Ovidiu Cîmpean, candidat la Camera Deputaților: Soluția pentru Cluj este o centură, nu un tunel pe sub centrul Clujului

 

Ovidiu Cîmpean, candidat din partea PNL la Camera Deputaților, consideră că principalul proiect al oricărui parlamentar de Cluj ar trebui să fie susținerea centurii metropolitane prin Sudul municipiului Cluj-Napoca.

 

Cîmpean a declarat la emisiunea Știri de Cluj LIVE că proiectul centurii de 38 de kilometri a fost inclus în Masterplanul General de Transport al României 2016 - 2020 și acum ține de Ministerul Transporturilor să decidă când intră la finanțare din fonduri europene. ”Este vorba despre o investiție de 130 de milioane de euro, dar nu este tot una dacă va fi demarat proiectul în 2017 sau în 2019 - 2020, urmând să fie finalizat mult mai târziu. Ca parlamentar de Cluj ar fi prioritar să fac toate demersurile posibile și să monitorizez proiectul la Ministerul Transporturilor. E nevoie de o echipă puternică de parlamentari de Cluj, cum este cea a PNL, care să aibă un cuvânt de spus la București”, a declarat Ovidiu Cîmpean.

 

Întrebat dacă nu ar fi mai bine să fie susținut proiectul unui tunel pe sub Cluj-Napoca, pe axa Vest - Est, care să pornească de la intersecția Clinicilor - Moților și să iasă la Biserica Sf Petru, din Mărăști, Ovidiu Cîmpean a explicat că acest lucru ar aglomera și mai mult. ”Această axă Vest - Est este acum foarte aglomerată. Un tunel pe sub Cluj ar promova circulația pe această axă, iar noi ar trebui să scoatem traficul din oraș. Dacă ar fi făcut un tunel, în scurt timp și acesta ar fi blocat”, a explicat Ovidiu Cîmpean, candidat la Camera Deputaților. În plus, tunelul ar costa aproape dublu decât această centură și nu ar fi finanțat de UE sau de Guvern.

 

El a precizat că centura, care să vină dinspre nodul de autostradă de la Gilău, spre sensul giratoriu de la Cora și apoi să treacă DN 1 și să ”taie” Făgetul pentru a ajunge în Someșeni, ar scoate traficul din Cluj-Napoca. ”Ministerul Transporturilor va finanța construcția centurii, iar Primăria Cluj-Napoca va face bretele care să lege centura de toate cartierele Clujului: Mănăștur, zona Câmpului, Zorilor, Gheorgheni, Bună Ziua, de această centură. Astfel că cine va dori să ajungă în Mănăștur din Gheorgheni nu va mai trece prin centrul Clujului. Centura va avea două benzi pe sens, deci se va putea circula într-un alt regim de viteză, fără stopuri și treceri de pietoni”, a mai precizat Ovidiu Cîmpean.

 

Ovidiu Cîmpean are 31 de an și este acum directorul Direcției de Dezvoltare Locală din cadrul Primăriei Cluj-Napoca. El candidează la Camera Deputaților, fiind pe poziția 7 a PNL.

Comentarii Facebook