Modernizarea liniei de tren Cluj-Napoca – Oradea: A fost emisă autorizația de construire pentru lotul Aleșd – Frontieră Ungaria!


Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a emis autorizația de construire pentru proiectul de electrificare și reabilitare a lotului Aleșd - Frontieră Ungaria din cadrul liniei de cale ferată Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor.

Încep lucrările pentru modernizarea și electrificarea lotului 4 al Magistralei CFR 300 Cluj-Napoca – Oradea. Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru modernizarea lotului 4 Aleșd – Frontieră Ungaria, unul dintre cele mai dificile tronsoane dintre cele opt mari contracte PNRR pe M 100 Caransebeș – Timișoara – Arad, respectiv M 300 Cluj – Oradea. Durata de execuție a lucrărilor este de 36 luni.

CFR Infrastructură și constructorul WeBuild (Italia) au semnat în decembrie 2022 contractul de 2,4 miliarde lei pentru modernizarea lotului 4 al Magistralei M 300 Cluj-Napoca – Oradea. Contractul pentru lotul 4 Aleșd – Frontieră Ungaria este finanțat din PNRR, iar lungimea lotului este de 47 de kilometri. Pe lotul 4, din totalul celor 47 de kilometri, pe un tronson de 18 kilometri va fi linie dublă nouă.

Autorizația de Construire este emisă pentru lucrări de 1,96 miliarde lei, potrivit documentelor pe care le-a consultat Economedia.

Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca, Oradea şi vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

kl.jpeg

Comentarii Facebook