Metroul Clujului ar fi rentabil dacă fiecare clujean ar circula de trei ori pe zi cu el


Fiecare locuitor al Clujului (dar fiecare, indiferent de vârstă) va fi obligat să călătorească de 3 ori pe zi cu metroul, ca să se ajungă la numărul zilnic de călători din București și ca să se justifice investiția în metroul din Cluj”, crede jurnalistul Patrick André de Hillerin.

Ministrul Drulă a considerat că o linie de metrou spre aeroportul Otopeni este inutilă, căci este ineficientă, urmând să călătorească prea puțini pasageri pe acea linie de metrou.

Media zborurilor (decolări și aterizări) pe aeroportul Otopeni era de aproximativ 330 pe zi în perioada pre-pandemie.

În 2018, prin aeroportul Otopeni au trecut aproape 14.000.000 de pasageri.

În PNRR, guvernul din care face parte și ministrul Drulă a introdus metroul din Cluj. Cu traseu spre aeroportul din Cluj, una dintre cele 5 stații de metrou ce urmează a fi finanțate prin PNRR fiind chiar la aeroport.

Media zborurilor (decolări și aterizări) pe aeroportul din Cluj era de aproximativ 30 pe zi în 2019, pre-pandemie.

În 2019, prin aeroportul din Cluj au trecut 2,9 milioane de pasageri.

Concluzia domnului Drulă: metroul spre aeroportul Otopeni nu este fezabil, metroul spre aeroportul din Cluj este fezabil”, a mai subliniat acesta. 

Jurnalistul bucureștean face o ușoară încurcătură, pentru că metroul clujean ar urma să plece din Florești și să se oprească la Podul IRA, de unde legătura cu Aeroportul s-ar face pe linia de cale ferată.

Cum se numesc stațiile viitorului Metrou din Cluj: Țara Moților e în Florești, iar Natura Verde, în Mănăștur. Unde e stația Cosmos - FOTO

Metroul clujean nu primește bani de la Guvern, din din PNRR. Oficialii europeni au aprobat finanțarea cu numai o treime a bugetului necesar pentru realizarea metroului clujean. Adică, din miliardul cerut, Clujul a primit numai 300 de milioane de euro.

Mai precis, din cele 19 stații de metrou propuse se fac numai 5. 

Comentarii Facebook