Noutățile despre centura metropolitană se lasă așteptate: „De ce se mișcă atât de greu lucrurile?/ Nu o să se construiască?”
Veștile despre centura metropolitană bat pasul pe loc, aceasta fiind părerea unui cetățean din orașul de „cinci stele” îngrijorat că proiectul ar rămâne „în aer”.
El susține că știrile despre acest proiect, la fel de important ca cel al metroului, întârzie să apară.
Reamintim că doar o singură companie, respectiv o asociere transilvăneană-bulgară și din Bosnia Herțegovina, condusă de Dimex 2000, a depus ofertă la a treia licitație pentru Centura Metropolitană Cluj-Napoca, lotul 2 de 24 km,
„De ce se mișcă atât de greu lucrurile? Se tergiversează intenționat? Sau sunt prea puține fondurile alocate și de asta nu se prezintă mai mulți constructori la licitație?”, a precizat clujeanul.
Comentariile nu au întârziat să apară, iar unii internauți susțin că următoarele știri despre centura metropolitană o să apară la următoarele alegeri.
„O să apară știri despre ea cu un an înainte de campanie”
Doesn't exist (Nu există)”
Alții, ferm convinși, au susținut că nici centura și nici metroul nu o să vadă „lumina zilei”.
„Nu o să se contruiască metrou și nici centură, frate! Chiar e așa greu de înțeles?”
Reamintim că pe 24 aprilie 2024, municipalitatea clujeană a anulat și a doua licitație pentru Centura Metropolitană, lotul 2, a doua ratare a contractului, după ce singura ofertă depusă, cea a asocierii CON-A Operations, Dimex 2000, Hydrostroy AD, Concelex si Automagistral-Pivden (România, Bulgaria-Ucraina) a fost declarată neconformă. Constructorul CON-A a depus atunci contestație, însă Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins-o pe fond.
Proiectul Centurii Metropolitane, preluat de Primărie în 2017 de la Ministerul Transporturilor, este estimat la 1 miliard euro și se va desfășura în două etape. Prima etapă vizează construcția a 23,67 km de drum, împreună cu 20 km de drumuri de legătură, iar a doua etapă va acoperi 18,6 km de centură și alte 14 km de drumuri adiacente. Tot proiectul include tuneluri de tip cut&cover, menite să traverseze subteran zonele dens populate ale orașului.
2 Comentarii
Gratis pe autobuz
Nu permite relieful precum in Oradea sa se faca centura. scoli, parc, pasaje subterane, linie de tramvai, extindere pista, asfaltare strazi etc.
Dar permite blocuri de 35 de etaje cu acces din strada neasfaltata si cu un singur sens pe care pui semn cu "prioritate fata de circulatia din sens invers".