Ministrul Grindeanu a promis la Cluj: De la jumătatea anului 2025, vom circula direct de la Vâlcele la Viena FOTO
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a vizitat șantierul de la Tureni, unde se desfășoară lucrările de construcție pentru conectarea centurii Vâlcele-Apahida la Autostrada A3, un proiect esențial pentru îmbunătățirea mobilității și reducerii aglomerației în județul Cluj. Această legătură rutieră va facilita accesul direct al locuitorilor din Cluj-Napoca și din comunele învecinate la infrastructura națională de autostrăzi, decongestionând traficul din zonele urbane și periurbane, precum Câmpia Turzii, Turda și Cluj-Napoca.
În cadrul vizitei, Sorin Grindeanu a reafirmat angajamentul guvernului de a sprijini acest proiect prin accelerarea proceselor birocratice, menționând că lucrările sunt deja finalizate în proporție de 70-73% și se preconizează că vor fi încheiate la începutul verii lui 2025. Alături de el, au fost prezenți și reprezentanți ai PSD Cluj, printre care Alexandru Cordoș, Răzvan Ciortea, Remus Lăpușan și Ioan Oleleu, care și-au exprimat susținerea pentru acest demers crucial în dezvoltarea regiunii.
În contextul acestor demersuri, liderii locali au subliniat importanța conectivității sporite și beneficiile pe termen lung ale acestui proiect pentru locuitori și mediul economic, remarcând că finalizarea acestei legături va transforma Clujul într-un nod logistic regional și va atrage investiții majore, contribuind la crearea de noi locuri de muncă și la o calitate sporită a vieții pentru toți cei din zonă.
Legătura dintre centura Vâlcele-Apahida și Autostrada A3 este esențială pentru a facilita accesul clujenilor și al celor din comunele limitrofe la rețeaua națională de autostrăzi și pentru a reduce traficul de tranzit din municipiile Câmpia Turzii, Turda și Cluj-Napoca. Legătura dintre centura Vâlcele-Apahida și nodul autostrăzii de la Tureni va asigura o rută alternativă, scurtând semnificativ timpii de călătorie, reducând aglomerația și poluarea din orașe și din localitățile învecinate.
Alături de ministrul Sorin Grindeanu, au participat prestatorii contractului și liderii PSD Cluj Alexandru Cordoș, candidat pentru Senatul României, Răzvan Ciortea, Remus Lăpușan și Ioan Oleleu, candidați pentru Camera Deputaților.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a subliniat angajamentul Guvernului de a sprijini realizarea acestui proiect și de a accelera procesele birocratice pentru ca infrastructura să răspundă nevoilor de dezvoltare rapidă din județul Cluj: ˝tot ceea ce ține de infrastructură ajută județul Cluj și chiar regiunea. Sper ca lucrurile să continue în același ritm, constructorul să își continue treaba astfel încât termenele să fie respectate. Acum avem un progres de 70-73%, cu finalizare la începutul verii anului 2025˝.
Alexandru Cordoș a subliniat impactul pozitiv al proiectului asupra traficului greu din Turda, o problemă pe care a urmărit-o de multă vreme: „În sfârșit prinde contur ceea ce am propus în ultimul meu mandat de senator: traficul greu va fi scos din Turda!” De asemenea, Cordoș și-a reafirmat sprijinul pentru dezvoltarea de centuri ocolitoare la Huedin, Dej și Cluj-Napoca, menționând că acestea sunt esențiale pentru fluidizarea traficului în întreaga zonă metropolitană.
Răzvan Ciortea a subliniat că extinderea centurii Vâlcele-Apahida reprezintă o realizare importantă pentru PSD și pentru ministrul Sorin Grindeanu, explicând că prioritizarea acestui proiect înseamnă, „mai puțin timp petrecut în trafic, mai mult timp pentru familii și o mobilitate mai bună pentru navetiști”.
Remus Lăpușan, candidat PSD Cluj la Camera Deputaților, a evidențiat beneficiile acestei conexiuni pentru locuitorii zonei metropolitane a Clujului, care se vor bucura de o mai bună conectivitate și mai puține ambuteiaje. În plus, Lăpușan a arătat că acest proiect poate transforma județul Cluj într-un centru logistic și economic de referință, stimulând economia și generând noi locuri de muncă: „Pentru locuitorii din Turda, înseamnă un vis împlinit!”
Ioan Oleleu a subliniat la rândul său că prin acest proiect, Guvernul Ciolacu corectează o „greșeală istorică” ce a împiedicat mult timp dezvoltarea economică a regiunii, remarcând că lipsa unei infrastructuri complete a descurajat anterior investițiile: „Doar așa putem transforma zona Turda într-un veritabil pol de dezvoltare, în beneficiul direct al cetățenilor și al economiei locale.”
CMF 11240017
4 Comentarii
Asta da realizare, se face o iesire sa nu fii nevoit sa mergi 80 km in plus daca ai gresit drumul la iesirea de pe autostrada. Motiv din care multi merg pe contrasens pe autostrada. In Austria, Ungaria, Elvetia, Slovacia ai iesire la fiecare 5-10 km, in Cluj urmoatoarea iesire e la 40 km.
Cu gândul, cu masina mai puțin.
Oradenii o fac deja de ani buni, tot pe autostrada.
cu ce se lauda prostalaii, fericiti ia ce stau in valcele