Miercuri 25 Decembrie

Pasajul de la Tăietura Turcului, un proiect-dezastru, funcțional doar pe foaie. Asociația Pro Infrastructură: Barieră criminală la Tăietura Turcului!


Lucrările la pasajul de la Tăietura Turcului ar urma să înceapă odată cu debutul șantierului pentru tronsonul de cale ferată Cluj-Napoca - Poieni, din cadrul modernizării și electrificării căii ferate Cluj-Episcopia Bihor. Experții susțin însă că păstrarea unei treceri pentru pietoni la nivel este o aberație în materie de infrastructură, care va pune viața oamenilor în pericol.

În timp ce toată lumea civilizată se străduiește să separe traficul feroviar de cel rutier, pietonal și ciclist, pentru siguranță și încurajarea transportului sustenabil, administrația locală a avizat menținerea trecerii la nivel cu calea ferată. 

„Barieră criminală la Tăietura Turcului, feriți linia!

Ministerul Transporturilor va emite în curând Autorizația de Construire (AC) pentru una dintre cele mai mari aberații post-decembriste în materie de infrastructură: păstrarea unei treceri la nivel cu potențial mortal concomitent cu execuția unui pasaj rutier nou în buricul Clujului.

În timp ce toată lumea civilizată se străduiește să separe traficul feroviar de cel rutier, pietonal și ciclist, pentru siguranță și încurajarea transportului sustenabil, administrația marelui oraș de 5* Cluj-Napoca s-a așezat în poziția ghiocel în fața autorităților centrale și a avizat inepția menținerii trecerii la nivel.

Probabil primarul Boc a fost mulțumit că se face un pasaj rutier nou peste calea ferată folosit de șoferii aducători de voturi. La sol, "loserii" care nu au mașină personală, cei care vor merge pe jos sau cu trenul metropolitan, ori "hipsterii" cu biciclete care lucrează în parcul industrial Tetarom sau au drum pe acolo își vor risca viața într-un soi de haltă rurală de secol 19.

În 18 iunie (detalii aici: https://bit.ly/48K0JNz) v-am explicat riscurile mortale pe care le aduce prostia menținerii trecerii la nivel, mai ales în contextul în care acolo este stație/gară în proiectul trenului metropolitan, și beneficiile aduse de soluția salvatoare: SUBtraversarea dedicată pietonilor și cicliștilor și DESFIINȚAREA trecerii la nivel, adică a conflictului de trafic rutier-feroviar-pietonal.

În ciuda eforturilor noastre, publice și din birourile bine ferecate cu chei deținute de "speciali", prostia va fi dusă până la capăt și se va executa un pasaj rutier superior păstrându-se la sol trecerea la nivel.

Așa că acum, în ceasul al 13-lea, ministrul Grindeanu este singurul care mai poate opri această absurditate. În decizia sa politică stă soluția salvatoare: subtraversarea pietonală, un simplu tub de beton pe sub calea ferată. Dar firește că Grindeanu nu va face nimic, fiind prea ocupat să iasă la televizor și să se plângă când administrațiile locale mai atente la nevoile cetățenilor, precum cea din Timișoara, refuză să înghită pe nemestecate proiecte ilogice și periculoase.

Este doar o chestiune de timp până când "soluția" avizată la Tăietura Turcului își va lua tributul de vieți omenești.Și ca să știți de la noi, au mâinile pătate de sânge toți cei care au girat prin semnătură aberația de față: proiectantul DB Engineering & Consulting, constructorul Arcada și liderul de asociere Alstom, avizatorul local Primăria Cluj-Napoca cu al ei primar Boc, păstoriți de beneficiarul lucrării CFR Infrastructură prin directorii săi și, nu în ultimul rând, ministrul nepăsător Grindeanu”, transmit cei de la Asociația Pro Infrastructură.

2.jpeg

Comentarii Facebook