Încet și FOARTE încet, cele 2 viteze de pe șantierul metroului din Cluj! Utilajele nu s-au mai mișcat de 10 zile: ,,Foreza ruginește în câmp”
Activistul civic István Szakáts a tras un semnal de alarmă despre ritmul în care decurg lucrările la metroul Clujului.
Momentan, metroul se află în faza de introducere a 96 de piloni forați în pământ, în apropiere de viitoarea stație Teilor, acest lucru fiind necesar pentru stabilizarea unui deal din apropiere cu mare risc de prăbușire.
Activistul clujean menționează însă că lucrările pentru introducerea acestor piloni în sol se mișcă cu încetinitorul.
,,Pauzele lungi și dese, foreza de la “metrou” nu s-a mișcat deloc timp de 10 zile, precum arată fotografiile făcute în 16 și 25 martie. Asta în condițiile în care lucrările nu sunt gata nici 30% - dar ar trebui să fie gata în martie conform primar, care ne mai asigură odată, că “lucrările sunt în grafic”, a explicat activistul civic.
De asemenea, István Szakáts susține că e aproape imposibil ca deadline-urile impuse să fie respectate, mai ales că este folosită o singură foreză.
,,Problema nu e că foreza ruginește în câmp de 10 zile. Problema nu e că în 10 zile nu pare să se fi gândit nimeni să aducă o altă instalație.
Problema e că nu te apuci cu o singură foreză, când vrei să sapi într-o lună 96 de găuri de 25m adâncime.
Turcii nici măcar nu și-au pus problema să ia în serios deadline-urile dumneavoastră, domnule Boc. V-au adus foreza mai mult de photo opportunity.
Hai că poate mai iasă câteva din alea 2 miliarde de euro.”, a explicat activistul.
Primarul Emil Boc dă vina pe vreme, dar asigură că toate lucrările sunt ,,în graficul stabilit”.
„Din cauza ploii s-au montat doar 30 de piloți forați, lucrările sunt, însă, conform graficului menționat. Aceste ploi au pus unele probleme legate de implementarea piloților forați, dar pot fi comprimate mai multe etape. Atunci când un deal se prăbușește, nu poți să continui lucrările până când nu stabilizezi”, a declarat Emil Boc
De asemenea, acesta a menționat și că ,,antreprenorul precizează că unele etape pot fi recuperate”, ceea ce înseamnă că, în cazul unor posibile întârieri cauzate de această etapă, timpul să poată fi recuperat în alte etape. Rămâne de văzut dacă acest lucru se va întâmpla.
12 Comentarii
Si exact in locul ala o sa le manance rugina
Nu e stress...atata timp cat sunt platiti cu ziua nu au nici un interes sa se grabeasca. Plus ca graba strica treaba.
@Clujeanul: :)))
Coloanele trebuie băgate pana la 1000 de metri adâncime...asee au zis experții de la utcn și aprobat de mesterul boc..
Plouă tare de 2 zile, ce nu înțelegeți?
Se mai strică mașinile de foraj, nu-s mulți specialiști profesori care au așa ceva și nici n-au toți intrare la primar…
AZI AM MAI SĂPAT O GROPĂ
Ioi ce fain, si de maine mai vine o saptamana cu ploi ;)
Intre timp Oradea face 10 pasaje.
@Mircea:
Nu mai pomeniti de Oradea ca se enerveaza pigmeul
GRESIT:
Cele 2 "viteze" sînt PE LOC si DELOC...
Pilotii aia forati vor fi singura realizare la metrou. La restul proiectului se renunta.
Atata timp cat poporul asta este in stare sa rabde orice nimic nu se va schimba in tara asta!
In alte tari acesti oameni "responsabili" ar fi deja judecati!
Totul este ca intr-un film cu Pinochio!