Monorail (tren suspendat) sau metrou? Ce ați prefera la Cluj? / În 2015, Primăria chiar a plătit un studiu pentru monorail
Clujul se pregătea în 2015 să investească într-un tren suspendat / monorail, care să lege toate cartierele Clujului. Atunci s-a investit un milion de lei într-un studiu, dar apoi totul s-a pus la sertar.
Primăria Cluj-Napoca aloca în 2015 un milion de lei pentru un viitor tren suspendat de mare viteză.
Atunci se propunea o linie ferată suspendată la 12 metri înălţime, care ar uni cel mai mare cartier al oraşului, Mănăștur, cu zona industrială. Investiția ar fi de 168 de milioane de euro.
”Analiza unor surse de circulaţie pentru Cluj. Pornind de la ipoteza unui potenţial monorail sau o soluţie subterană în funcţie de cum se va releva la final în funcţie de studiul de fezabilitate”, spunea în 2015 Oana Buzatu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca.
De un monorail s-a vorbit la Cluj din 1978. Dorin Sabău, director tehnic Compania de Transport Public declara că ”la data respectivă s-a stabilit pe baza anchetelor origine-destinaţie un flux care depăşea 15.000 de călători pe oră şi sens. Şi singurul tip de vehicul care putea prelua aceste fluxuri majore ar fi fost tipul de monorail. Investiţia era 3,9 mii lei /A la monorail şi 1,8 mii lei /A la tramvai”.
După 2015, discuțiile despre monorail au fost uitate. După câțiva ani a apărut pe masă proiectul cu metroul, lansat tocmai pentru a nu fi alții care să propună realizarea lui. Proiectul metroului este extrem de dificil. Costul este uriaș, de cel puțin 2 miliarde de euro, poate crește exponențial pentru că toată zona din Mărăști spre IRA are în subteran depozite mari de sare. Aici vor trebui lucrări speciale de consolidare, care vor face ca suma necesară chiar să se dubleze. Avem deja exemplul Podului Porțelanului, unde prețul a crescut de la 5 milioane la aproape 14, după ce s-a descoperit sare în subteran.
Reamintim, că primul care a vorbit de monoraiul a fost fostul senator Marius Nicoară, care promitea în 2012, dacă va fi ales, un astfel de tren suspendat.
Președintele PNL Cluj, Marius Nicoara, candidatul USL în 2012 la funcția de primar al Clujului, a declarat în emisiunea Știri de Cluj LIVE că, dacă va fi ales, va construi un tren suspendat, pe linia Somesului, intre Gilau și Cluj-Napoca.
”Unul dintre proiectele mele este un tren rapid, care sa vina din Gilau pe linia Somesului, pe care l-am mai propus pe vremea guvernării mele. Este după modelul unui oraș din Germania. De ce monorail? Pentru ca tren subteran este nu numai costisitor, avand Somesul aici, este greu de făcut tehnic. Clujul este intre două dealuri si este sufocat. În mod cert este un lucru care devine o prioritate. Este o mare greșeală tactică sa se investească într-un tramvai. Tramvaiul ducea clasa muncitoare, de la vremea respectivă (n.red. înainte de 1989), din dormitorul Clujului, din Manastur, si pana pe platforma industriala de la CUG. Acum nici 10% din populatia Clujului nu mai locuiește acolo. Pe acea vreme peste 40% dintre oameni lucrau acolo”, a declarat Marius Nicoara în emisiunea Știri de Cluj LIVE.
Candidatul USL la Primăria Cluj-Napoca a mai spus ca în următoarea perioada va pune la punct si un program de "guvernare" de 60 de pagini.
"În primul rand, pentru ca am făcut un studiu, am adunat unele dintre marile probleme ale clujenilor. Încep sa construiesc un program de guvernare a Clujului, un program de 60 de pagini. Voi încerca sa il sintetizez pentru ca toți oamenii sa îl poate citi. Am început un astfel de studiu. În afara de faptul ca voi face si acțiuni de promovare a mea, pentru ca intalnesc încă oameni care nu știu ce e USL și care sunt candidații la Cluj. Sunt inca multi oameni care nu cunosc aceste detalii", a mai spus Marius Nicoara.
44 Comentarii
Votați PNL, Pentru A Nu Exista Armata Obligatorie În România, Pentru A Scăpa România De Armata Obligatorie,
Și Pentru A Fi Bine În România:
https://youtu.be/UhS2Si-SU6U?si=JyBtb5gUOpX5d_bU
Ștampila Trebuie Pusă În Interiorul Pătratului, Cercului, A Partidului Politic Pe Buletinul De Vot, Pe Care Îl Votați, Apoi Ștampila… Citeste mai departe
se fura ca in codru legal sau ilegal nu mai conteaza aici nu este verificat nimeni nu degeaba suntem ultimii la toate in Europa, cred ca avem cei bogati politicieni de pe Terra
BRAVO BOC EMILUȚ!!! PROMISIUNI, PROMISIUNI, PROMISIUNI! EU VREU VAPORETTO CA LE VENEȚIA! CĂ ATUNCI CÂND VA FI VAPORETTO LA CLUJ-NAPOCA, ATUNCI VA FI ȘI METROU ȘI MONORAIL.
Ca era mai ieftin decat reabilitarea liniei de tramvai de acum 15 ani, ca e mult mai normal decat sa sapi in sare si sub zone istorice si cladiri vechi, ca orasul e intr-o vale, nu conteaza. Pitic pornic o da cu ale lui.
pai ziceau basinosii de la ratuc si boc rachiteanul soldovean ca la 1 martie 2024 baga maneta pe inainte la excavatii la metrou...unde **** mea -i piticu sa-i dau doua peste masele...mincinos cacacios...goz..
@soc:
@Te oftici, foarte bine așa sa rămâi, ofticat, sa vezi ce te oftici după alegeri, USR-ul e pe powla:
Clar, teleportor.
@Hoata Emilia sa returneze banii dati pe studiu.:
@USR-istii să-și scoată powla unu din altu și să nu mai vomite pe aici. LGBTQ-isti ce sunteți.:
Si de ce nu se face monorail in loc de metrou?!
Important e ca despagubeste "lumea buna", terenuri de milioane de euro pentru Metroul vietii. Apoi studii si alte bla bla. Nu veti vedea nici monoralil nici metrou nici centura nici ...Ca sa inceapa ceva cu adevarat la Cluj este nevoie de un suflu nou in toate. Gasca de imbuibati si blazati de nevoile orasului va continua cu parcuri si pietonalizari,… Citeste mai departe
@polirail mono metrou:
@Hai sictir USR-ist jegos, vomat de tarfa securista:
vvv
alt primar
@bulisor:
@Ești USR-ist?:
monorail pe somes vrem!
Se putea face monorail acum 15 ani cu cei 102 milioane de euro care au intrat in modernizarea infrastructurii de tramvai...dar mai bine i-a dat pigmeul firmei euroconstruct 98, adica cwrvei de udrea si seccuristului cocos
Scapam de o groaza de bascule prin oras (vreo 24000 drumuri)
metroul e singurul care poate scoate traficul! e si gurul pe care lumea il va folosi datorita timpilor redusi intre statii! Monorail e o tampenie! Nu ajuta de aceea nici nu s-a luat in calcul
@ale: Unde ai mai vazut tu metrou sa inceapa nicaieri si sa se termini nicaieri?:))))))) Nu leaga nici un alt nod de transport in comun...
@ale: De ce este o tampenie? Vrei, te rog, sa explici?
@bla-bla: Pai nu poate sa explice, ca e analfabet functional. Doar clantane din dinti si zice ca vorbeste.
Va face Boc poc de toate și nimic, și lingăii tot pe el îl votează ca atât ii duce capul
@georghe: Cu cat mai multe planuri, cu atat mai multi bani intra la partid din studii de prefezabilitate si fezabilitate repetate ca au expirat.
Eu Emiluț vă propun monorai subacvatic...facem studiul de fezabilitate..Votați găinile mele iubite ..
@Scoate limba din kurul lui Boc: daaaaa, vreau!!!
Metrou la 2 metri adancime, sub drum.
…doar ca trenul din Wuppertal are peste 100 de ani si e alt sistem, practic atarna, unic si spectaculos. Inca o dovada ca politicienii astia desi calatoresc mult, nu inteleg mai nimic din ce vad.
Adaug, acolo infrastructura necesara functionarii e masiva, metalica, si a produs cateva accidente de-a lungul timpului cand s-a prabusit.
Iar fotografia e de la Moscova, unde sistemul a fost redus si probabil va fi inchis, nefiind profitabil.
Numai analfabeți funcționali pe aici! Voi nu știti citi mă? ”Clujul se pregătea în 2015 să investească într-un tren suspendat / monorail, care să lege toate cartierele Clujului. Atunci s-a investit un milion de lei într-un studiu, dar apoi totul s-a pus la sertar.”, scrie bietul reporter
Voi ce ati priceput, că Boc il propune acum :)) cititi dracului… Citeste mai departe
Monorail, Somes navigabil, tunel rutier pe sub centrul orasului, centura metropolitana, metrou. Sunt doar cateva din minciunile tovarasului Boc...
@Adi: Daca adaugi si cele propuse de Funar, iese un oras SF de bate New Yorkul.
Totul s-a pus la sertar !!, mai putin milionul de euroi, care probabil a fost investit de shmecheri in vile, excursii, masini, etc.,etc.,etc., asa cum se va face si de acum inainte !!! (unde o fi Tepes !)
Alta fantezie de aruncat in ochii oamenilor naivi, nu exista orase cu po****tie sub 1 milion care sa aibe metrou sau monorail, cu siguranta nu va fi Cluju primu.
Singurul lucru realizabil ar fi extinderea tramvaiului si crearea de benzi dedicate, poate chiar separate de stazi,
https://www.reddit.com/r/notjustbikes/comments/129qzdj/smallest_cities_with_a_subway_system/
vin alegerile si emil a venit cu o gaselnita noua, dupa somesul navigabil, unde puteai sa vii cu barca din floresti, la metroul care o sa fie gata in 2046 la cum se misca, era vb ca incep in martie lucrul la floresti, dar ei nici exproprieri n-au facut, iar acum ne prezinta MONORAILUL suspendat; nu spun ca emil n-a dus orasul in sus, fata de Funar,… Citeste mai departe
Altă gogoașă care nu se va realiza, având în vedere cine este în Primăria Clujeană cât și în Consiliul de Administrație Județean la ora actuală.