Duminica 24 Noiembrie

Metroul Clujului, un proiect pentru un viitor foarte îndepărtat. Boc: „31 iulie 2026, nu trebuie să fie funcțional metroul ci stațiile”


Primarul Emil Boc spune că metroul Clujului va fi funcțional până în anul 2031. Boc a explicat pe etape când vor fi terminate primele stații de metrou și când va fi funcțional tot metroul, din Florești și până la podul Ira. Contractul pentru metrou va fi semnat în 25 mai. Însă, primele nouă stații trebuie numai finalizate, spune primarul, nu și să fie funcționale, așadar clujenii vor avea metrou minim după 10 ani.

Acest lucru îl vom detalia la timpul potrivit. Avem două jaloane mari și late: 31 iulie 2026 - pentru finalizare a 9 stații, de la Sopor la strada Câmpului, nu trebuie să fie funcțional metroul ci stațiile și tunelul și 2031 de a avea funcțional întregul metrou. O să venim cu detalii la momentul potrivit", a spus Boc, la Ziua Live.

Boc spune că metroul se va face pentru că Guvernul garantează 

Boc spune că metroul se va face pentru că Guvernul garantează că va aloca fonduri. Primarul Emil Boc a spus că Guvernul nu poate să nu aloce fonduri, pentru că a garantat acest lucru prin contract. Reporterul Știri de Cluj i-a arătat că au fost și alte situații când lucrările s-au oprit din voința politicului și l-a întrebat „De ce acum va fi altfel?”, iar Emil Boc a explicat că e condiție pusă de UE, ca Guvernul să aloce fonduri în continuare.

Acest contract este ferm. Până în 2026, inclusiv, cei 300 de milioane sunt asigurați prin PNRR, iar în 2026 se încheie act adițional, obligație prevăzută în contract, pentru continuarea finanțării, din fonduri guvernamentale, europene și avem și noi o anumită contribuție locală. În contractul actual nu se putea prevedea finanțare și după 2026, pentru că până atunci este PNRR -ul, dar este angajamentul prevăzut expres în contract, cu forță juridică obligatorie, de a asigura finanțare”, a declarat primarul Emil Boc.

Întrebat dacă are încredere că politicienii după 2026 se vor ține de cuvânt (având în vedere situația de la Autostrada Transilvania, unde contractul cu Bechtel a fost reziliat și lucrarea nu a mai fost făcută), Emil Boc a spus că „la alte proiecte nu exista prevedere clară în contract. Acum avem un contract ferm al statului român, indiferent de cine este la guvernare. Atât între statul român și autoritatea locală, cât și între statul român și Uniunea Europeană. UE nu ar fi acceptat să bage 300 de milioane de euro, dacă nu avea asigurată continuitatea”, a mai spus Emil Boc, în cadrul unei conferințe de presă.

Comentarii Facebook