Ion Vuscan: noua lege a invatamantului va avea consecinte grave. Vezi aici ce propuneri are consilierul PSD FOTO
Consilierul local PSD Cluj, Ioan Vuscan, care are si calitatea de profesor universitar in cadrul UTCN, a declarat ca implementarea noii legi a invatamantului va avea consecinte greu de reparat in urmatorii ani.
Acesta sustine ca introducerea clasei pregatitoare in ciclul primar, adica clasa zero, si introducerea clasei a noua in sistemul gimnazial nu ar fi deloc benefice, pentru ca tinerii vor trebui sa urmeze zece clase intr-o singura forma de invatamant.
"Aplicarea noii legi de invatamant va fi o problema grava si periculoasa care nu va putea fi indreptata nici in 10 ani. De ce sa-l obligi pe tanarul din Apahida, spre exemplu, sa stea zece ani acolo, cand acesta daca este bun ar putea veni la liceu in Cluj, sau daca nu, ar putea sa mearga sa invete o meserie", a declarat Vuscan.
Acesta sustine ca scolile nu sunt pregatite pentru a introduce cele doua clase in sistemul gimnazial. Asta pentru ca multe scoli nu dispun de sali de clase si un numar necesar de profesori pentru a implementa proiectul de lege.
"Eu propun o structura de invataman preuniversitar in care acesti copii pot sa vina sa isi continue invatamantul liceal si profesional prin concurs de admitere. Acest sistem va ajunge in final sa produca, prin invatamant liceal elitist, copii cu capacitati deosebite pentru invatamantul superior sau tineri care au absolvit o scoala profesionala unde au invatat o meserie adevarata. Nu cum s-a intamplat pana acum ca au ajuns la bacalaureat si o jumatate au promovat si o alta jumatate nu. Nu i-am facut nici filosofi si nici meseriasi", a afirmat Vuscan.
Proiectul realizat de Ion Vuscan presupune un invatamant gimnazial (IG) de 8 clase, dupa care elevii sa opteze pentru o forma de invatamant aplicat (IA) prin concurs de admitere in invatamantul liceal, teoretic (ILT), vocational (ILV) sau tehnologic (ILTH), ori scoala profesionala (IPR).
Astfel, Invatamantul aplicat (IA) poate Insemna pregatire aplicativa-practica pentru a deveni fermieri, agricultori, sau ucenici Intr-un domeniu de activitate locala. Absolventii de IA pot continua, prin concurs pregatirea In IL sau IPR. Dupa clasa a IX a cei care nu pot face fata In Invatamantul liceal (IL) sa poata intra fara admitere In clasa a IX-a la IPR, pe baza mediei de admitere din anul anterior.
Dupa clasa a-X- a, a Invatamantului liceal, In urma unui examen de departajare, media claselor a-IX-a si a-X-a, 50% si nota la test de verificare a cunostintelor 50%, 80% din elevi, In ordinea mediilor, vor putea continua liceul, ceilalti pe baza optiunilor si In ordinea mediilor vor putea intra In clasa a-X-a IPR (scoala profesionala).
Absolventii cu diploma din Invatamantul profesional (IPR) sa poata intra prin concurs, examen de departajare, media generala de absolvire a IPR 50% si testul de verificare a cunostintelor 50%, In treapta a-II-a de liceu In clasa a-XI-a.
Toti absolventii de liceu vor putea sustine BAC-ul pe doua sau trei categorii de dificultate, cu precizarea posibilitatiilor de optiune la admiterea In Invatamantul superior pentru fiecare categorie.
Absolventii de liceu cu sau fara BAC, pot fi admisi prin concurs la scolile postliceale.
Aceasta propunere ar urma sa fie trimisa la Departamentul National de Invatamant
Vasile Ielciu
1 Comentariu
Lumea Trebuie Să Știe Că: Învățământul A Fost Înființat De Către Napoleon Bonaparte Când El Era În Viață, Mai Ales Datorită Unui Decret Creat De El, Și Păstrat Și În Ziua De Azi Într-un Loc Foarte Bine Protejat Și Securizat Din Franța.
După Acel Decret Al Lui Napoleon Bonaparte, Se Face Legile În Învățământ Peste Tot În Lume.
… Citeste mai departe