Lucrările de pe Calea Moților - Calea Mănăștur, scumpite cu 15 mil. de lei / Boc: Și când zugrăvești bucătoria apar costuri suplimentare


Constructorii din zona Calea Moților - Calea Mănăștur au crescut costurile și cer bani mai mulți din bugetul local. 

Cu 5 milioane de lei au crescut indicatorii tehnico-economici la proiectul Calea Moților - Calea Mănăștur, proiectul fiind întârziat și acum retras de pe ordinea de zi. Este inadmisibil ca administrația locală să pedepsească clujenii să stea atâtea luni în șantier și să vină cu aceste creșteri de prețuri, când execuția este finalizată doar 80%. Probabil că ne mai așteaptă și alte surprize până la final. 

Executantul a încărcat devizul cu 4,8 milioane de lei cu cheltuieli diverse și neprevăzute și a crescut cu 10 milioane de lei cheltuielile cu materiale de construcții. Toate acestea fără să vedem o reacție a Primăriei. 

Cer Primăriei să aducă în fața Consiliului Local un deviz detaliat de lucrări și să verifice încă o dată toate cheltuielile incluse în devizul general, în valoare de 59 milioane de lei.

Din păcate asta nu e totul. După finalizare s-ar putea să o luăm de la capăt în zonă, în proiectul metroului, la care s-a dat ordinul de începere a lucrărilor și se va lucra prin săpătură deschisă la trei stații de acces pe această rută Calea Mănăștur - Calea Moților și două stații de evacuare de urgență”, a declarat consilierul local USR Călin Groza.

Primarul Emil Boc a spus că acesta este efectul fenomenului inflaționist.

Să știți că tot ce ajunge pe masa dvs este produsul verificării conform legii. Nu e de vină nici constructorul și nici Primăria că a apărut fenomenul inflaționist, generat de criza din Ucraina, în primul rând, care a dus la o creștere a costurilor proiectului.

Guvernul României a elaborat un act normativ care permite celor care au contractat lucrări să își actualizeze prețurile la valoarea reală. Este un beneficiu legal și nu un beneficiu acordat de Primărie cuiva”, a declarat priamrul Emil Boc. 

Acesta a mai precizat că ”așa se întâmplă și la proiectele private. Și când zugrăvești o bucătărie apar costuri suplimentare. E ușor politic să vii și să acuzi, dar lumea trebuie să știe realitățile faptice din teren. Niciun ban nu este eliberat fără acoperire în lege”.

Călin Groza: Proiectul străzilor Kogălniceanu - Universității include o majorare de 34,5% a indicatorilor, proiectul Malurile Someșului o creștere de 36%

Domnule primar, pentru că ați pomenit domeniul privat. Dacă la o corporație, oricare din Cluj, se vine cu o majorare de costuri de 80 de milioane de lei cum avem la Cluj și dau două exemple concrete: proiectul străzilor Kogălniceanu - Universității include o majorare de 34,5% a indicatorilor, proiectul Malurile Someșului o creștere de 36%. Este evident că atunci se așteaptă clarificări și detalii suplimentare. În actele pe care le avem în față acum se dau numai devize generale. 

V-am dat două exemple, din proiectul Calea Moților - Calea Mănăștur, cheltuieli diverse neprevăzute de 4,8 milioane de lei și o creștere a costurilor materialelor de construcție de 10 milioane de lei. Eu am cerut un aviz detaliat să vedem cum se justifică aceste creșteri uriașe.

Mă bucur că ați retras de pe ordinea de zi acest proiect Calea Moților - Calea Mănăștur și așteptăm ca la ședința următoare să avem acest deviz detaliat”, a mai spus Groza.

Viceprimarul Dan Tarcea i-a răspuns că nu știe ce a votat, pentru că indicatorii tehnico-economici s-au votat în august. ”Eu le-aș spune celor care vă scriu discursurile să vă mai schimbe punctajul. Tot încercați să insinuați că noi nu pricepem ce votăm, dar v-am cerut să explicați pe ce se cheltuie cei 4,8 milioane de lei. La acest proiect. Tot dați vina pe inflație și conflictul din Ucraina și vreau sa vedem”, a mai spus Groza.

Comentarii Facebook