Mall -ul și cartierul de lângă Expo Transilvania, lăudate de primar și consilieri. Șocant e că s-a cerut renunțarea la parcări! - FOTO
Proiectul mall-ului și a cartierului de locuințe, care vor fi realizate pe actualul amplasament al fabricii Sanex (Cesarom), a intrat în consultații în cadrul Comisiei de Urbanism din cadrul Primăriei Cluj-Napoca. Conform unor estimări făcute la această dezbatere, costul acestui proiect ar fi de aproape un miliard de euro.
Beneficiarii dețin deja 50% dintre avizele necesare, dar proiectul mai are de parcurs mulți pași, acum fiind punctul la care se discută Planul Urbanistic Zonal. Arhitecții de la Planwerk au prezentat în mare parte cum va arăta viitoarea zonă, unde acum este fabrica Cesarom, fosta Sanex.
”Sunt circa 18 hectare de teren, dar am încercat să studiem un areal suplimentar de încă cinci hectare, pentru a asigura și evoluția pe viitor.
Acest amplasament are avantaje mari având legături de accesibilitate și oferă avantajele unui acces foarte facil la rețeaua publică de transport. Întregul ansamblu este axat pe deplasări pietonale.
Mai sunt propuse încă două legături transversale, care fac legătura între strada Plevnei și culoarul de mobilitate (pe lângă calea ferată, ce va fi construit de Primăria Cluj-Napoca), iar una dintre legături va fi printr-un tunel (între punctele roșii).
Va exista un centrul modal de transport și un centru urban de cartier.
În plus, 30% din suprafața totală a ansamblului va fi verde. Actuala suprafață verde are 13.000 de mp, iar aceasta va fi păstrată. Cel mai important spațiu verde se află pe acoperișul centrului comercial și va fi accesibilă prin zone de acces.
O altă promenadă pietonală se desfășoară de la est la vest si deservește zona rezidențială și centrul comercial. Va avea o ampriză de 30 de metri lățime, ca și bulevardele mari din Cluj-Napoca.
Două elemente de arhitectură industrială vor fi păstrate, un castel de apă și un furnal. Castelul de apă va fi înglobat într-o pasarelă.
La Nord și la Vest va fi o zonă mixtă, dar predominant rezidențială, la sud va fi o zonă de birouri și la mijloc ca fi ansamblul comercial. Pe o parcelă de 6700 de metri pătrați va fi făcută o școală, care va fi cedată administrației locale”, a spus arhitectul Planwerk.
Primarul Emil Boc a apreciat faptul că arhitecții au venit și au spus ce oferă orașului acest proiect și au pus mai puțin accent pe beneficiile celor care investesc.
Arhitectul șef al Primăriei Cluj-Napoca, Daniel Pop, a cerut câteva lucruri: ”Am avut observații punctuale. Apropierea prea mult a zonei rezidențiale spre Plevnei. Este acolo o clădire de 12 etaje, pe care am recomandat să o mutați. Mai bine îi stă ca clădire dominantă într-o zonă mai bine vascularizată din punct de vedere al mobilității. În plus, să îndepărtați clădirile mai mult”.
Spațiul verde al proiectului cu tot cu zona de pe acoperișul mall -ului va ajunge la 40% din totalul suprafeței. Legea spune că proiectul trebuie să aibă 30% pe solul natural, adică nu sintetic.
”Vă felicit pentru cum e gândit proiectul, că nu dărâmați turnul de apă. Am văzut astfel de proiecte în Dubai, cu zone înierbate și aici trebuie să luăm în calcul și percepția oamenilor când se vor plimba pe aceste străzi.
În plus, vreau ca școala care se va face acolo să fie mult mai mare, să aibă mai multe etaje și o cantină, pentru că va deservi toată zona, inclusiv strada Plevnei și cartierul Someșeni”, a declarat consilierul local Adriana Cristian.
Activistul civic Adrian Dohotaru a propus ca blocurile să nu aibă mai multe de 10 etaje și parcările să fie desființate. ”Trebuie să discutăm de un nivel de înălțime sub 10 niveluri pentru o mai bună calitate a vieții.
De asemenea, cred că trebuie schimbat regulamentul de parcări și să renunțăm la parcări. Aș miza pe un număr mai mic de parcări, pentru a favoriza partea pietonală. Dacă ducem 5000 de mașini acolo, orașul va fi înghesuit și poluat. Zona va avea o parcare cu 5000 de locuri și dacă e după mine aș face mult mai puține, chiar deloc”, a spus Adrian Dohotaru.
Primarul Emil Boc a spus că trebuie gândit numărul de parcări, dar viceprimarul Dan Tarcea i-a atras atenția că totuși acolo e un centru comercial și accesul se face cu mașina. ”Nu se poate fără parcări și nici cu reducerea lor, pentru că acolo oamenii vor merge la centru comercial și la cumpărături”, a spus Tarcea, care l-a contrazis pe Emil Boc.
”Ideea este de descentralizare a orașului. Să nu meargă toți la același centru comercial, ci la cel lângă care locuiesc. Cei care vor să meargă în altă parte, să ia transportul în comun”, a precizat primarul Emil Boc.
31 Comentarii
Vad metroul si trenul metropolitan dar nu apare nicaieri statia pentru funicular. Ce faci dupa ce stai cateva ore in trafic si vrei sa cobori direct in iad, unde e statia, UNDE???
Strada Plevnei ar trebui interzisa traficului greu de peste 10 tone.
Un fiasco total . Soporul, cartierul ctitorit "model" pe care la laudat ca va fi un cartier model , este infundat si blocat de masini parcate pe ulite subdimensionate. Se uita sa se specifice ca acest cartier va fi construit pe locul unde era Sanex. Dati-va seama ce va rezulta. Ca citesc ca infrastructura nu va suferi mari modificari. Deci Plevnei va… Citeste mai departe
@Mafia: cand firma de arhitectura e plenwerk .. e Clara treaba ;))
@Antonelia : PSD, PNL trebuie să dispară pentru că:
1. Au trădat Referendumul pentru Familie.
2. Pentru că au făcut legea carantinării, în pandemie, o lege sinistră. Au făcut-o împreună cu PNL și USR.
3. PSD a mințit zeci de ani că ar fi pro-familie și pro-normalitate, deși la Bruxelles votau toate aberațiile stângii europene… Citeste mai departe
@.: .
sa mai fie verdeata >>> **** BOCBETON ! ,,si pe ***** de MATA O VINZI PENTRU BANI !!! RUSINE !!! >>> votati ?
Daaaa!! Eu vreau fără parcări. Oricum, până nă se fac devin inutile... FARA PARCARI IN ORASUL DE 7 STELE!!. mergi pe jos, cu troti, cu bicla, cu metroul, cu trenul metropolitan, cu barca pe Someșul navigabil, cu barca pe orice strada când ploua...
Mai lasă mașina, poluează, distruge mediul
Ma maimutelor cu buletin ce vor handicaptii asteia sa faca sunt inchisorile de 15 min!Noroc ca suntem saraci si nu sunt bani!Dar la cat te prosti sunteti pe voi sigur va baga asteia si in cotete!
E rau famata zona aia. E plin de tifanoci negri ca smoala, sunt numai conflicte si batai de strada, grupuri de betivi peste grupuri de betivani slurcati toata noaptea, prea multi hodorogi si hoashte idioate, prea multi negroi si pute a ***** mai rau ca n centru. Dar voi faceti parc eolian sau ce ***** e ala din poze. Jeeet
"Cel mai important spațiu verde se află pe acoperișul centrului comercial ... " , deci la nivel de strada vor fi doar betoane se pare. Sau in cel mai bun caz niste amarati de copaci/ tufe in jardiniere.
Nascut proiect si mort speranta aceasta e doar propaganda pentru maculatura! Genul acesta de proiect se face doar cu ordin tovarasesc. Asa l-a tot promovat si pe cel de la Pata unde punea si ”telegondola” si in 8 luni l-a mancat insolventa. Pace in lume si palinca in cazane
Dohotaru ala nu ar trebuii sa mai participe la asemenea discutii daca are asemenea idei, daca chiar crede ca cei care cumpara locuinte cu 2500-3000 E / mp2 concep macar sa calatoreasca cu altceva decat masina personala inseamna ca trebuie dus la un consult specializat.
Pe langa asta, nr. de masini e in crestere fie ca ii convine sau nu, deci trebuie… Citeste mai departe
în realitate nici pe jumătate nu va fi ca cele prezentate, găndiți-vă la un oraș plin cu betoane vara la 38 grade. Cine dă autorizții pentru așa ceva e bolnav psihic se crede în Coreea de Nord și suferă de grandomanie
Capanie electorala
@ioan : de acord
Iooooi ce faaaain
dohotarul ala e pe campii rau
boc primar 1000 ani za best!!!
gunoiul BOC beton !!! >>> cand trece TRENUL prin zona ??? >>>M,,E BOCBETON ! VINDETI TOT !!!
@RADU cluj :
@Scoate-ti capul din fund USR-isto că mănânci rahat :
Astia is bătuți cu **** in cap? Cum sa faci mall fara parcări hahahhahah
@Pacel: macar daca sub blocurile de locuit ar amenaja parcari pt locuitorii din zina tot ar fi bine, ca intr-adevar cei care vin din alte cartiere ar putea lua metroul sau autobuzul - daca tot vorbim de viitor aici.
@Pacel: Cred ca ori n-ai auzit de orasul de 15 min. ori nu ai inteles in ce consta si in ce scop se vor construi astea. Nu e nicio o teorie a conspiratiei, o spun ei cu subiect si predicat. Clujul face parte din cele 13 sau 17 orase din Ro care s-au inscris in proiectlul de 15 min City.
pasarela aceea duce inspre "Tomorrowland" :) foarte frumos, dar nu cred ca acolo trebuia facuta
@ : dar unde? In piata Mărăști hahhahah
@Pavel: calea Floresti de exemplu, pietonii sa circule deasupra la masini si jos sa fie mai multe benzi pentru masini si autobuze daca dispar trotuarele, 4 benzi pe sens ca la ce trafic e acolo, zilnic in doar 2 ore se deplaseaza peste 50.000 oameni de 2 ori pe zi, cate 1 om in 1 masina (diesel - euro 3, fara dpf) =)
@Oricat ar lauda :
@Pentru tine e aer cu vitamine, trage tare, cu putere în piept USR-ist mic și jegos: