Oradea face tram trenuri, iar Clujul va avea metrou! Care proiect va fi gata mai repede?
Locuitorii din Oradea și zona metropolitană a municipiului vor avea o nouă alternativă de transport public, prin realizarea unei rețele de trenuri metropolitane.
Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene.
Noua rețea va conecta Municipiul Oradea, pe mai multe direcții:
- Oradea - Sânmartin – Băile 1 Mai – Băile Felix, Cordău;
- Oradea - Aeroportul Oradea;
- Oradea - Borș (Parcul industrial);
- Oradea - Sântandrei – Girișu de Criș – Toboliu – Cheresig.
Proiectul rețelei de tram-train devine necesar datorită creșterii populației în Oradea și zona metropolitană și a numărului de locuri de muncă în municipiu, care determină un mare flux de navetiști, anunță Primăria Oradea. De acest lucru ar avea nevoie urgentă și Clujul.
Având în vedere că jumătate dintre acești navetiști folosesc mașini personale, proiectul propune o alternativă sustenabilă și eficientă de transport.
Tram-train-ul este un mijloc de transport în comun care poate să circule atât pe liniile de tramvai, cât și pe liniile de tren. 13 astfel de vehicule ar urma să fie achiziționate în anii următori.
Proiectul se realizează în cadrul unui parteneriat între: Consiliul Județean Bihor, Primăria Municipiului Oradea, Oradea Transport Local (OTL), Asociația Zona Metropolitană Oradea (ZMO) și Agenția de Dezvoltare Locală Oradea (ADLO).
Investiția ar fi de 150 de milioane de euro, nu de 2 - 3 miliarde de euro, cât va costa metroul clujean.
72 Comentarii
Oameni buni, nici Oradea si nici Cluj nu sunt rupte din rai.
Clujul era frumos acum 15 ani.
De atunci parca se strica. Infrastructura bate pasul pe loc iar oamenii sunt tot mai rai, aroganti si lacomi (fie ca vorbim de Clujeanul get beget care simte ca isi pierde orasul si e invadat, fie de aceste "vinituri" care dau dovada de incultura… Citeste mai departe
@Clujul si Oradea: Bun comentariu.
Intrebare. Oradenii stiu ca si-au distrus singuri calea ferata spre Baile Felix pe care vor sa bage acest tram tren? Si stiau ca acum 10 ani existau trenuri Cluj-Oradea-Baile Felix care duceau anual mii de turisti direct in statiuni? Si-au batut joc cu salbaticie de acest obiectiv numai pentru ca se intersecta cu un drum oarecare caruia i se spune foarte… Citeste mai departe
N-am inteles absolut nimic din ce a vrut "jurnalistul" sa zica prin aceste comparatii in afara de flame-uri in comentarii in care tot felul de pu'lifrici cu pipota umflata isi expun parerea. Tram-train-ul din Oradea n-are nimic in comun cu metroul din Cluj. De fapt in 2012 s-a propus si la Cluj un astfel de tram-train, dar studiile preliminare au aratat… Citeste mai departe
Nu va tot agitați ca aia pun asa "articole" sa se certe lumea. Orase diferite cu industrii diferite. Cum nu are sens comparat Cluj-Napoca cu București asa nu are sens comparația asta decat pentru cei cu scula mica de la redacție si cei cu mintea si mai mica din comentarii. Bucurați-vă ca se mai face si sa se si termine proiectele.
Zici ca suntem la concurs. In Oradea s-au facut multe in ultimul timp, insa tot ce se face este pentru turisti, in niciun caz pentru locuitorii urbei. Din punct de vedere turistic, orasul arata bine partial si atat. Insa din punct de vedere al locurilor de munca, este mort! Preturile sunt de capitala europeana, pe cand salariile sunt de Cambogia...… Citeste mai departe
Fara infrastructura Cluj-ul va deveni un oras de mana a treia in doar cativa ani. Acum nu mai este nici timp si nici bani sa recupereze.
@Cluj-Napoca este un oras esuat: ești cam pe langa. Cluj e oras universitar. Degeaba tot va *****i pe voi cu oradea ca nu aduce tineri nu are viata seara. E un oras pustiu și de pensionari. Puteți sa tot va agitați cat vreți da asta e adevărul.
Oradea nu va putea sa se susțină când dispar banii europeni pentru ca nu produce atat cat sperați voi.… Citeste mai departe
@Cluj-Napoca este un oras esuat: de vreo 20 de ani tot aud placa asta zgariata. Mai schimb-o.
Da, comparația nu merită făcută. Ziariștii ăștia ar trebui, în cazul de față, despre ce se realizează în acest oraș. În primul rând nu e o concurență între orașe, doar în mintea unor primari gen BOC-BOC, care prin reclama agresivă pe care o face, dă apă la moara ziariștilor și celor care din mândrie (prostie) locală, cred că Cluj-Napoca e buricul României… Citeste mai departe
@Mitomanu: cred ca io rănit boc cu ceva sa ai atat ura pentru orasul unde stai nu doar pentru primar.
@Gifi: Nu te-ai saturat de la halit atata rahat bocesc? Acelasi fel de ani de zile, stati-ar in gat levigatul;!
@Oradea face tam-tam, Cluj-Napoca face metrou: singurul tam-tam il face presa Clujeana si al nost Boc cu OSĂ. Aia isi vad de ograda lor, noi ne tot kkm pe noi in proiecte, finantari si studii de ante-pre-fezabilitate.
Metrou metrou, da il face o data?? Imediat am si nepoti, da metrou nu.
@Lol:
@Singurul tam-tam îl facem noi Orădenii, că satu' nost arată că muia, și ne mutam toți în Cluj: De unde postezi, s-a constituit deja serviciul pro boC din subsolul Mortilor 1-3? Mai circula hrana pe conductele de canalizare de la Cabinmetul 1? etaj 2? Haladitilor, ultima campanie, nici o sansa, s-au prins clujenii. Eject!!!!
Interesant cum i-a trecut prin minte autorului sa compare doua proiecte total diferite si un oras de campie cu specificul sau (spatiu, bulevarde largi - Oradea) cu un oras amplasat pe coline, cu dealuri si strazi inguste din lipsa de spațiu (Cluj). In Cluj, pentru a rezolva problema traficului, exista doar doua cai: fie se interzic masinile (ceea ce… Citeste mai departe
@Gabi: articolele astea au un singur criteriu de comparatie, la Oradea se face, la Cluj nu, altceva nu mai conteaza. Sub aparenta dezvoltare, Oradea e un oras plin de sincope, ajunge sa stai cateva luni acolo si realizezi. Parcurile sunt ca dupa razboi si pentru ca au fost lasate deliberat in paragina pentru a justifica reabilitarea lor. Cladirile istorice… Citeste mai departe
@Gabi: Vezi... ai gasit singur motivul pentru comapratiile astea... la Oradea SE FACE CEVA, in schimb la luj EXISTA PROIECTE... sper ca ii calra diferenta...
@CT: da mah, cap de oaie, aia is importante ...parcurile...nu ca ramane Clujul singuru municipiu fara centura cat de curand... Zalau, un amarat de oras intre dealuri cu po****tia mai mica decat Manasturul isi termina centura anul asta
Noi suntem idioti? Cand ne gandim la tramvai sau metrou ne gandim doar la cele traditionale pe sine sau subteran? Am ramas la nivelul Daciei 1310. Mai nou tramvaiul se face pe perna magnetica, nu mai trebuiesa construiesti șine, ci doar niste dale magnetice peste care pot trece si autoturismele. Metroul se poate face pe stalpi =, are design mai interesant
@Lenghel: dapoi tu stii ce inseamna cuvantul metrou? Se pare ca nu, doar esti bozzgor.
@Nepotu: dar sti ce inseamna macar cuvintul ******?,,??
Proiectul oradean e plin de lacune, nu ca cel clujean ar fi mai breaz. Era mai simplu sa se construiasca (acum 10 ani, la avantul fondurilor europene) niste parcari Park and Ride legate la transportul in comun. Lasi masina la intrare in oras si cu tichetul de parcare mergi mai departe cu tramvaiul, autobuzul sau troleul. Folosind vechile trasee cfr… Citeste mai departe
@CT: oradea are o parcare park and ride, dar este insuficient . eu zic ca va fi foarte util acest proiect. locuiesc in oradea si cuzons bine si imprejurimile si locurile de munca si chiar daca traficul in oradea incepe sa fie mai lejer eu zic ca lumea va lasa masina acasa ca si cativa prieteni de ai mei care o lasa si azi.
@Cristiano: aia nu e parcare park and ride in plin centru, faci 400 m pana la primarie cu tramvaiul, un non-sens. Motiv pentru care a si pierdut finantarea europeana, se face din bani publici. Parcarile park and ride se fac la intrare in oras pentru a nu introduce circulatia in centru. Putem vorbi despre tram-tren cand se pune transportul in comun pe… Citeste mai departe
@Cristiano: nu-i tocmai park and ride. Motiv pt care nu au primit primit fonduri, proiectul fiind refuzat.
Nu mai comparati cluju cu Oradea, ca nu poti compara Romania cu Austria
@Clujul nu va avea nici un metrou, alea is MINCIUNILE lu BOC: bai putulica deja se începe la metrou. Ce tot vb? Stai in comuna daca la oras nu iti place. Înapoi in floresti ca ești sarac si tiai luat garsoniera
@Gigi: o sa cred cand o sa vad.
@Gigi: Se incepe pe naiba.
Astfel de articole nu isi au rostul. Aici in Cluj se spala bani, se stabilesc politici demografice si sociale pentru aceasta zona. Boc are spate occidental si nu exista un raspuns favorabil pentru cetateanul de rand. Totul e gandit dinspre exterior inspre interior. Din pacate pentru un asemenea plan trebuie scule si nu minti, iar actuala conducere… Citeste mai departe
@clj: Eufemismele dvs sunt prea de bun simt cu sculele care fac necazul in Cluj. Este dureros sa vezi atata incompetenta crasa , imi amitesc pe vremea lui Ceasca cand poporul statea in frig si foame dar cizmarul cu kkademiceana ne spuneau de inaltul nivel de trai si inaintarea spre comunism. Clujul e un vesnic santier fara hazna, lucrari care se fac… Citeste mai departe
@Ce comparație scrisă de un retardat, întreb și eu, vă provoc sa răspundeți: ziariștii sunt retardați sau rezultatul incestului?: Baietas cretinas, vezi tu cum sta treaba, ai aflat totusi cine-i tac-tu? Sau nu stie nici ma ta, la cati au incalecat-o in spatele benzinariei? Plus luesul congenital...
@Ce comparație scrisă de un retardat, întreb și eu, vă provoc sa răspundeți: ziariștii sunt retardați sau rezultatul incestului?:
@Ce comparație scrisă de un retardat, întreb și eu, vă provoc sa răspundeți: ziariștii sunt retardați sau rezultatul incestului?: No fu.tui, da' azi cum de n-ai treaba cu USR-ul ???
E smecher tipul. Toate sunt pe fosta infrastructura CFR, asta ca sa nu se calce cu ei pe picioare, liniile respective zac in paragina, nu mai sunt folosite. Asa ca cei de la CFR nu mai au ce comenta.
Vor fi modernizate evident dar costurile sunt mult mai mici decat sa le faci de la 0, pentru inceput nu trebuie sa faci exproprieri.
@Alex: daca liniile de tramvai vor fi separate de trafic, ne afectate de ambuteiaja… e brici. S au scos :)
@lex: Da, sunt separate, nu era nici un fel de trafic pe foste linii CFR, nici masini si nici macar trenuri.
Bolovan este un păcălici chel baritonal. Doar sclavetii lui gen nepotu îl cred. Au tramvai și acum. Și Clujul are. Dar noi vrem sa fim în rand cu capitalele lumii și vrem metrou. Nu se vede și nu ocupa loc la suprafață. Probabil ca o sa-l facă la Oradie cu cai, ca pe vremuri.
@George 1000: Ar fi fain un chel din asta si la cluj, care de bine de rau cu buget mult inferior clujului a facit proiecte (sa nu uitam si de judet…).
@George 1000: zise george 1000, viermele de levigat.
Poi ma, cap de pluta. Numa un limbric chior ca tine si milica boc nu vrea sa vada ca la Oradea chiar se lucreaza, nu se fura nici nu se bate din gura degeaba.
Pasaj magheru, pasarela langa rulikowski, podul centenarului, alte 5 pasaje in centrul civic, pasarela de la intersectia cu santandrei,… Citeste mai departe
@George 1000: Bha pui de Bontidean sau inspectore dottore de spatii verzi lucrative si spectacole in betoane Somesene, tremura chilotandrii pe voi, astia 5k de ipochimeni alimentati din taxele clujenilor, vine schimbarea dupa alegeri? Sper ca noul primar sa faca deratizare ca la carte, v-ati inmutit ca sobolanii pe salarii enorme si nu va lasati de… Citeste mai departe
ambele te duc din pct A in pct B, dar metroul e ca si un Bentley si tram-train-ul e ca si o dacie 1310 :))
@ : dacia o folosesti acum ca o ai… bentley momentan da bine la votanti
@ : Asemena comapartii megalomane numai de la excelenta vostra puteau razbate in natngul vulg al burgului nostru. Sa ne traiesti Maestre, la multi ani cu executare. Poate te baga in celula cu Nuti, piersica ei de pruna e mereu udaaa.
@ : depinde si ce pui pe liniile alea. Ca SBahnu germanilor bate la fundu gol M1 al Budapestei, de exemplu. Io as prefera o dacie1310 azi, decat Bentley la adanci batraneti.