Nouă tentativă de a duce RATUC în Florești, Apahida, Chinteni, Feleacu și Baciu! Se vor opune firmele private?
Primăria Cluj-Napoca și cele 5 comune din jur, Florești, Apahida, Chinteni, Feleacu și Baciu, fac o nouă tentativă de a sparge monopopul firmelor private, care fac averi din transportul public.
Din vara anului 2013, RATUC ar putea prelua rutele de transport din Cluj-Napoca spre aceste localități, o dată cu realizarea Asociației de Transport Metropolitan. Actele vor fi semnate zilele viioare, iar apoi mingea este în terenul Consiliului Județean Cluj.
”Sper să semnăm săptămâna viitoare asocierea în zona de transport metropolitan cu Baciu, Florești, Apahida, Chinteni și Feleacu. Ne-am întâlnit săptămâna trecută, dar nu am făcut public ședința pentru că așteptăm finalizarea ei, dar am stabilit modul de statut, organele de conducere, modul de lucru. Săptămâna viitoare, cel mai probabil luni, semnăm forma finală a actului pentru înscrierea Asociației de Transport Metropolitan, după care această asociație comunică faptul că noi dorim să avem transportul RATUC în zona metropolitană, hotărâri de consiliu local existând deja la nivelul fiecărei primării.
Consiliul Județean Cluj va trebui să țină cont de această asociație și să nu prindă traseele de transport în licitație. Asta este obligația Consiliului Județean Cluj, dar asta este vababil de luni, de când avem pe masă această asociație constituită”, a declarat primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc.
Edilul a precizat că din vară, RATUC ar putea intra pe noile trasee. ”Eu cred că din iunie - iulie ar trebui să intre în vigoare transportul public metropolitan, dacă nu apar alte blocaje din partea Guvernului sau a Consiliului Județean. Ar fi Feleacu, Apahida, Baciu, Chinteni și Florești, unde va intra RATUC cu transport metropolitan”, a mai spus Emil Boc, în emisiunea Știri de Cluj LIVE, moderată de Delia Cărbune.
Comuna Florești a făcut o tentativă în acest sens la începutul anului, dar Prefectura Cluj a anulat hotărârea Consiliului Local Florești pe motiv că este ilegală. Primarul din Florești, Horia Șulea, a acuzat atunci că există interese din partea unor firme pentru a bloca intrarea RATUC pe traseul Cluj-Napoca - Florești.
Firma Fany face acum transportul de persoane pe această rută, fiind extrem de contestată de locuitorii din această comună pentru prețul mare perceput și condițiile improprii.
Fany s-a opus intrării RATUC în Floreşti. Primarul Horia Şulea: "Cineva îmi bagă beţe în roate"
8 Comentarii
ratuc-ul unde e monopol face legea ,sunt de acord cu cetateanul floresti,si eu astept ratucu-l dar sunt convins ca va fi mai rau ca si fany,dar atunci nu mai putem striga pt ca nu ne mai aude nimeni,ca si in cluj ratuc-ul scumpeste dupa bunul plac
@prietene ...pretul unui bilet v-a fi cel normal, adica 4 lei. Spre deosebire de fany v-a fi dus intors;)
sa nu credeti ca daca ar merge ratucul la floresti preturile ar fi mai mici decat la fany la fel cum nici conditiile nu vor fi mai bune!!!!
Sunt un locuitor al comunei Floresti,si sunt multumit de firma Fany,de ce sa vina RATUC-ul sa creeze monopolul de pe oras si la pret si la conditiile proaste,Fany ne duce cu 3.5 lei iar Ratuc-ul ne va duce cu minim 5 lei pe sens,si masinile verzi din 1980 cu soferi nesimtiti,controlori badarani si nervosi si *****i fara bilet care fac galagie si mizerie,cum… Citeste mai departe
Stimate Domn mie nu-mi convine Fanny! I
In primul rand e scump biletul!!
2. Circula prost!
E aglomeratie!
3. Soferii sunt needucati!
4.Sunt autobuze rable!
5. N-au traseu prin oras...doar Opera maghiara, gara!!!!!!!!
7. Circula prost de la ora 9 dimineata, doar din ora in ora......
8. N-au clima in autobuz si cum romanii… Citeste mai departe
Ar trebui sa se asigure ca Ratuc are autobuze moderne pentru acele linii. Nu stiu de ce, dar cred ca o sa vedeti Saviemurile alea de prin anii 70-80 la munca pe rutele astea. Numai cine nu a prins perioada dinainte de Fany poate crede ca e vreo gluma. Ratuc baga autobuze din anii 80 in proportie de 100%, deci nu aveau niciun autobuz cat de cat din ultimul… Citeste mai departe
asa cum spunea si florin, draga bianca pop, singurul motiv care impiedica estinderea transportului in zona metropolitana este de natura legala. daca nu se rezolva, toata vorbaria lui boc & co, este doar gargara ieftina.
incep acest comentariu prin a afirma ca sunt in totalitate de acord ca in zona metropolitana sa existe un transport in comun unificat. Din pacate vremelnicii nostrii ,, conducatori ,, habar nu au, sau nu doresc sa vada realitatea, nu o sa poata realiya unificarea transportului in comun doar prin prisma infiintarii acestei asociatii. daca doresc sa… Citeste mai departe