La Cluj s-a declarat RĂZBOI asfaltatorilor. Aleator se iau probe din drumul turnat - FOTO
Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public şi Privat (RAADPP) Cluj verifică, în aceste zile, calitatea lucrărilor și grosimea stratului de asfalt în urma asfaltărilor pe DJ 161A și DJ 108B.
Pe DJ 161A, pe raza comunei Cojocna, lucrările de asfaltare au vizat două tronsoane de drum: de la km 3+500 până la km 7 + 000, în localitatea Morişti, şi de la km 9+000 până la km 10+600. Lucrările de aşternere a stratului de covor asfaltic cu o grosime de 6 centimetri au fost finalizate, astfel că inginerii RAADPP Cluj au efectuat verificări ale calității lucrărilor și grosimii stratului de asfalt prin prelevarea de carote pentru a fi analizate de un laborator specializat.
Verificările în ceea ce privește calitatea lucrărilor și grosimea stratului de asfalt au continuat pe DJ 108B, de la km 21+200 până la km 44+000, limita cu județul Sălaj pe direcția Bobâlna-Viile Dejului. S-au prelevat carote din primul strat de asfalt (grosime 6 centimetri), înainte de așternerea celui de al doilea strat de asfalt (grosime 4 centimetri).
Valoarea acestei investiţii este de 12.011.284,040 lei fără TVA, iar garanţia lucrărilor este de 5 ani.
Lucrările de asfaltare au vizat intravilanul şi extravilanul localităților Pustuța (comuna Recea Cristur), Oșorhel, Bobâlna, Răzbuneni, Maia (comuna Bobâlna), Șomcutul Mic (municipiul Dej).
Directorul RAADPP Cluj, Mircea Avram, a declarat că s-a încheiat un contract cu un laborator independent, unde sunt testate probele de asfalt ridicate de pe drumuri. ”Constructorii nu vor ști când merg echipele noastre și sondează drumul. Se fac carotări, iar probele sunt analizate. Dacă nu corespund nu se plătește lucrarea”, a spus Mircea Avram.
În 2014, au fost probleme pe drumul de la Fizeșul Gherlii, unde s-a descoperit faptul că asfaltul turnat nu corespundea.
8 Comentarii
Cu ce chestii penibile se umple netul. Un lucru normal este cucurigit si umflat cu pompa. FEMEIA DE SERVICIU DE LA RATUC A FACUT CURATENIE!!!!! CU MATURA SI MOPUL!!!!! FENOMENAL!!!! Unde a fost Avram cand MBS dadea tunuri si punea beton prost la Ic Ponor? Ca era coordonator de proiect. Ca sa stie tot poporul: este un STAS o0bligatoriu care… Citeste mai departe
N-am inteles unde e stirea sau unde e senzationalul. E normal, ba chiar banal. Se face peste tot, se face de cand lumea. Poate e ceva noau doar pentru Mircea Avram Ciordel.
Romanii sunt surprinsi cand se face un lucru normal. Nu suntem obisnuiti :))
Sa mearga laboratorul endependent al lu' domn Mircea Avram sa preleveze mostre pe drumul asfaltat de la Somesul rece la Racatau. Sunt extrem de curios de rezultate.
Nu e nimic special, de fiecare data cand se face receptia unui drum asfaltat se iau probe in mai multe puncte alese aleator pentru a verifica daca constructorul a respectat normele legate de grosimea stratului de balast, de piatra si de asfalt.
La asfalt nu e asa inportanta grosimea ca nu-i ..ula, conteaza ingredientele, filerul, bitumul , alea "scumpetiuri" ca de aici se fura de se rupe , la grosime mai baga margaritar si ti-l trage la comanda cit de gros vrei . Respectarea normelor de turnare , tratarea ultimei zone de uzura - care e deosebit de scumpa, iar la facultatea de drumuri si hopuri… Citeste mai departe
In SUA asfaltul e mai ieftin si asta datorita faptului ca bitumul e mult mai ieftin decat in Europa, iar dupa cum probabil cunosti, bitumul are ponderea determinanta in pretul asfaltului.
Vai, ar trebui sa verifice drumul catre Vlaha. Cate masini si-au distrus anvelopele aseara venind de la Tiff ... nici nu vreau sa ma gandesc.