O Asociație cere Primăriei Cluj-Napoca să nu cumpere autobuze electrice: sunt grele, zgomotoase și LENTE
O Asociație a lansat public un apel Primăriei Cluj-Napoca prin care cere să nu fie cumpărate autobuze electrice pentru că sunt inutile.
”Considerăm că este momentul să fie stopate declaraţiile bombastice, deoarece achiziţionarea acestor autobuze reprezintă o cheltuiala inutilă, o investiţie extrem de costisitoare, chiar dacă este vorba şi de fonduri nerambursabile. Aşadar, cerem public Primăriei renunţarea la acest proiect sau Consiliului local să nu voteze acest proiect dacă Primăria nu renunţă la el.
Tehnologia autobuzelor electrice este încă in fază incipientă, acestea fiind testate în puţine oraşe de pe mapamond. În Shanghai, de exemplu, s-a implementat acest sistem, acum renunţându-se treptat la el. Oraşele elveţiene care au testat astfel de autobuze (Zurich, Geneva, Lucerna, Biel/Bienne, Neuchatel) le-au respins. Deoarece aceste autobuze sunt zgomotoase, grele, lente, costisitoare (adăugăm şi costurile implementării infrastructurii electrice şi, desigur, a exploatării ei) şi cu durată de viaţă scăzută”, a explicat ing. Silviu Sîntea, preşedintele Asociaţiei TRANSIRA.
Reprezentantul acestui ONG considerp că ar trebui cumpărate mai multe troleibuze. ”Deşi au fost achiziţionate mijloace de transport noi, e nevoie de mult mai multe, mai ales de troleibuze. Nu cred că nu s-a remarcat şi insuficienţa capacităţii de transport pe traseele cu grad de utilizare ridicat (6 şi 25), unde este nevoie de mai multe troleibuze articulate. Aşadar 5 autobuze electrice, pe lângă dezavantajele enumerate anterior, nu rezolvă problema strigentă a necesităţii parcului de autobuze şi troleibuze. De fapt, Primăria s-a angajat că va utiliza fondurile elveţiene pt. achiziţionarea de troleibuze, nu de autobuze electrice”, a mai spus Sîntea.
El consideră că, din fondurile străine, ar fi mai utilă ”extindere a reţelei de troleibuz, de care se vorbeşte de ani de zile: în cart. Gheorgheni (str. C. Brâncuşi, str. L. Rebreanu, calea Floreşti –cu prelungire în comuna Floreşti, realizarea traseului Gară - Zona industrială Est – Aeroport, etc). De asemenea, considerăm că este nevoie de tehnologie nouă (macaze şi încrucişari de mare viteză, mai ales în Piaţa Avram Iancu), macazele existente folosind tehnologia anilor ’60”.
Silviu Sîntea a spus că RATUC ar trebui să se inspire din experiența elvețiană în ceea ce priveşte construirea caroseriilor pentru troleibuze dublu-articulate.
Organizaţia non–guvernamentală TRANSIRA are ca scop promovarea şi implementarea conceptului de transport urban durabil, militând pentru introducerea, păstrarea sau dezvoltarea sistemelor de transport ecologic.
Primăria va achiziționa un număr DUBLU de autobuze electrice, în 2013
23 Comentarii
Subiectul nu e ONG-ul, ci cheltuiala inutila, a unui fost premier dornic de parada, de "premiere". Si e nevoie ca in Cluj sa modernizezi si sa dezvolti ceea ce ai! Iata avantajele troleibuzului fatza de autobuzele electrice, prezentate de directorul Salzburg AG (sper ca nu va luati si de el, ca e blond, austriac, etc): http://www.trolley-project.eu/fileadmin/user_upload/download/TROLLEY_Workshop_Brussels/3_TROLLEY_Roadmap_Event_Brussels_Presentation_Mackinger_SAG_2.pdf
Citeste Tram Club Romania,Autobuze Electrice
Ori omul a vrut sa-si faca reclama ori e un idiot notoriu cu titlu de inginer.Cum sa spui ca autobusele electrice is zgomotoase si lente cand exista o directiva a UE care mandateaza pentru cumpararea de autobuse electrice?
culmea ca pe site-ul lor scriu mare ca sustinem transportul electric.
Pai aia is prosti si nea' injineru roman e… Citeste mai departe
@Reclama ieftina la o asociatie: boule, cu "autobuse" sa mearga ma-ta. Nicaieri UE nu te obliga sa cumperi autobuze cu baterii. Al naibii de prietenos e litiul (stii ce-i ala?).
"Billy you are silly" ești tu.
Poftim:
http://english.peopledaily.com.cn/90882/8163118.html
http://www.eurotransportmagazine.com/8993/news/industry-news/the-first-series-produced-fully-electric-bus-is-now-in-service-in-vienna/
ce toileibuze visezi? sincer, te rog din suflet, nu mai bea carbid!
@Billy: carbid bei tu, de la mine (ma CaC2) :))))
No, prostovane, mandru esti de autobuzele cu baterii. Stii ca alea zac 16 ore la incarcat (deci circula doar 8 ore)?!!
TEHNOLOGIA E DOAR LA INCEPUT, DE CE SA NU MAI ASTEPTAM 2-3 ANI CAND VOR FI DE 10 ORI MAI IEFTINE ? TREBE SA FIM COBAI PE BANI MULTI...CAND STRAZI DIN CENTRUL CLUJULUI AU CRATERE...
Mai, dar elvetienii cum de nu au autobuze electrice, ci tramvaie si troleibuze?????
Billy, cauta pe internet. Shanghai-ul renunta treptat la autobuzele cu supercapacitori (alimentate prin sistemul "biberonaj", in statii), transformandu-le in...troleibuze. In Viena sunt midibuze electrice Rampini iar in Germania se cauta tehnologii wireless, deci tehnologia e in faza incipienta. Insa tot in Germania circula troleibuzul 100% ecologic,… Citeste mai departe
Sa omaram intelectualii! Sa dispara stirpea asta! Iata in ce hal ne-au adus! Nu mai poate incultul, cocalarul, manelistul, politicianul mincinos si demagog, semidoctul sa-si vada de afacerile lui si sa fraiereasca prostii ca se gasesc d'alde astia care se pun decurmezisul! Sa dispara odata! Iata cat de bine traim si ce viitor luminos avem si astia… Citeste mai departe
cea mai proasta asociatie, dati-ne numele va rugam
Cele elecrtice nu polueaza nu mirosim a fum si traim mai mult
@Mediu ing GM: din pacate prostovanii traiesc mai mult, ca nu-si folosesc sinapsele, deci tu vei fi nemuritor.
Bah, litiul din baterii e toxic. Si procedeele de obtinere a lui consuma multa apa!
ORICE AI FACE IN TARA ASTA VINE CITE UN INTELECTUAL RAFINAT BOEM CARE CONTESTA DEJA MI E LEHAMITE DE ASOCIATII SI ASOCIATII SI ORGANIZATIIIIII !!!!!!!
Unde sunt eu acum în Viena am văzut o linie, nu sunt nici grele, nici zgomotoase şi nici lente. De fapt sunt implementate în centrul istoric tocmai pentru a reduce zgomotul. Sunetul e similar cu cel al unui troleibuz, chiar. Trece ca racheta pe lângă tine, accelerează fără să schimbe vitezele, nu văd de ce ar fi lente.
Cineva a citit cărţi din… Citeste mai departe
@un dud: da, esti un copac, adica prost ca lemnul.
Alea din Viena sunt midibuze, nu autobuze si sunt mai zgomotoase decat troleibuzele. Si circula pe distante scurte, carand greoaiele baterii.
Viena s-a concntrat pe tramvai.
@Dom unde ai vazut tu ca reunta la ele, da-mi un link cu macar un articol unde scrie asta, unde scrie ca Shanghaiul a renuntat la ele? NU scrie! Shanghaiul incearca sa treaca pe autobuze cu supercapacitori cu incarcare rapida si care sa aiba autonomie mai mare. Germania testeaza ceva similar, si cu tehnologie de incarcare wireless. Asa ca domnul "enjenyer"… Citeste mai departe
@Billy: balacene, cauta cu goagal. Vei gasi articole cum ca Shanghai-ul a transformat in troleibuze cateva autobuze cu pantograf (ce foloseau sistemul "biberonaj' de captare a curentului), tocmai ca jucarioarele acelea erau ineficiente.
@wow, poate ca domnu-tau "enjenyer" nu aiureaza, nu vor fi mai multe cabluri daca te uiti spre cer, pentru ca in cazul achizitionarii unor troleibuse in loc, spre exemplu, s-ar folosi reteaua existenta deja. Problema clujului legata de cabluri e cu companiile de cablu tv/internet, ale caror cabluri sunt spanzurate in tot orasul in loc sa existe o retea… Citeste mai departe
bine ma..il doare pe undeva la basca pe boc...cat e de util sau de folositor...pe termin lung..important e sa se deie el in spectacol ca a dus autobuze din elevetia...
@ POP: evident ca d-l enjenyer aiureaza...sau poate doreste mai multa cablaraie cand ne uitam la cer.
Din punct de vedere jurnalistic aceste informatii sunt fara valoarea, inclusand bineinteles si informatiile venite de la primarie. Is curios de ce nu se ofera mass-mediei o comparatie intre autobuze electirce, troleu si autobuz. Cost de achizitie, consum de energie/carburant, cost de intretinere aprox, in cazul autobuzului electric autonomie/durata… Citeste mai departe
Imi fac si eu asociatia lui peste si ma apuc sa zic ca trenurile de mare viteza nu E bune pentru ca E prea rapide si E prea scumpe.
Lasa-ne nene cu povestile. Elvetienii dau banii pentru autobuze ecologice electrice ca stiu ei de ce. Tu vrei trolee cu dublu burduf sa nu mai putem circula prin oras ?
@POP: popo, sa vede ca nu ai iesit din Cluj, sa vezi cum se circula in Elvetia.
Nu e nevoie sa iti faci Asociatie; inhaiteaza-te cu balaceanu si cu ceilalti cretinoizi ce hamaie pe aici.