Metroul Clujului e tot mai mult un vis: În cel mai fericit scenariu, nu vom circula mai devreme de 2030
Directorul Asociației Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea, crede că metroul Clujului ar putea să circule numai din 2030 și asta într-un scenariu optimist.
”Acum avem doi ofertanți la Cluj, ar trebui să avem câștigător, sperăm noi, în martie și până în 2026 ar trebui să vedem, dar nu o să circulăm! Stați liniștiți! O să fie doar 9 stații din 19. Nu o să circulăm cu trenurile de metrou, ci doar o să fie săpătura - tunelurile și săpătura stațiilor. Asta înseamnă că nu o să se circule efectiv în 2026, dar o să avem investiția în faza 1.
Nu există doar promisiuni fanteziste, evident, și pentru Cluj este foarte foarte dificil să se implementeze proiectul acesta. (...) E greu de spus când o să circule. Pe lângă galerii, ne trebuie finisaje: de la pereții despărțitori în stații, spații tehnice... până la șină, toate instalațiile (...) În cel mai fericit scenariu, nu vom circula mai devreme de 2030. Dacă până în 2026 facem structura pe 9 stații, în cât timp primim restul până la 2 miliarde? Sau o parte semnificativă, faza 2, în care să băgăm și instalațiile și pe astea 9 stații să și circulăm. Ne trebuie și trenuri, trenurile nu există în ceea ce am spus, și partea de centralizare-semnalizare…”, a declarat Ionuț Ciurea, directorul Asociației Pro Infrastructura, la Digi24.
Licitația pentru metrou ar putea să se termine în 28 februarie, pentru prima fază a proiectului, care va avea 9 stații.
Au depus deja oferte doi constructori din Turcia, Dogus și Gulermak, care au făcut liniile de metrou din Istanbul sau Dubai. Inițial licitația trebuia să se termine anul trecut, dar a fost prelungită pentru a fi recalculate costurile. Primarul Emil Boc a anunțat că firmele au motivat că nu sunt interesate să participe, pentru că valoarea proiectului scos la licitație este prea mică față de costurile materialelor de construcție.
La finalul anului trecut au fost reactualizați indicatorii tehinco-economici și costul metroului clujean a crescut cu 35%.
6 Comentarii
Mai conteaza daca vom avea metrou? Important este ca s-au sifonat zeci de miloane de euro pe studii, proiecte si pre ante feza proiecte si machete 10 d, s-au miscat niste bani unde trebuie. Oricum la cum se misca treburile pe Calea Manastur exact metroul e salvarea...
Sa ne bucuram daca in 2030 o sa mai fim in viata sau daca o sa mai existam ca si natiune.Da-l in masa de metrou!
@I am Voodoo: Bine zici.
Momentul in care primul tren va pleca di statie va coincide cu castigarea a mandatului de primar cu numarul 8 a dlui Boc. Primar pe viata. Cluj-Capitala. 12 stele ca pe Metaxa. Sper ca o fie si asta gratuit pentru pensionari, pe atunci voi fi eu.
Dar cand a fost altceva decat o aberatie nici macar electorala? Chiar crede cineva a se va face metrou? "Lucreaza" firmele de casa de cateva luni la strada Mamaia si nu mai da boc sa termine. Si vorbim de un ciot intre garibaldi si napoca
@pocanel: pardon, strada muzicescu, nu ca mamaia o vor termina mai repede