Duminica 22 Decembrie

Nu o să se sape nimic cu cârtițele până în 2025 la metroul promis/„Constructorul doar va piscăli țevile din Florești”- Argumentele unui activist clujean


Activistul clujean Szakacs Istvan susține că în ciuda tuturor promisiunilor făcute de Emil Boc privind lucrările la metrou, în realitate nu vom avea parte de niciun fel de săpături în Cluj-Napoca anul acesta:  ”constructorul nu va putea decât să piscălească toată vara strict la țevile din Florești, între Țara Moților și Teilor”. 

Motivele pentru care activistul clujean susține că nu se vor face, deocamdată astfel de săpături în oraș, este pentru că, în primul rând nu vor putea fi mutate utilitățile pe anumite porțiune pe unde ar trebui să treacă metroul, din cauza densității foarte mari de construcții, de exemplu între stațiile Natura Verde, Mănăștur și Sfânta Maria. 

”Cică în Florești constructorul tocmai mută utilitățile ca apoi în toamnă să poată să vină cârtițele.

Poate ați remarcat că au început munca la stația Țara Moților cât timp cârtița s-ar băga în pământ abia la stația Teilor (conform SF), dar hei, dacă trebuie, trebuie. Dar.

Conform Sudiului de Fezabilitate, acolo constructorul de fapt ar trebui să sape o gropoacă luuungă, de un kilometru și jumătate, pe tot traseul între Țara Moților și Teilor. De sus în jos, cu excavatoarele. Și evident, să mute toate utilitățile pe această porțiune.

Țara Moților e practic în câmp, deci punctual acolo nici nu e așa horror. Dar operațiunea asta ar trebui apoi repetată în zona tuturor stațiilor, până la Sfânta Maria inclusiv. Iar acum, vă rog să aruncați un ochi la densitatea construcțiilor de la stațiile Natura Verde, Mănăștur și Sfânta Maria”.

Szakacs Istvan susține că și în cazul ipotetic în care cârtițele care trenuie să sape metroul ar ajunge în toamna asta la Cluj și ansamblatul va dura 4 luni, ar începe să lucreze în cel mai bun caz în februarie 2025. Adică tot nu reușim să ne încadrăm în țintele PNRR.

”Hai să zicem, ipotetic așa, că cârtițele chiar ar ajunge în toamna asta la Cluj și că asamblatul lor ar dura doar 4 luni. Asta înseamnă că ar putea să înceapă să lucreze prin februarie 2025. Că nu mai contribuim cu nimica la îndeplinirera celebrelor jaloane Q4 2024 din PNRR, nu mai menționăm. Dar ca cârtița să și meargă, ea ar trebui să intre, de 7 ori consecutiv până la Sfânta Maria, în câte-o casetă de stație GATA făcută. Asta înseamnă că în primăvara 2025 ar trebui să avem nu numai stația Teilor, ci și stația Copiilor pregătită. Adică săpată, cofrată, turnată, și uscată cât de cât. Și după aia, odată la trei luni, încă câte-o stație. Săpată, cofrată, turnată, și uscată cât de cât”. 

Prin urmare, activistul susține că ceea ce vom vedea în realitate sunt următoarele trei aspecte:

  1. constructorul nu va putea decât să piscălească toată vara strict la țevile din Florești, între Țara Moților și Teilor,
  2. primarul nu poate decât să ne asigure periodic că “lucrările sunt în grafic” (fiindcă modifică graficul, how hard is that)
  3. iar dacă cumva ar aduce, pentru demonstrații politice, niște elemente ale cârtiței, alea o să stea degeaba în zloaia iernii fix ca instalațiile de la CMID pe care le-a mâncat rugina ani de zile, nefolosite.


Comentarii Facebook