Duminica 22 Decembrie

O nouă centură rutieră - gata de inaugurare, în Bihor: „Traseul începe de la sensul giratoriu amenajat pe DN1 la intrarea în Aleșd dinspre Cluj”


Centurile ocolitoare ale orașelor sunt soluțiile de compromis în lipsa autostrăzilor, dar la Cluj nu se prea descurcă administrația locală cu proiectele majore de infrastructură, de aceea șoferii sunt îndemnați să-și lase mașinile acasă și să folosească mai des transportul public. La polul opus, în Bihor se anunță o nouă inaugurare. Centura Aleșd se deschide integral în 31 august.

Sâmbătă, 31 august, la ora 09:00, se deschide circulația pe întregul traseu al Centurii Aleșd. 

Din acest sfârșit de săptămână, traficul greu și cel de tranzit va fi redirecționat pe noul drum ocolitor, reducând aglomerația și poluarea din oraș, dar și timpul de deplasare. Practic, sâmbătă se deschide ultimul segment al centurii, de 1,6 kilometri,  cuprins între sensul giratoriu amenajat pe DN1 la intrarea în Aleșd dinspre Cluj și intersecția cu DJ 764 Aleșd – Beiuș.

„Centura Aleșd are două tronsoane cu o lungime totală de 5,85 de kilometri: 

Primul, de 3,6 kilometri, ocolește orașul Aleșd prin sud, ca alternativă la DN1. Traseul începe de la sensul giratoriu amenajat pe DN1 la intrarea în Aleșd dinspre Cluj, se intersectează cu DJ 764 Aleșd – Beiuș și revine în DN1 printr-un sens giratoriu, la ieșirea din Aleșd spre Oradea. Secțiunea cuprinsă între intersecția cu DJ764 și sensul giratoriu de la ieșirea spre Oradea a fost deschisă circulației în 1 august.

alesd.jpg

Al doilea tronson, dat în trafic în septembrie 2023, asigură o conexiune mai bună pe direcția Zalău, făcând legătura între DN 1 și DN 1H. Lungimea acestuia este de 2,3 kilometri.

Proiectul a fost realizat în baza unui protocol de colaborare încheiat între Consiliul Județean Bihor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR)”, anunță CJ Bihor.

Finanțarea a fost asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 și Programul Transport 2021 – 2027.

În schimb, la Cluj, autoritățile locale încă se chinuie cu licitația pentru tronsonul doi (adică cel care are 98% din lucrare) al Centurii Metropolitane a Clujului. Recent, Primăria Cluj -Napoca a dat startul celei de-a treia licitații pentru Centura Metropolitană - tronsoanele Florești-Calea Turzii și Calea Turzii-Centura Apahida. Primele două licitații au fost anulate din lipsa de oferte. Cea de-a doua licitație a avut inițial o valoare estimată de 3.5 miliarde de lei, care a fost ulterior majorată la 4 miliarde.

Comentarii Facebook