Metroul de Cluj: Undă verde pentru Boc, poate semna cu Gulermak contractul de aproape două miliarde de euro pentru metrou
Contractul de aproape două miliarde de euro pentru proiectarea și execuția Magistralei M1 la Cluj-Napoca poate fi semnat cu Asocierea Gulermak-Alstom după ce contestația Dogus a fost respinsă. Amintim că, licitația pentru Metroul Clujului a fost contestată de o asocierea Dogus, care a pierdut competiția și acum voia ca aceasta să fie refăcută.
Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins vineri, 7 aprilie, pe fond contestația Dogus, iar Primăria Cluj Napoca este ,,obligată” să semneze cel mai mare contract din Transporturi, fără a mai aștepta o eventuală contestație la Curtea de Apel București. Gulermak a construit 17,5 km de linie la metroul din Istanbul și la linia din Dubai.
Citește și: Metroul Clujul e în impas, după contestarea licitației! Ce spune Primăria Cluj-Napoca
Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a câștigat contractul cu o ofertă de 9 miliarde de lei. Contractul pentru Magistrala de 21 de kilometri și 19 stații are o durată de 96 de luni și are 300 de milioane de euro finanțare prin PNRR. Ministerul Transporturilor asigură finanțarea de la bugetul de stat, fonduri europene, dar și Primăria Cluj-Napoca va avea o contribuție de la bugetul local.
Finanțarea din PNRR este de 300 de milioane Euro este pentru structura primelor 9 stații cu termen de finalizare august 2026. La etapa actuală, ținând cont de ritmul cu care s-au realizat marile proiecte de infrastructură clujene, sau mai bine-zis nu s-au realizat, pare un an desprins de realitate.
„Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. – Arcada Company S.A a fost desemnată câștigătoarea licitației deschise având ca obiect „Proiectare și Execuție lucrări de Infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), Automatizare trafic, Racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj. Valoarea estimată totală pentru realizarea acestui obiectiv este de 9.064.456.067,00 lei fără TVA, din care:
– valoarea estimată a lucrărilor de execuție: 8.666.341.418,31 lei fără TVA;
– valoarea estimată a serviciilor de proiectare (inclusiv alte servicii): Monitorizare, Studii de teren (inclusiv cercetare arheologică preventivă), Expertizare tehnică, Documentațiile tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/acordurilor/autorizațiilor, Verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, Proiect tehnic și detalii de execuție, Asistență tehnică: 398.114.648,69 lei fără TVA; Durata totală a contractului este de 96 de luni.” -Primăria Cluj Napoca.
15 Comentarii
no baa sa vedeti voi metrou facut de soldoveni si turciti...im preuna au la activ 1,7 km de metrou...basca ca boc are tri leuti la bozonar...
Las, ca mai e mult pana departe :)
`super, deja pe automatele cetepe a aparut abonament metro ( in curand)
BOCALII NU A FOST ÎN STARE SĂ FACĂ UN SPITAL PE CLINICILOR UNUL NOU UPU MOR BOLNAVI LA AȘTEPTARE CE METROU ECHIPA DE FO TBAL ȘI TOBA MARE TĂMAȘ SAVA ȘAMPANIE SI ARTIFICII ASTEA NU POLUEAZĂ PÎNĂ TE DUCE SALVAREA IN FLOREȘTI ......DIRECT LA MORGĂ
Va fi un proiect bun pt unii: va costa de la 3 ori în sus, mulți vor face cașul mare...
Pildă de bună gospodărire:
Sufocăm orașul, ce, s-a descoperit ieri, este într-o vale-ngustă, prin construcții la 2 metrii distanță ca la covid, înalte ca la NY, chiar peste trotuare, mol în curbă și venim cu soluția salvatoare; metrou.
PS De metrou nu-mi… Citeste mai departe
Ati avut atatea sanse sa scapati de imbecilii astia de la conducerea urbei. Le-ati ratat pe toate ! Urbea ar fi fost condusa mai bine chiar si de catre o gorila din Congo !
@justice: Subscriu.
@justice: ne place sa fim mintiti si in megalomania nostra visam sa avem ceva ce nu se preteaza. Tocmai aici ni se canta in struna prin propaganda meste****ta, daca nici in 2024 nu scapam de astia e clara si oabla treaba, ne meritam calvarul, cu varf si indesat. Daca oamenii vor sta in case si penziusii vor merge incolonati la vot, asisderea. Goebels… Citeste mai departe
@in balanta: Clujul e fieful lui Boc și al PNL in Ardeal,rezultatele de la președinție și guvernare PNL arată cea mai proasta guvernare de după 1990,toate au fost proaste dar ca și asta dezastruoasa nu au mai fost,PNL isti mulți vor migra la alte partide,alte liste,tot coruptii,nulitățile vor fi alese,in timp PNL va disparea ca și PNȚCD,doctrina liberală… Citeste mai departe
Daca se apuca de sapat pentru metrou suntem terminati, la propriu. Escavatoare, camioane, muncitori, noroi, praf, felurite avarii pana gasesc teava pana muta teava, vestigii arheologice, etc. Uitati-va cat le ia sa faca un pod, un POD.
Un proiect de mare anvergura,cu tot felul de firme subcontractate e mai rau ca o calamitate naturala pentru… Citeste mai departe
E prea mare ocaua asta , mhai pitic mincinos. Ne taraim in orasul pe care l-ai transformat in buda, avem spitale construite in 1880 pline cu infectie in tencuiala, in care pacientii mor intre sectii si clinici, nu mai bine se construia un spitalk monobloc in care toate sunt intr-un loc si pacientul e miscat cu ascensorul intre clinici/sectii? Sau sa… Citeste mai departe
@Metronapolitana cu U: dom-le ,nu e proiectul meu,e al firmelor de casa șpăgare,subcontractoare.a fost votat in unanimitate de consiliul local care nu e al meu,așa cum nici mandatul meu de primar expirat nu e al meu e al urmașilor urmașilor voștri,la fel ca și construcția metroului care e a urmașilor urmașilor voștri!!!!
@Apocalipsa după Boc: vai de noi si de aia ce vin dupa noi, porcaria mertou va dura cel putin 15-20 de ani.
@Corect: Asemenea investiții se fac intr-o perioada de stabilitate politica ,economică, pe timp de pace,fără războaie,emigrație,acum și in următorii ani numai aia nu e,poate tot ce se hotărăște in UE acum la anul nu va fi valabil,ăștia o sa înceapă săpăturile și așa vor rămâne ,neterminate,ca și multe alte construcții din oraș ,haosul va face parte… Citeste mai departe