea orașului cu fața la râu”. Prin proiect se urmărește transformarea zonelor adiacente râului în spații publice de calitate, astfel încât Someșul să devină un punct central în viața orașului. Realizat de către firma spaniolă Practica, proiectul a câștigat concursul internațional de soluții organizat de Primăria municipiului Cluj-Napoca în parteneriat cu Ordinul Arhitecților din România. Împreună cu revitalizarea platoului Sălii Sporturilor „Horia Demian” și reabilitarea zonei Parcului Feroviarilor, acest proiect contribuie la crearea unui culoar de mobilitate de-a lungul malurilor Someșului.
Obiectivul de investiții se întinde pe o suprafață de aproximativ 146.500 mp și cuprinde malurile intravilane ale Someșului în zona străzilor Paul Ioan, 1 Decembrie 1918, Plopilor, Gavril Muzicescu, Sigismund Toduță, Splaiul Independenței, Mamaia, Dragalina, precum și în zona adiacentă parcurilor Rozelor și Iuliu Hațieganu.
Execuția lucrărilor va fi realizată secvențial, pe tronsoane succesive, de la vest spre est, pe cele două maluri, astfel:
- Tronsonul 1: Strada Donath – strada Mirăslău
- Tronsonul 2: Strada Mirăslău – strada Petuniei
- Tronsonul 3: Strada Petuniei – Platoul Sălii Sporturilor „Horia Demian”
- Tronsonul 4: Platoul Sălii Sporturilor „Horia Demian” – Podul Garibaldi
- Tronsonul 5: Strada Muzicescu, Strada 1 Decembrie 1918
- Tronsonul 6: Zona Hotel Napoca, Strada Mamaia
- Tronsonul 7: Strada Dragalina, Zona Camerei de Comerț și Industrie
Câştigătorul licitației este Asocierea ACI Cluj (lider) - SOCOT SA - Simacek Facility Services. Valoarea lucrărilor este de 95.686.035,58 lei (fără TVA), iar durata de execuţie este de 19 luni.
5 Comentarii
praf in ochii projtilor care mai dau doua cepe prajite "proiectele" incendiatorului de copii si ucigasului b0c
Hai clujeni ca o sa fie fooortee fooortee Mumooosss, sa crga baniii ca avem pasaje bugat, strazi lkargi, centura si metroul cel metropolitan TGV fara mecanic sau pilot. Oare puscaria il mai suporta pe acest netrebnic ordinar, bolnav psihic?
risipa de bani pe aiureli
si asta cand goga, grigorescu si restul strazilor sunt intr-o stare deplorabila, petec langa petec, din denivelare in groapa si invers
iar somesul geme de gunoaie, cu toate barajele caraghioase si masurile anti- indieni luate in floresti
@clujean din grigorescu: 100 % corect.Respecte.Mai adaug ca am ajuns de risul lumii la drumuri,mult mai bune in Alba,Baia Mare,Sibiu,Brasov,Oradea,Bistrita,Tg,Mures etc.Ma mir ca pulimea inca nu-si da seama ca drumurile Clujului sunt denivelate,crapate,petecite si pline de canale.Oare circula o data/luna cu masina ? Ca daca circuli tot a doua zi doi-trei… Citeste mai departe
@Postacul neutru: din "fericire" se merge foarte incet, asa ca denivelarile, canalele, gropile nu se simt asa de tare...