Începe modernizarea Magistralei CFR Cluj Napoca-Oradea: S-a emis autorizația de construire pentru lotul 2, contract de 1,5 miliarde lei
Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru modernizarea lotului 2 al Magistralei CFR 300 Cluj Napoca-Oradea, lotul 2 Aghireș-Poieni fiind primul mare contract feroviar finanțat din PNRR unde pot începe lucrările de execuție.
Contractul a fost semnat cu Asocierea Alstom-Arcada pe 21 decembrie 2022 pentru 1,5 miliarde lei, o durată de proiectare de 6 luni și 36 de luni pentru lucrări care se fac pentru creșterea vitezei la 160 km/h. pentru trenurile de călători respectiv 120 km/h la cele de marfă. Asocierea Alstom – Arcada a câștigat și contractul pentru Lotul 1 Cluj-Napoca – Aghireș. Dintre cele opt mari contracte feroviare pentru modernizare și electrificare cu bani din PNRR, singurul rămas fără constructor este Lotul 1 de M 100 Lugoj-Caransebeș, contestat de Alstom la CNSC.
Fără trenuri din 2024 între Aghireș și Huedin
,,În cadrul proiectului de “Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor” se vor desfășura lucrări simultan pe toate cele patru loturi, respectiv: Lot 1 Cluj Napoca – Aghireș, Lot 2 Aghireș – Poieni, Lot 3 Poieni – Aleșd, Lot 4 Aleșd – Frontieră Ungaria.
Estimăm închiderea totală a circulației feroviare pe intervalele Aghireș – Poieni (linie dublă) și Poieni – Aleșd (linie simplă), începând cu luna ianuarie 2024. Menționăm faptul că, începând cu 01.01.2024, când circulația trenurilor va fi închisă pe distanța Aghireș – Huedin (parte din Lot 2 Aghireș – Poieni), trenurile vor circula alternativ, pe câte un fir pe secțiunea Cluj Napoca – Aghireș, urmând ca pentru relația Aghireș – Huedin să fie puse la dispoziția călătorilor mijloace auto pentru transbordare” a transmis CFR Infrastructură pentru Hotnews.ro
0 Comentarii