Miercuri 25 Decembrie

Metroul Clujului, pe lista „scurtă” a Guvernului Ciolacu 2. Metroul a fost inclus în programul Coaliției, fără detalii, însă!


Metroul Clujului pe lista „scurtă” a Guvernului Ciolacu 2

Guvernul condus de Marcel Ciolacu a prezentat în noul său program de guvernare o serie de proiecte strategice menite să transforme România într-un nod central al rețelelor de transport din Europa Centrală și de Est. Printre acestea, construirea metroului din Cluj-Napoca se află pe lista priorităților, alături de finalizarea unor autostrăzi importante, care vor îmbunătăți considerabil conexiunile din întreaga țară.

„Dezvoltarea rețelei de metrou în regiunea București-Ilfov. Construirea magistralei de metrou la Cluj-Napoca”- se arată în programul de guvernarea al coliției PSD-PNL-UDMR-GRUPUL PARLAMENTAR AL MINORITĂȚILOR NAȚIONALE. Nu sunt incluse, însă, niciun fel de alte detalii în programul de guvernare. 

Metroul din Cluj, istorie lungă

Unul dintre proiectele cheie incluse în programul de guvernare al Guvernului Ciolacu 2 este realizarea primului metrou din afara capitalei, în Cluj-Napoca. Acesta ar trebui să rezolve problemele de trafic intens din oraș, care au crescut odată cu dezvoltarea economică a regiunii. „Cârtițele” au ajuns la Cluj, și se așteaptă să fie puse și la lucru. Dar numai asamblarea lor ar putea dura trei luni! Proiectul are potențialul de a reduce semnificativ emisiile de carbon din trafic și va contribui la îmbunătățirea calității aerului în oraș. Multe voci sunt , însă extrem de sceptice la adresa acestui proiect, pe  are mulți clujeni nu cred ca îl vor vedea finalizat în viața asta. 

Priorități majore pentru infrastructura națională

În planul de dezvoltare a infrastructurii naționale, Guvernul Ciolacu 2 își propune și finalizarea altor  proiecte majore care ar trebui să revoluționeze transportul rutier și feroviar din România:

  • Autostrăzile A0, A1, A3, A7 și A8: Conectarea principalelor regiuni economice ale țării prin autostrăzi moderne va fi completată până în 2028. Finalizarea loturilor lipsă de pe aceste autostrăzi este esențială pentru fluidizarea traficului și susținerea dezvoltării economice.

Autostrada montană: Se preconizează că până la finalul anului 2028 va fi gata prima autostradă care traversează Munții Carpați. Proiectul va include și primele tuneluri montane, fiind un punct de referință pentru infrastructura din România.

Citește și 

    Căi ferate moderne și trenuri rapide: Guvernul a pus accent și pe modernizarea rețelei feroviare, cu proiecte pentru coridoarele feroviare Constanța-Curtici și Constanța-Siret/Ungheni, precum și realizarea unei căi ferate de mare viteză București-Budapesta, cu finalizarea studiului de oportunitate estimată pentru 2025. Totodată, până în 2028, reședințele de județ care dispun de infrastructură feroviară electrificată vor beneficia de trenu electric moderne și locomotive noi, sprijinind mobilitatea sustenabilă.

    • Proiecte de digitalizare și modernizare în transportul rutier și feroviar: Guvernul va implementa un sistem de taxare pe distanță pentru vehiculele de transport greu și va investi în sisteme automate de măsurare a vitezei pentru a reduce numărul accidentelor rutiere. De asemenea, va accelera construcția de variantes de ocolire, cu un obiectiv de minimum 70 de variante finalizate până în 2028, pentru a decongestiona orașele și a îmbunătăți siguranța rutieră.

    • Conectivitate îmbunătățită între drumuri de mare viteză: Guvernul va construi și finaliza minimum 40 de noi noduri rutiere pentru a îmbunătăți conectivitatea între regiunile economice dezvoltate ale țării.

    Transformarea portului Constanța și a infrastructurii feroviare

    Un alt obiectiv important este modernizarea infrastructurii feroviare din jurul portului Constanța, pentru a crește eficiența transportului de marfă printr-o rețea feroviară mai rapidă și mai fiabilă. În paralel, se va investi și în conectarea marilor zone agricole la rețeaua feroviară, pentru a sprijini dezvoltarea economică a regiunilor rurale.

    Îmbunătățirea transportului urban și metropolitan

    În ceea ce privește transportul urban, guvernul are în plan să dezvolte și să digitalizeze transportul feroviar metropolitan în regiunile mari, cum ar fi Cluj-Napoca, și să extindă rețeaua de metrou București-Ilfov, pentru a răspunde cerințelor unei populații în creștere. Aceste inițiative vor contribui nu doar la reducerea poluării, dar și la creșterea accesului la locuri de muncă și la un transport mai eficient pentru toți cetățenii.

    Noul program de guvernare al Executivului Ciolacu 2 pune infrastructura națională pe primul loc, cu proiecte ambițioase care promit să transforme România într-un hub de transport de mare viteză și să îmbunătățească semnificativ condițiile de trafic și siguranța rutieră. Guvernul își propune ca până în 2028 să finalizeze autostrăzi strategice, să creeze conexiuni feroviare rapide între marile orașe și să sprijine dezvoltarea transportului metropolitan, toate acestea având un impact direct asupra economiei și calității vieții cetățenilor.

    Comentarii Facebook