Pasajul de la Tăietura Turcului, un proiect-dezastru, funcțional doar pe foaie. Asociația Pro Infrastructură: Barieră criminală la Tăietura Turcului!
Lucrările la pasajul de la Tăietura Turcului ar urma să înceapă odată cu debutul șantierului pentru tronsonul de cale ferată Cluj-Napoca - Poieni, din cadrul modernizării și electrificării căii ferate Cluj-Episcopia Bihor. Experții susțin însă că păstrarea unei treceri pentru pietoni la nivel este o aberație în materie de infrastructură, care va pune viața oamenilor în pericol.
În timp ce toată lumea civilizată se străduiește să separe traficul feroviar de cel rutier, pietonal și ciclist, pentru siguranță și încurajarea transportului sustenabil, administrația locală a avizat menținerea trecerii la nivel cu calea ferată.
„Barieră criminală la Tăietura Turcului, feriți linia!
Ministerul Transporturilor va emite în curând Autorizația de Construire (AC) pentru una dintre cele mai mari aberații post-decembriste în materie de infrastructură: păstrarea unei treceri la nivel cu potențial mortal concomitent cu execuția unui pasaj rutier nou în buricul Clujului.
În timp ce toată lumea civilizată se străduiește să separe traficul feroviar de cel rutier, pietonal și ciclist, pentru siguranță și încurajarea transportului sustenabil, administrația marelui oraș de 5* Cluj-Napoca s-a așezat în poziția ghiocel în fața autorităților centrale și a avizat inepția menținerii trecerii la nivel.
Probabil primarul Boc a fost mulțumit că se face un pasaj rutier nou peste calea ferată folosit de șoferii aducători de voturi. La sol, "loserii" care nu au mașină personală, cei care vor merge pe jos sau cu trenul metropolitan, ori "hipsterii" cu biciclete care lucrează în parcul industrial Tetarom sau au drum pe acolo își vor risca viața într-un soi de haltă rurală de secol 19.
În 18 iunie (detalii aici: https://bit.ly/48K0JNz) v-am explicat riscurile mortale pe care le aduce prostia menținerii trecerii la nivel, mai ales în contextul în care acolo este stație/gară în proiectul trenului metropolitan, și beneficiile aduse de soluția salvatoare: SUBtraversarea dedicată pietonilor și cicliștilor și DESFIINȚAREA trecerii la nivel, adică a conflictului de trafic rutier-feroviar-pietonal.
În ciuda eforturilor noastre, publice și din birourile bine ferecate cu chei deținute de "speciali", prostia va fi dusă până la capăt și se va executa un pasaj rutier superior păstrându-se la sol trecerea la nivel.
Așa că acum, în ceasul al 13-lea, ministrul Grindeanu este singurul care mai poate opri această absurditate. În decizia sa politică stă soluția salvatoare: subtraversarea pietonală, un simplu tub de beton pe sub calea ferată. Dar firește că Grindeanu nu va face nimic, fiind prea ocupat să iasă la televizor și să se plângă când administrațiile locale mai atente la nevoile cetățenilor, precum cea din Timișoara, refuză să înghită pe nemestecate proiecte ilogice și periculoase.
Este doar o chestiune de timp până când "soluția" avizată la Tăietura Turcului își va lua tributul de vieți omenești.Și ca să știți de la noi, au mâinile pătate de sânge toți cei care au girat prin semnătură aberația de față: proiectantul DB Engineering & Consulting, constructorul Arcada și liderul de asociere Alstom, avizatorul local Primăria Cluj-Napoca cu al ei primar Boc, păstoriți de beneficiarul lucrării CFR Infrastructură prin directorii săi și, nu în ultimul rând, ministrul nepăsător Grindeanu”, transmit cei de la Asociația Pro Infrastructură.
11 Comentarii
Exagereaza usr ca de obicei..in ultimii 20 de ani nu o fost nici o prblema sa treaca pietonii,brusc de acuma vor fi mi de victime
@Pop florin: Esti prost de bubui, asta ai inteles tu? Ca nu o calcat trenul oameni de 20 de ani?
Adică bă prostanilor pietonii să ocolească 2-3 km pe pasaj ca să tracă de pe Mașiniștilor până în Cordoș? :)))
ba da ce prosti dobitoci auzi tu ca zic ei la toti de paeca toti is prosti gramada in afara de ei:))) ba handicapatilor cine plm va baga in seama? tre sa fii dobitoc sa te iei in vorba cu retarIi astia… vai numa bataie v-as da
Proiectul pasajului este foarte bun, trebuie doar completat cu o pasarela pietonala. Dezastru e doar in capul unor redactori.
@Adi: Da adisor, pasaj pietonal…Ai dreptate.
Ai scos in viata ta nasul dintre cele 5 stele sa conduci prin Comarnic? Ai fi vazut ca aproape NIMENI NU FOLOSESTE PASAJELE, CA SUNT PREA SUS, NEACOPERITE (pline de zapada iarna…
In Cluj in afara de tine mai sunt si persoane in varsta, persoane cu probleme de mobilitate ( da, exact alea pe ale caror… Citeste mai departe
@Pasaj: se poate si pasaj subteran, dar na. vezi a gara sau pe calea floresti cat e de util. multi o evita din cauza jegului, mirosurilor si a indivizilor suspecti ... si de nu lasi trecerea la nivel tot se vor gasii unii sa treaca, iar sinucigasii isi vor face treaba indiferent de e sau nu pasaj.
@Pasaj:si daca fac pasajul subteran, persoanele cu mobilitate redusa sau mamicile cu copii in carucioare au scapat de scari? Iar partea cu parcatul te recomanda la un post de redactor la stirile gazda k ai si imaginatie si venin bugat
las ca e mai bine amu... la amiaza coloana de la intrade in cluj din cauza trecerii
buricul clujului? acolo? buna gluma.