Duminica 22 Decembrie

Licitația pentru Centura Metropolitană Cluj rămâne anulată! Contestația constructorului a fost respinsă/Întârzierile pot duce la pierderea banilor europeni


Proiectul Centurii Metropolitane Cluj suferă și e chiar periclitat, după ce licitația pentru tronsonul 2 a fost anulată. Mare parte din proiect se face cu bani europeni, așa că întârzierile pot duce la pierderea unor fonduri importante.

Licitația pentru proiectarea și execuția Centurii Metropolitane Cluj Napoca rămâne anulată, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor respingând, pe fond contestația constructorului CON-A. Decizia CNSC poate fi atacată cu apel în Instanță, dar în peste 90 % din cazuri, decizia administrativă a CNSC se păstrează și la apel. Pentru primul lot al Centurii, segmentul de 2 kilometri, Primăria Cluj a început lucrările, dar cu Autorizație de Construire doar pentru relocările de utilități, scrie economedia.ro.

Amintim că, Primăria Cluj-Napoca a anulat pe 24 aprilie 2024 și a doua licitație pentru Centura Metropolitană, lotul 2, cu o lungime de 24 kilometri și un cost estimat de 3,5 miliarde lei. Este a doua ratare a contractului, singura ofertă depusă, cea a asocierii CON-A Operations, Dimex 2000, Hydrostroy AD, Concelex si Automagistral-Pivden (România, Bulgaria-Ucraina) fiind declarată neconformă.

În contestația depusă de CON-A se remarcă explicațiile privind ,,tastarea eronată” a ofertei financiare și nu o singură dată dintr-o eroare materială, ci de mai multe ori, astfel că, suma totală din ofertă a ajuns la 4,6 miliarde lei, valoarea totală a contractului cu rezerve de implementare fiind de 4 miliarde.

Centura Metropolitană Cluj-Napoca este o investiție estimată la 920 de milioane de euro care va fi realizată în 2 etape. Centura Metropolitană, proiect cu indicativ „Drum TransRegio Feleac T 35” va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă).

Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover respectiv galerie cu forare subterană. Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură. 

Fără această centură, Clujul, care e oricum unul dintre cele mai aglomerate orașe din Europa de Est, va continua să fie sufocat de trafic, iar lucrurile s-ar putea chiar înrăutăți. În lipsa acestei centuri, DN 1, începând din vestul orașului, este practic blocat în dese momente. Măsurătorile arată că tronsonul DN 1 Cluj, intrarea dinspre Oradea, este cea mai aglomerată șosea din România.

Comentarii Facebook