Măsuri drastice pentru combaterea poluării din Cluj-Napoca: vor fi zone cu nivel scăzut de emisii, unde nu poți intra cu mașina dacă nu plătești
Guvernul a pregătit un proiect legislativ prin care va fi limitată circulația mașinilor poluante într-un perimetru definit, dar și în anumite intervale orare. Prin urmare, în orașele României, printre care se numără și Cluj-Napoca, vor fi instituite Zonele cu Niveluri Scăzute de Emisii unde circulația autovehiculelor ce nu îndeplinesc anumite criterii privind noxele vor avea circulația limitată iar, în anumite cazuri, vor avea acces în zonele respective doar după plata unei taxe.
Proiectul de Hotărârii de Guvern inițiat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației prevede, de asemenea, că autovehiculele instituțiilor de apărare, ordine publică și servicii publice sunt exceptate de la aceste prevederi, iar cei care au domiciliul sau rezidența în zona respectivă sunt scutiți de respectarea acestor prevederi.
Guvernul a stabilit și sancțiuni în acest sens: nerespectarea prevederii din zonele speciale se va pedepsi cu amendă contravențională – 300 de lei la prima abatere, care, dacă nu este plătită în termen, atrage penalități de 500 lei pe zi.
„(1) Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de 300 lei circulația pe drumurile publice din interiorul ZNSE a vehiculelor care nu respectă prevederile regulamentului local de acces în ZNSE.
(2) Constituie contravenție și se sancționează consiliile locale, respectiv Consiliul General al municipiului București cu amendă de 500 lei pentru fiecare zi de întârziere față de termenele specificate la art. 22, alin. (4), lit. a) și b), din Legea nr. 155/2023 privind mobilitatea urbană durabilă”, se arată în actul normativ.
Proiectul de lege prevede că autoritățile locale vor fi cele care vor gestiona, delimita Zonele cu Niveluri Scăzute de Emisii (ZNSE).
„Articolul 3
(1) ZNSE sunt inițiate, delimitate și gestionate de către autoritățile administrației publice locale.
(2) Anterior instituirii ZNSE, pentru a garanta o abordare nediscriminatorie, autoritățile administrației publice locale au obligația efectuării următoarelor măsuri compensatorii pentru asigurarea accesului liber al tuturor cetățenilor în toate zonele urbane:
a. asigurarea serviciului de transport public local de călători în interiorul ZNSE;
b. asigurarea infrastructurii pentru mobilitatea activă.
Articolul 4
(1) ZNSE pot fi de două tipuri:
a) ZNSE pentru care se stabilesc tarife de acces pentru autovehicule, în funcție de clasele de autovehicule specificate la art. 8 alin. (2), caz în care autoritatea administrației publice locale care instituie aceste ZNSE trebuie să implementeze mecanisme care să asigure accesul în mod controlat în interiorul ZNSE, precum și platformă online unde se poate achita tariful de acces;
b) ZNSE pentru care se stabilesc reguli care limitează accesul autovehiculelor în funcție de clasele de autovehicule specificate la art. 8, alin. (2), în care autoritatea administrației publice locale care instituie aceste zone trebuie să asigure controlul accesului în aceste zone.
(2) Pentru ambele tipuri de ZNSE se asigură o abordare bazată pe monitorizare video.
Articolul 5
În interiorul perimetrului ZNSE este permis accesul doar pentru autovehiculele care îndeplinesc cel puțin una dintre următoarele condiții:
a) respectă standardele de emisii ale zonei, conform regulamentului local de acces aprobat de către consiliul local sau Consiliul General al Municipiului București, după caz;
b) achită tariful de acces aferent, dacă ZNSE se încadrează în categoria a) de la art. 4;
c) aparțin persoanelor cu dizabilități dacă fac dovada prin documente justificatoare;
d) sunt exceptate conform legislației în vigoare sau conform regulamentului local de acces în ZNSE.”, informează economedia.ro.
Scopul instituirii ZNSE este, potrivit fundamentării ministerului, de a limita circulația autovehiculelor poluante într-un perimetru definit și în anumite intervale orare, după caz, prin decizia autorităților administrației publice locale.
14 Comentarii
Oamenii Și Copiii Trebuie Să Știe, Asta: În Țările Democrate Din Afara Europei Nu Există Armată Obligatorie.
Asta Înseamnă Democrație, Fără Armată Obligatorie.
Trimiteți Mai Departe Aceste Informații Pentru A Ajunge La Cât Mai Multă Lume.
productia de energie s-a prabusit. din 1980 pana azi, este de 4 ori mai mica, a devenit importatori de energie. pe langa vest, in romania nu (mai) exista poluare industriala pentru ca nu (mai) exista industrie grea.
ordinele astea vin de la bancherii mondiali care si-au luat tara inapoi in 89 dupa asasinarea ultimului presedinte roman.
in ue… Citeste mai departe
@Krakatoa: Sua e modelul, trebuie sa amestece si in UE, ca apoi sa fie limba engleza limba oficiala.
@Krakatoa: eu nu înțeleg ,care emisii de carbon ,întreaga Românie nu mai are industrie ,este vândută de alogenii trădători in cei 35 de ani de tâlhărie națională,,se pun tace pentru că este foame mare de bani și Bruxelles ,trebuie pompat cât mai multe ajutoare în kurul ucrainienilor și,a multinaționalelor
@Krakatoa: in ue mai putina democratie ca n rusia?!? Ti a erupt vulcanu probabil si ai ramas fara camera magmatica!
De fapt stirea e ca proiectul s-a amanat si nu se va implementa fara dezbatere publica. Nu poti interzice sau taxa fara a oferi modalitati de ocolire sau alternative de deplasare. Stiri de Cluj, mancati rahat cu astfel de articole de semanat panica!
Ar trebui puse si limite de zgomot. Tigaile cu tobe sparte si motocicletele de sute de cai putere care bubuie infernal si tureaza in mici explozii care produc zeci de atacuri de panica zilnic ar trebui complet interzise. Iar soferii lor vanati de patrule mixte dotate cu pluguri de spart roti, cu mascati cu arme cu socuri electrice, pusti de asalt si… Citeste mai departe
Penalitati de 500 lei pe zi? Astia pe ce lume traiesc? Sau ei nu se scoala din pat pentru 100000 euro?
https://romanialibera.ro/special/pentru-50-000-de-euro-nu-ma-dau-jos-din-pat-244960/
Statiile de betoane, cand se scot dintre blocuri si case???despre ce vorbim....
In Cluj-jeg avem busuri din Floresti care vin din 2 in 2 minute.
Infrastructura CTP este de nota 10+
Avem de asemenea metrou cu 4 magistrale precum si o sosea de centura cu 3 benzi pe sens. Asa ca nu vad de ce nu se justifica aceasta masura Schwabisto-globalista
Acum serios, ignorand sarcasmul anterior, sunt curios cum se va aplica… Citeste mai departe
tara-i in buda cu inflatie de peste 70% anual ... in ast timp gunoaiele alogene psdpnludmr fac legi ecologice...sa ma *** in gura lor de neterminati...
@soc: Ai ramas infipt in trecut. E doar psd+pnl.
De atlfel, daca nu ti-ai dat pana acum seama, nici unul nu este mai bun decat celalalt.
Toti vor doar putere si bani. Ii doare fix in pix de noi ceilalti fie vorba chiar si de mascaricul care se bate-n piept cu salvarea Romaniei sau de cotofana care a ajuns la Bruxelles. Toti sunt niste sarlatani.